X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C6, dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C6 (2006-2011)

 



Podwozie
Podwozie A6 allroad quattro oparte jest na technologiach, które udowodniły już swoją sportową jakość - na udoskonalonej, typowej dla Audi czterowahaczowej osi przedniej oraz na znanej z Audi A6 osi tylnej z wahaczami trapezowymi i drążkami korygującymi zbieżność. Główne komponenty wykonane zostały jako lekkie konstrukcje z aluminium, dzięki czemu nastąpiło znaczne zmniejszenie mas nieresorowanych. Podobnie jak w sportowej, luksusowej limuzynie A8, tak również w nowym A6 allroad quattro w wyposażeniu seryjnym znajduje się zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W porównaniu z poprzednim modelem zwiększona została nie tylko odległość osi. Również rozstaw kół przednich zwiększył się o 22 mm do wartości 1.596 mm, a rozstaw kół osi tylnej wzrósł o 2 mm i wynosi teraz 1.587 mm. Dodatkowo, inżynierowie Audi dokonali optymalizacji rozłożenia mas między osią przednią i tylną, dzięki temu A6 allroad quattro oferuje dynamiczne właściwości jezdne.

Przesunięta do przodu i lżejsza: oś przednia
Czterowahaczowa oś przednia A6 allroad quattro, w porównaniu z poprzednim modelem, została przesunięta o 83 mm do przodu w stosunku do przedziału pasażerskiego – dzięki temu uzyskano korzystniejszy rozdział nacisku na osie. To przesunięcie proporcji daje również optyczną korzyść, ponieważ skutkuje znacznie krótszym zwisem przednim, a cały samochód sprawia wrażenie bardziej kompaktowego.

Każde koło jest prowadzone przez cztery aluminiowe wahacze poprzeczne. Rama pomocnicza jest konstrukcją spawaną z warstw blach stalowych o wysokiej wytrzymałości, górny kozioł łożyskujący wykonano z odlewu aluminium. Na lekką konstrukcję składa się także rurowy stabilizator przechyłów poprzecznych. Cała kinematyka i elastokinematyka zawieszenia została opracowana z myślą o uzyskaniu maksymalnej dynamiki i komfortu jazdy. Zmiany konstrukcyjne wszystkich łożysk wahaczy wpłynęły szczególnie pozytywnie na sztywność poprzeczną. Zwiększone łożyska gumowe ramy pomocniczej powodują lepsze odizolowanie sił reakcji podłoża od wnętrza samochodu.

Sportowy i komfortowy: układ kierowniczy
Audi A6 allroad quattro jest wyposażone w hydrauliczny zębatkowy układ kierowniczy z zależnym od prędkości jazdy systemem wspomagania układu kierowniczego – servotronic. Jego nowa, udoskonalona wersja posiada znakomite właściwości. Podczas parkowania przykładane są tylko niewielkie siły do kierownicy, a przy dużych prędkościach jazdy układ kierowniczy odznacza się najwyższą precyzją kierowania i jednoznaczną powracalnością kół. Dzięki wysokiej czułości wokół położenia środkowego przekładni kierowniczej, servotronic oferuje nadzwyczaj komfortowe skręcanie kołami.

Kolumna kierownicy nowego Audi A6 allroad quattro daje się przestawiać o 40 mm w płaszczyźnie pionowej, a przemieszczenie osiowe może być regulowane na odcinku 50 mm. Intensywne prace konstrukcyjne nad dopracowaniem detali kolumny kierowniczej sprawiły, że prawie całkowicie wyeliminowane zostały drgania na kole kierownicy.

Bezpieczna i dynamiczna: oś tylna
Techniczny rarytas marki Audi wkracza teraz do nowego A6 allroad quattro - korygująca zbieżność oś tylna z wahaczami trapezowymi. Ta bardzo złożona i efektywna konstrukcja łączy doskonały komfort jazdy z wyjątkowym potencjałem dynamiki jazdy.

Wahacze trapezowe zostały wykonane jako puste w środku konstrukcje aluminiowe, odlane w formach piaskowych. Te charakteryzujące się dużą sztywnością skręcania i sztywnością zginania wahacze przejmują znaczną część sił działających na koła; w ten sposób definiują one, wraz z umieszczonymi za nimi drążkami zbieżności, elastokinematyczne zachowanie się osi. Drążki zbieżności zostały wykonane jako lekka konstrukcja z blachy stalowej. Wszystkie elementy prowadzenia kół są przymocowane do elastycznie ułożyskowanej ramy pomocniczej za pośrednictwem łożysk gumowo-metalowych. Przenoszeniu drgań na karoserię zapobiegają cztery łożyska hydraulicznie o dużej objętości.

Kinematyka osi tylnej z wahaczami trapezowymi została opracowana pod kątem uzyskania sportowej charakterystyki pracy. Redukcja wartości zmian zbieżności kół w całym zakresie ugięcia zawieszenia poprawia jazdę na wprost, precyzję kierowania i samosterowność A6 allroad quattro. Cała konstrukcja została opracowana tak, aby uzyskać neutralne właściwości jezdne, z umiarkowaną tendencją do podsterowności.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »