X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volvo XC90 - dane techniczne, wyposażenie, wymiary

Strona główna -> Volvo -> XC90

 



Błyskawiczna reakcja i wysokie osiągi. Nowa rzędowa szóstka wyróżnia się błyskawiczną reakcją i wysokimi osiągami, zapewniając XC90 doskonałe własności jezdne. Są to kluczowe elementy, jakich należy oczekiwać od samochodu w segmencie SUV. Równocześnie silnik ten ma bardzo umiarkowany apetyt na paliwo. Zaś jego niewielkie wymiary i poprzeczne ustawienie przyczyniają się do większego bezpieczeństwa biernego pasażerów samochodu. Zaawansowany technicznie układ rozrządu ze zmiennymi fazami dla zaworów dolotowych przyczynia się zarówno do poprawy osiągów, jak i wyjątkowo niskiego zużycia paliwa. Po stronie dolotowej zastosowano płynną regulację faz rozrządu (Variable Cam Timing – VCT) oraz zmienny profil krzywek (Cam Profile Switching – CPS).


Zmienny profil krzywek dla zaworów dolotowych umożliwia uzyskanie dwóch różnych stopni otwarcia tych zaworów w zależności od prędkości obrotowej i stanu obciążenia silnika – przy ekonomicznej jeździe zawór unoszony jest na mniejszą wysokość, a gdy potrzeba więcej mocy – otwiera się bardziej. W ten sposób uzyskuje się jakby dwa silniki w jednym. Dzięki zmiennej geometrii kolektora dolotowego (VIS) jego objętość dostosowywana jest do aktualnych warunków pracy silnika, pozwalając uzyskać maksimum osiągów silnika w całym zakresie jego prędkości obrotowych.

Zwarta budowa przyczynia się do większego bezpieczeństwa biernego. Pomimo pojemności skokowej wynoszącej 3,2 litra, silnik ten ma niezwykle zwartą budowę. Dzięki temu w razie kolizji jest mniej narażony na przemieszczenie wzdłuż osi podłużnej samochodu, co minimalizuje ryzyko naruszenia integralności kabiny. Swoje zwarte wymiary silnik ten zawdzięcza między innymi umiejscowieniu osprzętu – np. pompy wspomagania układu kierowniczego oraz sprężarki klimatyzacji – z tyłu, nad skrzynią biegów. Przekazywanie napędu odbywa się za pośrednictwem kół zębatych na końcu wału korbowego (Rear End Ancillary Drive – READ). Osadzony w kadłubie silnika alternator ma napęd bezpośredni. Ponadto tłumik drgań stosunkowo długiego wału korbowego umiejscowiony jest wewnątrz kadłuba silnika.

Nadwozie o bardziej opływowych i ekskluzywnych liniach. Jednym z zamierzonych efektów poddania nadwozia XC90 zmianom było uzyskanie bardziej nowoczesnego i eleganckiego wyglądu. Osiągnięto to poprzez między innymi modyfikację osłony chłodnicy – która ma teraz więcej chromu, oraz zderzaków – które są w większym stopniu polakierowane. Zmieniono kształt linii tylnych świateł, a reflektory w zderzakach otoczone są chromowanymi obwódkami.

« < 1 2 3 4 > »