Rewolucyjny krok w historii Transportera nastąpił 9 stycznia 1990 roku. W jego czwartej generacji (T4) zrezygnowano z silnika umieszczonego z tyłu.
Podobnie jak jego poprzednicy, także T4 stał się przebojem rynkowym, który razem z zaprezentowaną sześć lat później drugą generacją VW LT przyczynił się do sukcesu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Pojazdy stały się jeszcze wygodniejsze
i mocniejsze. T4 oferowany był z 16 różnymi silnikami, 8 benzynowymi i 8 dieslami, najmocniejszy miał 204 KM.
W 1995 roku Multivan ma już za sobą 10 lat pełnych sukcesów i przeszło 100.000 sprzedanych pojazdów.
W 1996 do Transportera wprowadzone zostają dalsze istotne ulepszenia techniczne i zamontowane nowe, niezwykle oszczędne silniki TDI.
8 marca 2000 r. minęło 50 lat od rozpoczęcia produkcji Transportera. Co druga osoba kupująca samochód dostawczy lub wielkoprzestrzenną limuzynę decydowała się na samochód z logo VW. Ponad 8 milionów tych pojazdów, zbudowanych na bazie Transportera, znalazło już swoich nabywców.
Silniki benzynowe:
1.8 50 kW / 67 KM
2.0 62 kW / 84 KM
2.5 81 kW / 110 KM
2.5 85 kW / 115 KM
2.8 103 kW / 140 KM
2.8 150 kW / 205 KM
Silniki wysokoprężne:
1.9 D 44 kW / 60 KM
1.9 TD 50kW / 68 KM
2.4 D 57 kW / 78 KM
2.4 D 55 kW / 75 KM
2.5 TDi 65 kW / 88 KM
2.5 TDi 75 kW / 102 KM
2.5 TDi 111 kW / 151 KM
źródło: Volkswagen