Z profilu Opel Meriva B jest rozpoznawalna dzięki innowacyjnej linii okien w kształcie fali, która przyciąga uwagę na praktyczne rozwiązanie tylnych drzwi w systemie FlexDoors. Linia tylnego okna została obniżona o 5 cm, dzięki czemu poprawiono widoczność dla podróżujących na tylnych fotelach – w szczególności dla dzieci.
Nowa koncepcja wizualna marki Opel to motyw ostrza, które jest widoczne na boku pojazdu i przypomina zarówno o precyzji, jak i o ruchu i elegancji. Inną charakterystyczną cechą Merivy są położone centralnie uchwyty klamek, które przypominają o drzwiach w systemie FlexDoors, mocowanych na tylnych zawiasach.
Przód Merivy posiada wszystkie cechy, które sprawiają, że ten model nawiązuje do odważnego i niepowtarzalnego wyglądu marki Opel. Okazała osłona chłodnicy z rzucającym się w oczy symbolem marki Opel znajduje się pomiędzy dużymi lampami przednimi w kształcie orlich oczu, znanymi z nowej Astry, które także posiadają charakterystyczne dla Opla światła mijania w kształcie skrzydła.
Wygląd tyłu samochodu jest w Merivie niepowtarzalny. Wyróżniająca się, spasowana na miarę szyba z błyszczącym zacienieniem prowadzi wzrok od linii dachu w dół do miejsca na rejestrację, które jest zintegrowane z tylną klapą. Chromowana listwa i zintegrowany dotykowy przycisk otwierania bagażnika współgrają z kryształową obudową tylnych świateł. Duże lampy tylne o ciekawej formie są reminiscencją lamp Astry i także posiadają charakterystyczne dla Opla światła mijania w kształcie skrzydła.
Przyjazna i zachęcająca kabina to miejsce, gdzie wszyscy miło spędzają czas. Podobnie do wyglądu zewnętrznego także wnętrze kabiny jest bardzo ekspresyjne i pełne emocji. We współpracy z inżynierami projektanci Merivy obniżyli deskę rozdzielczą i wysunęli ją, aby nadać wnętrzu większą przestrzeń. Polepszono widoczność dla kierowcy dzięki węższym słupkom przednim o nowym kształcie, a także dzięki większym szybom bocznym przy słupku przednim. Opływowa linia deski rozdzielczej w kształcie skrzydła przechodzi na drzwi, otaczając pasażerów i tworząc przyjazne wnętrze.
Kolumna centralna została lepiej przystosowana do potrzeb użytkownika poprzez nachylenie jej. Pozwoliło to uzyskać większą czytelność i bardziej ergonomiczne ułożenie przyrządów. Oddzielny, płaski ekran systemu nawigacji satelitarnej znajduje się teraz bliżej naturalnego poziomu wzroku kierowcy.
We wnętrzu wykorzystano materiały o specjalnej fakturze, dopasowane i wykończone na poziomie charakterystycznym dla droższych modeli samochodów. Szczegóły dekoracyjne kratek nawiewu, dźwigni zmiany biegów i przyrządów kolumny centralnej nadają wnętrzu wygląd przypominający wyższą jakość wykończenia.
Użytkownicy mogą także wybierać z niespotykanej dotąd oferty kolorów i materiałów:
od wzorów klasycznych aż do nowoczesnego stylu miejskiego. Jest to najbogatsza oferta wykończenia wnętrza kiedykolwiek dostępna w jednym modelu Opla.
Jakość wykończenia widać już w modelu podstawowym Essentia, który oferuje doskonałą jakość materiałów ozdobionych czytelnymi, spokojnymi i minimalistycznymi wzorami o dużej subtelności i elegancji.
Deska rozdzielcza Merivy 2010 zawiera wiele elementów zapożyczonych z najnowszej Astry, jednak projektanci zastosowali nowe opcje kolorystyczne, aby podkreślić aktywny charakter rodzinnego Opla.
W kabinie zastosowano także innowacyjny system siedzeń tylnych FlexSpace, który umożliwia regulację miejsc w różnych pozycjach, jak również ich składanie. Co więcej, przestrzeń ładunkowa uległa znaczącemu zwiększeniu dzięki wygodnie rozlokowanym schowkom na przedmioty najczęściej przewożone wewnątrz samochodu.
Przednie siedzenia pozwalają na regulację w zakresie 240 mm do przodu/do tyłu i 65 mm na wysokość umożliwiając tym samym dobranie najbardziej odpowiedniej pozycji siedzącej. Kolejną nową dla Merivy cechą jest dostępność charakterystycznego dla Opla zintegrowanego, tylnego bagażnika rowerowego o nazwie FlexFix.
źródło: General Motors