Pierwsze sportowe kombi z systemem Advanced Stability Control. Nasz system regulacji hamulców jest najbardziej zaawansowanym systemem tego typu na świecie. System Dynamic Stability and Traction Control w nowym Volvo V60 posiada kilka zaawansowanych funkcji, które pozwalają na poprawę zarówno bezpieczeństwa jak i przyjemności z prowadzenia samochodu - powiedział Stefan Sällqvist.
Podobnie jak nowe S60, również nowe V60 jest wyposażone w system ASC (ang. Advanced Stability Control). Dzięki nowemu czujnikowi poprzecznego przechylenia samochodu możliwe jest wykrycie tendencji do "zarzucenia" już w bardzo wczesnej fazie poślizgu. To oznacza, że układ antypoślizgowy zadziała wcześniej i precyzyjniej. System ASC pomaga również w zachowaniu przyczepności auta oraz umożliwia wykonywanie szybkich manewrów wymijania.
System Engine Drag Control zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania silnikiem na śliskiej nawierzchni.
Nowe dynamiczne zawieszenie wspomagane jest przez szereg elektronicznych systemów, które mają za zadanie dalszą poprawę sportowych wrażeń z prowadzenia tego samochodu.
System Corner Traction Control to nowe rozwiązanie, które poprzez sterowanie wektorem momentu obrotowego pozwala na jeszcze bardziej płynne pokonywanie zakrętów. Ta technologia jest dodatkowo wspomagana przez system Dynamic Stability and Traction Control (DSTC).
Podczas pokonywania zakrętu, system sterując jednocześnie przyhamowywaniem kół po wewnętrznej stronie łuku kieruje więcej mocy do kół znajdujących się po zewnętrznej stronie łuku. Dzięki temu, możliwe jest bardziej ciasne pokonanie zakrętu i redukcja tendencji samochodu do wpadania w podsterowność.
Zaawansowane, zintegrowane funkcje hamowania. Nowe sportowe kombi Volvo jest wyposażone w wiele układów, które współdziałając ze sobą zapewniają najkrótszą możliwą drogę hamowania we wszystkich możliwych sytuacjach występujących na jezdni.
System Ready Alert Brakes potrafi przewidzieć, w jakiej sytuacji niezbędne jest gwałtowne hamowanie.
System Hydraulic Brake Assist pomaga kierowcy w skróceniu wymaganej drogi hamowania. W przypadku sytuacji kryzysowych, kiedy kierowca nie dociśnie hamulca z wystarczającą siłą, lub wystarczająco szybko, system Hydraulic Brake Assist wykorzysta system ABS, aby możliwie najbardziej skrócić całkowitą drogę hamowania.
Optimised Hydraulic Brakes to układ, który zwiększa siłę hamowania poprzez użycie wspomagania hydraulicznego, kompensującego niskie ciśnienie w przewodach hamulcowych.