Renault Scenic II — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Scénic II rozwija koncepcję modularności, którą tak bardzo cenioną w Scénic’u i oferuje nowe funkcje, jak na przykład centralny przesuwany schowek, dodatkowe lusterko ułatwiające kontakt między kierowcą a pasażerami, czy też przedni fotel pasażera tworzący po złożeniu stolik, które ułatwiają kontakt między pasażerami przednich i tylnych siedzeń.

Scénic II jest zdecydowanie „jednobryłowy”: na desce rozdzielczej umieszczono dźwignię zmiany biegów oraz zastosowano automatyczny hamulec postojowy, zwalniając dzięki temu miejsce między przednimi fotelami. Przednia szyba i otwierany dach zapewniają panoramiczne pole widzenia i jasność wnętrza nie mającą sobie równych w tym segmencie.

Wewnątrz pojazdu obowiązuje zasada modularności. Całkowita, największa w tym segmencie pojemność liczniejszych i lepiej rozmieszczonych między przodem i tyłem schowków wynosi 91 litrów. Scénic II, to również przestrzeń zapewniająca dobre samopoczucie użytkowników. W osiągnięciu wysokiego poziomu komfortu termicznego i akustycznego wykorzystano doświadczenia z Mégane’a II w celu stworzenia w tym zakresie oferty na najwyższym poziomie.

Scénic II wykorzystuje innowacje techniczne wprowadzone przez Renault w samochodach wyższych segmentów, takie jak automatyczny hamulec postojowy, karta Renault „Hands free” oraz wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo bierne. Wprowadzony pierwotnie na rynek w wersji 5-osobowej, Scénic II oferuje również wersję 7-miejscową, podobnie jak model Espace w segmencie S.

W ofercie Scénic’a II dostępny jest szeroki wybór jednostek napędowych, zapewniających komfortową i dynamiczną jazdę. Gama silników benzynowych obejmuje jednostki 1.4 16V 98 KM, 1.6 16V 112 KM, 2.0 16V 134 KM i 2.0T 16V 163 KM. W ofercie silników wysokoprężnych dostępne są jednostki 1.5 dCi 85 KM, 1.5 dCi 105 KM, 1.9 dCi 130 KM oraz 2.0 dCi 16V 150 KM. Oferowane 5- i 6-biegowe skrzynie mechaniczne oraz skrzynia automatyczna Proactive ze sterowaniem impulsowym pochodzą z Mégane II, z tymże ich przełożenia zostały dostosowane do Scénic’a II.

W trosce o jeszcze spokojniejszą jazdę w Scénic’u II pierwszoplanowo potraktowano kwestię bezpieczeństwa czynnego. I tak na przykład jest on pierwszym pojazdem jednobryłowym w segmencie M1, wyposażonym w system kontroli toru jazdy ESP nowej generacji z funkcją kontroli podsterowności. Całość uzupełnia układ ABS oraz układ wspomagania nagłego hamowania.

Bezpieczeństwo bierne : wymóg doskonałości
W konstrukcji Scénic’a II przewidziano liczne wzmocnione strefy kontrolowanego zgniotu. System Renault Protection trzeciej generacji zastosowany w tym pojeździe obejmuje 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów, zapewniające skuteczne przytrzymywanie ciała i doskonałą ochronę pasażerów. System zabezpieczeń w Scénic’u II może liczyć do 6 poduszek powietrznych, w tym dwie przednie poduszki powietrzne dostosowujące swe działanie do siły zderzenia.

Scenic II jest kolejnym samochodem Renault, który uzyskał maksymalną notę „5 gwiazdek” w testach zderzeniowych Euro Ncap.

źródło: Renault