Renault Megane III – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Zaprezentowane we wrześniu tego roku Nowe Renault Megane stanowi mocny akcent w procesie odnowy oferty Renault w segmencie C. Model charakteryzuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi, wysokim poziomem komfortu, starannie dopracowaną ergonomią i wyposażeniem wywodzącym się z samochodów klasy wyższej. Auto weszło do sprzedaży w listopadzie 2008 roku (Nowe Megane) i styczniu 2009 roku (Megane Coupe).

Stylistyka
Nowe Renault Megane, cechujące się niezwykle atrakcyjnym designem, stanowią udane połączenie sportowych akcentów stylistycznych i pięknej linii. Hatchback przyciąga wzrok dzięki swojej atrakcyjnej linii i gwarantuje poczucie bezpieczeństwa. Nowe Megane Coupe to autentyczne coupe, zapewniające przyjemność prowadzenia, wysoki poziom bezpieczeństwa i osiągów. Sportowa stylistyka zapewnia niesamowite doznania, sprawdzające się w codziennej eksploatacji.

Solidność i wysoka jakość wykończenia

Styl obu samochodów świadczy o solidności i wyróżnia się wysoką jakością wykończenia widoczną w wykroju i połączeniach elementów nadwozia oraz doborze materiałów. W nowym modelu wykorzystano doświadczenie i postęp w zakresie niezawodności i trwałości osiągnięty
we wszystkich modelach marki.

Komfort i łatwość użytkowania
Nowe Megane i Megane Coupe są wyposażone w blok zegarów analogowo-cyfrowych zapewniających łatwy odczyt. Posiadają również liczne elementy wyposażenia wywodzące się
z wyższego segmentu: automatyczny hamulec postojowy(*), karta hands free pozwalająca
na otwarcie i uruchomienie samochodu oraz jego automatyczne zamknięcie po oddaleniu się kierowcy oraz system nawigacji Carminat Bluetooth® CD. Po raz pierwszy pojawi się również zaprojektowany specjalnie dla tych modeli system audio « 3D Sound by Arkamys® » Bluetooth®.

Precyzyjnie i szybko reagujące oraz bezpieczne Nowe Renault Megane i Megane Coupe zapewniają osiągi na miarę oczekiwań, które budzi dynamiczna stylistyka tych modeli. Megane Coupe, wyposażone w specjalne zawieszenie, ma zdecydowanie sportowy charakter.

Modele te stanowią kolejny przykład dążenia Renault do zmniejszenia masy samochodów: Nowa Laguna jest lżejsza o 15 kg od Laguny II, a Nowe Megane w wersji hatchback jest średnio o 8 kg lżejsze od modeli poprzedniej generacji (z porównywalnym silnikiem i takim samym wyposażeniem), pomimo większych wymiarów.

Dynamiczne i przyjazne dla środowiska – atuty oferty silników dCi i TCE:
Nowe Renault Megane proponuje odnowioną, szeroką ofertę silników benzynowych i wysokoprężnych, które zapewniają wysokie osiągi, a jednocześnie są przyjazne dla środowiska. Silniki dCi 85 i dCi 105, cenione ze względu na swoje osiągi i przyjemność jazdy emitują odpowiednio 118 i 120 g CO2/km. Oprócz nich pojawi się silnik dCi 130 FAP emitujący zaledwie  137 g CO2/km, a w przyszłym roku mocne jednostki dCi 160 i dCi 150. Nowe Megane i Megane Coupe będą również wyposażone w dwa klasyczne silniki benzynowe 1.6 16V o mocach 100 i 110 KM oraz nowe jednostki TCE 130 i TCE 180 (Turbo Control Efficiency). Te benzynowe silniki turbo, w których konstrukcji wykorzystano doświadczenie Renault w zakresie downsizingu, są oszczędne i zapewniają jedne z najniższych na rynku koszty eksploatacji i przeglądów.

Bezpieczeństwo – jeden z priorytetów Renault

Nowe Renault Megane są wyposażone w dwa czujniki zderzenia bocznego i dwukomorowe poduszki, chroniące klatkę piersiową i miednicę, pozwalające zmniejszyć skutki zderzeń bocznych.

Przyjazne dla środowiska
Nowe Renault Megane są również przyjazne dla środowiska – ponad 95% ich masy stanowią komponenty wykonane z materiałów nadających się do powtórnego wykorzystania po wycofaniu samochodu z eksploatacji i ponad 5% całkowitej masy tworzyw sztucznych użytych do produkcji auta pochodzi z recyklingu.

 

Renault Megane III - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

 

źródło: Renault