X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

opel mokka, dane techniczne i wymiary

Strona główna -> Opel -> Mokka

 



Klienci, którzy preferują silniki diesla, mogą zamówić Mokkę z turbodoładowanym silnikiem CDTI o pojemności 1,7 litra i mocy 96 kW/130 KM o maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Ta jednostka napędowa jest dostępna z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś lub na wszystkie koła, lub z automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. W układzie z przednim napędem manualna skrzynia przekładniowa z silnikiem diesla wymaga w cyklu mieszanym 4,5 litra paliwa na pokonanie 100 kilometrów. Odpowiada to emisji CO2 rzędu 120 g/km. Czyni to więc silnik 1,7 CDTI jednym z najbardziej oszczędnych silników w całym segmencie. Wartości w tabeli osiągów mówią same za siebie: wyposażona w sześciobiegową manualną skrzynię biegów oraz napęd na przednie koła Mokka osiąga prędkość rzędu 187 km/h. Dojście od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 10,5 sekundy.

Ważne układy wspomagające prowadzenie poprawiają bezpieczeństwo i komfort jazdy. Wraz z nowym modelem SUV-a Mokka Opel po raz pierwszy wprowadziła do segmentu kompaktowych SUV-ów całe bogactwo swojego wyposażenia w postaci różnorodnych, zaprojektowanych w Niemczech systemów wspomagających kierowcę. Rozwiązania technologiczne poprawiające bezpieczeństwo i komfort jazdy zarezerwowane wyłącznie dla Opla będą teraz dostępne dla szerszej grupy Klientów poszukujących aut w innych segmentach. Rozwiązania te obejmują układ elektronicznej kontroli stabilności (ESP®Plus) wraz z systemami HSA (Asystent ruszania pod górę) oraz HDC (asystent ruszania w dół zbocza), które poprawiają komfort jazdy w terenie górzystym. Układ kontroli trakcji, który występuje jako standard w każdej wersji Opla Mokka, działa jako mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Zapobiega poślizgowi kół, a w układach napędu na cztery koła w modelu Mokka przekazuje na bieżąco specjalne algorytmy, które usprawniają prowadzenie pojazdu. Kolejnym układem, który znacząco wspomaga kierowcę, a który jest już dostępny w modelu Mokka, jest rozwiązanie AFL+ firmy Opel. Jest to układ adaptacyjnych reflektorów, który bazuje na reflektorach bi-ksenonowych trzeciej generacji. Reflektory dostosowują natężenie światła i zasięg stosownie do możliwości w rejonie zabudowanym i na drogach pozamiejskich jak również na autostradach. Zakres funkcji obejmuje światła na złą pogodę, wzmocnioną wiązkę światła, statyczne doświetlanie zakrętów, dynamiczne doświetlanie zakrętów, światła do jazdy dziennej wyposażone w LED oraz asystenta świateł drogowych. Ta ostatnia funkcja automatycznie reguluje wiązkę światła tak, aby reflektory nie oślepiały nadjeżdżających samochodów ani lusterek samochodów jadących przed nami.

Druga już generacja rozwiązania kamery Opel Eye obejmuje funkcje FCA, czyli system ostrzegania przed kolizją, TSR, czyli system rozpoznawania znaków drogowych, oraz LDW — system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Układ FCA ostrzega kierowcę za pośrednictwem głośnego alarmu oraz sygnalizacją wizualną o możliwej kolizji z samochodem jadącym przed nami. Oprócz układu ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, który sygnalizuje kierowcy opuszczenie pasa w takiej sytuacji, inżynierowie rozwinęli jeszcze bardziej układ rozpoznawania znaków drogowych. Oprócz okrągłych znaków drogowych teraz nowa kamera potrafi również rozpoznać prostokątne znaki dotyczące autostrad lub placów zabaw, jak również wszelkie znaki związane z ograniczeniem prędkości. Kamera potrafi również odczytać dynamiczne wyświetlacze wyposażone w żarówki LED. Zapobiega to błędnemu odczytowi przepisów o ruchu drogowym lub wypadkom spowodowanym zmęczeniem. Parkowanie zostało ułatwione dzięki czujnikom parkowania zamontowanym z przodu i z tyłu pojazdu.

« < 1 2 3 4 5 > »