X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

skoda yeti dane techniczne, spalanie

Strona główna -> Skoda -> Yeti

 



Skoda Yeti

Wprowadzenie na rynek modelu Yeti to jednocześnie debiut Škoda Auto w segmencie samochodów SUV, czyli Sport Utility Vehicle. Pod tą nazwą kryje się pojazd łączący cechy komfortowego samochodu osobowego z samochodem o bardzo dobrych zdolnościach do poruszania się w terenie. Oficjalna premiera Škody Yeti miała miejsce podczas Geneva Motor Show 2009.

Yeti to kompaktowy SUV rywalizujący z modelami takimi jak Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Suzuki Grand Vitara czy Toyota RAV4.

 

Należy podkreślić jedną z głównych cech, znacząco wyróżniającą go spośród grona konkurentów - wyjątkowe niskie spalanie przy znakomitych osiągach. - Takie zapewnienia producenta to dobry sygnał w obecnych czasach, kiedy SUV-y kojarzą się często z autami paliwożernymi i trującymi środowisko.

 

Połączenie dobrych właściwości jezdnych z dbałością o kieszeń kierowcy i czyste powietrze zapewnia przede wszystkim odpowiednio skonfigurowana gama silników. Klienci mają do wyboru dwa silniki benzynowe i trzy jednostki wysokoprężne dostępne w zależności od wyposażenia auta w napęd na przednią lub obie osie.

 

Premierą w koncernie Škoda Auto będzie zastosowanie pod maską Yeti turbodoładowanej jednostki 1.2 TSI o mocy 105 KM. Zużycie paliwa mieści się w jego przypadku zgodnie z ideą downsizingu na bardzo niskim poziomie, ale jednocześnie wysoki moment obrotowy dostępny już przy niskich obrotach zapewnia autu dobrą dynamikę.

 

Drugim motorem benzynowym jest 1.8 TSI o mocy 160 KM (stosowany z napędem na cztery koła), dobrze znany z najnowszych generacji modeli Octavia i Superb. Wszystkie turbodoładowane silniki wysokoprężne dostępne w Yeti wykorzystują technologię common rail. Ich gamę otwiera 2.0 TDI o mocy 110 KM (z napędem na przednie koła lub 4x4), a pozostałe dwa to: 2.0 TDI/140 KM (4x4) oraz 2.0 TDI/170 KM (4x4).

Podobnie jak w Nowej Škodzie Octavia 4x4 i Škodzie Superb 4x4, w Yeti także zastosowano system Haldex czwartej generacji. Stały napęd na obie osie błyskawicznie reaguje na zmieniające się warunki drogowe, a moment obrotowy jest niezwłocznie rozdzielany na poszczególne koła w proporcjach zależnych od przyczepności nawierzchni. Haldex dba dodatkowo o pełną kompatybilność z innymi systemami kontroli trakcji jak ABS i ESP, dzięki czemu podnosi się bezpieczeństwo jazdy, a samochód znakomicie prowadzi się na każdej drodze. W modelu dostępne będą także automatyczne przekładnie DSG występujące w wariancie 6- i 7-stopniowym.

« < 1 2 > »