X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volvo V50 - dane techniczne, wymiary, spalanie

Strona główna -> Volvo -> V50

 



Mocne silniki zapewniają płynne rozpędzanie
Nowe, pięciocylindrowe, rzędowe silniki mają pojemność skokową 2.4 lub 2.5 litra. Dzięki swym pięciu cylindrom i dużej pojemności silniki te uzyskują duży moment już przy niskich prędkościach obrotowych – umożliwiając szybkie rozpędzanie auta. Pięciocylindrowy silnik o dużym skoku tłoka ma ponadto spokojniejszy i przyjemniejszy bieg – ze względu na niski poziom drgań i równą pracę. W silnikach tych zastosowano te same rozwiązania techniczne, które występują w jednostkach napędzających większe modele Volvo.

Cztery zawory na cylinder i dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy zapewniają dużą moc i błyskawiczną reakcję na pedał przyspieszania. Układ płynnej regulacji faz rozrządu (CVVT) gwarantuje dużą moc i wysoki moment obrotowy w połączeniu z niższym zużyciem paliwa i zmniejszoną toksycznością spalin. Elektroniczny układ sterowania pracą silnika z precyzyjnym sterowaniem adaptacyjnym poprawia sprawność spalania i osiągi.

Szeroka gama silników
Do nowego Volvo V50 dostępne są także dwa pięciocylindrowa silniki wolnossące: 2.4i oraz 2.4, o mocy odpowiednio 170 KM i 140 KM. Obydwie jednostki mają pojemność skokową 2.4 litra. Gama dostępnych silników będzie konsekwentnie rozszerzana.

Osiągi i zużycie paliwa podano w osobnych publikacjach z danymi technicznymi. W planach jest również wprowadzenie dwupaliwowych silników Bi-Fuel, które można zasilać zarówno gazem ziemnym, jak i benzyną.

Skrzynie biegów z modeli R
Sześciobiegowa skrzynia mechaniczna, pierwotnie przeznaczona dla Volvo S60 R i V70 R, debiutuje teraz w Volvo V50 T5. Sześć przełożeń do przodu dobierano z myślą o połączeniu dynamiki rozpędzania z wysoką prędkością maksymalną. W skrzyni tej zastosowano potrójne synchronizatory oraz zagwarantowano precyzyjną pracę dźwigni sterującej. Z silnikami wolnossącymi współpracują nowej generacji pięciobiegowe skrzynie mechaniczne Volvo. Wyposażono je w potrójne synchronizatory, umożliwiające szybką i precyzyjną zmianę przełożeń.

Adaptacyjna automatyczna skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów zastosowana w V50 jest taka sama, jak w większych modelach Volvo. Jest to skrzynia pięciobiegowa z układem adaptacyjnego dostosowywania schematu zmiany przełożeń do stylu jazdy kierowcy. Wiele wysiłku włożono, by dostosować półosie napędowe i przeguby do wysokiej mocy silnika oraz zapewnić płynne, wolne od szarpnięć przeniesienie momentu obrotowego podczas przyspieszania.

Podwozie o charakterystyce typowej dla większego samochodu
Nowe Volvo V50 tworzono w tym samym duchu, co modele Volvo S60 i S80. Doświadczenia zdobyte podczas prac nad zaawansowanymi technicznie modelami S60 R i V70 R wykorzystano do sażone w sportowe podwozie. Sztywniejsze sprężyny zawieszenia oraz obniżony prześwit przyczyniają się do lepszej stabilizacji kierunkowej i umożliwiają sportową jazdę. Zawdzięcza to w znacznej mierze nowemu układowi napędowemu i starannemu zestrojeniu podwozia w połączeniu z niezwykle wysoką sztywnością skrętną nadwozia.


źródło: Volvo

« < 1 2 3 4 > »