X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw passat cc 2012 dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> CC -> 2 (2012-dziś)

 



2.0 BlueTDI o mocy 103 kW/140 KM. Na takiej samej podstawie technicznej, jak klasyczne TDI, opiera się BlueTDI o mocy 103 kW/140 KM, spełniający wymagania normy Euro6, która zacznie obowiązywać dopiero od jesieni 2014 roku. W celu dalszej redukcji ilości tlenków azotu Volkswagen CC BlueTDI wyposażony jest w katalizator SCR. Katalizator ten wraz ze środkiem AdBlue zmienia tlenki azotu (NOx) ze spalin w azot i wodę. Dodatkowo montowany jest nadal katalizator oksydacyjny i filtr cząsteczek stałych, które redukują całe spektrum szkodliwych substancji emitowanych wraz ze spalinami.

Czterocylindrowa jednostka z czterema zaworami na cylinder i pojemnością skokową 1986 cm3 rozwija maksymalną moc już przy 4200 obr./min. Od 1750 obr./min (do 2500 obr./min) dostępny jest maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Z takimi wartościami silnik ten przyspiesza Volkswagena do 100 km/h w 9,9 sekundy; prędkość maksymalna wynosi 214 km/h (6-biegowa DSG: 212 km/h). Średnie zużycie paliwa to 4,9 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 127 g/km (z manualną skrzynią biegów); względnie 5,4 l/100 km i 142 g/km (z DSG).

6- i 7-biegowa DSG. Wszystkie silniki nowego Volkswagena CC można połączyć z przekładnią dwusprzęgłową (DSG); w przypadku wersji V6 przekładnia ta montowana jest seryjnie. Zależnie od momentu obrotowego silnika DSG ma 6 lub 7 biegów. Obie wersje DSG charakteryzuje maksymalna oszczędność i dynamika zmiany przełożeń. Przekładnie dwusprzęgłowe różnią się nie tylko liczbą biegów do przodu, lecz także rodzajem sprzęgła. Podczas gdy w 7-biegowej DSG stosowane są dwa sprzęgła suche, podwójne sprzęgło 6-biegowej DSG pracuje w kąpieli olejowej. Przekładnie dwusprzęgłowe mają większy niż inne skrzynie automatyczne potencjał redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. W porównaniu z przekładnią automatyczną ze sprzęgłem stanowiącym kombinację sprzęgła mechanicznego i hydrokinetycznego oszczędność wynosi – w zależności od silnika – nawet 20 procent.

Napęd na wszystkie koła 4MOTION. Volkswagen CC V6 będzie oferowany seryjnie ze stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION. W normalnym przypadku także tutaj napędzana jest oś przednia, na tylną oś przekazywane jest tylko dziesięć procent momentu obrotowego. Taki rozdział pozwala zaoszczędzić paliwo. Tylna oś jest dołączana stopniowo tylko w razie potrzeby – w zależności do pracy napędu i sytuacji. Za dołączanie tylnej osi odpowiedzialne jest sprzęgło Haldex 4. generacji. Zaletą elektroniki jest fakt, że do aktywacji tego sprzęgła nie jest potrzebna różnica prędkości obrotowych między przednią a tylną osią, bowiem wzrost ciśnienia generowany jest przez pompę elektryczną. Sprzęgło Haldex płynnie przenosi napęd na tylną oś zależnie od warunków jazdy np. także podczas ruszania i przyspieszania.

Zawieszenie - połączenie dynamiki i komfortu

  • Mimo sportowego charakteru Volkswagen CC zapewnia doskonały komfort podróżowania
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »