X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

volvo v60 2011, dane techniczne, silniki

Strona główna -> Volvo -> V60

 



System Fading Brake Support wykorzystuje wspomaganie hydrauliczne, by stopniowo zwiększać siłę hamowania podczas długiego i silnego hamowania. W ten sposób zmniejsza się ryzyko, że siła hamowania osłabnie, oraz pozwala zachować czucie hamulca.

Jeszcze mocniejsza wersja silnika T6. W pierwszym roku produkcji, nowe Volvo V60 dostępne będzie w wersjach z szeregiem różnych silników benzynowych i wysokoprężnych, począwszy od ekonomicznego 115 konnego silnika w wersji DRIVe, aż do bardzo wydajnego turbodoładowanego silnika 304 konnego. Zdecydowane działania w kierunku redukcji emisji CO2 zaowocowały redukcją zużycia paliwa we wszystkich oferowanych silnikach.

Benzynowy silnik T6 o pojemności 3.0 litra został udoskonalony, przede wszystkim dzięki redukcji wewnętrznego tarcia. Teraz jednostka ta osiąga moc 304 koni oraz moment obrotowy nie mniejszy niż 440Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h kształtuje się na poziome 6,6 sekund a prędkość maksymalna ograniczona jest do 250km/h.

Jednocześnie, specjalistom od silników z firmy Volvo Cars udało się zredukować poziom zużycia paliwa o około 10 procent do poziomu 10,2l/100km (cykl mieszany).

Nowy dwulitrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem. Nowy czterocylindrowy silnik 2.0T GTDi (ang. Gasoline Turbocharged Direct Injection) ma pojemność dwóch litrów i generuje moc na poziomie 203 koni mechanicznych z momentem obrotowym rzędu 300 Nm przy 1750 obrotach na minutę. Przyspieszenie od 0 do 100km/h kształtuje się na poziomie 7,9 sekund przy skrzyni manualnej oraz 8,4 sekund przy skrzyni automatycznej. Maksymalna prędkość zarówno w wersji ze skrzynią automatyczną jak i manualną, to 230km/h.

Pod koniec pierwszego roku produkcji, nowe Volvo V60 będzie również dostępne z silnikiem 2.0 GTDi o mocy 240 koni mechanicznych i momencie obrotowym 320Nm.

Dwa nowe 1.6-litrowe silniki GTDi. Ponadto, dostępna będzie również jednostka 1.6 GTDi w dwóch wersjach: 1.6 GTDi (T3) o mocy 150 KM oraz T4 o mocy 180 KM.

Silnik o mocy 180 KM posiada moment obrotowy 240 Nm na poziomie od 1500 do 5000 obrotów na minutę. W czasie chwilowego przeładowania (tzw. overboost) silnik potrafi wygenerować moment obrotowy na poziomie 270Nm. Dzięki takiemu rozwiązaniu, samochód przy każdej prędkości posiada wysoką zdolność do przyspieszenia. Krzywa momentu obrotowego jest stosunkowo łagodna, co w szczególności umożliwia komfortową jazdę. 150-cio konny silnik posiada moment obrotowy 240 Nm.

DRIVe diesel
. W trakcie pierwszego roku produkcji nowego V60 wprowadzona zostanie również wersja DRIVe z silnikiem diesla o pojemności skokowej 1,6l. Ta jednostka będzie posiadać moc 115KM oraz moment obrotowy na poziomie 270Nm i będzie dostępna wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

 

źródło: Volvo

« < 1 2 3 > »