X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Opel Insignia 2013 - dane techniczne

Strona główna -> Opel -> Insignia -> 2 (2013-dziś)

 



Najmocniejszym dieslem w ofercie jest silnik 2.0 BiTurbo CDTI 143 kW/195 KM. Diesel o wyczynowych osiągach jest wyposażony w dwie turbosprężarki w układzie sekwencyjnym i rozwija imponujące 400 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta wyróżnia się także elastycznością i bezkonkurencyjnym zapasem mocy w szerokim zakresie prędkości obrotowej.

Wśród silników benzynowych na szczególną uwagę zasługują dwie turbodoładowane jednostki z bezpośrednim wtryskiem: 2.0 SIDI Turbo rozwijający 184 kW/250 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz 1.6 SIDI Turbo, którego analogiczne parametry to 125 kW/170 KM i 260 Nm, a nawet 280 Nm (z overboost). Skrót SIDI (Spark Ignition Direct Injection) oznacza „zapłon iskrowy, bezpośredni wtrysk”. Oba silniki rozwijają dużą moc i wyróżniają się znakomitą elastycznością przy bardzo niskim zużyciu paliwa. Mogą one współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop lub z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów o obniżonym tarciu wewnętrznym. Wersja z silnikiem 2.0 SIDI Turbo jest dostępna z napędem przednim lub na cztery koła.

Niezwykle oszczędną alternatywą jest Opel Insignia 1.4 103 kW/140 KM LPG rozwijający 200 Nm momentu obrotowego. Podobnie jak wersja benzynowa tego silnika, spełnia on rygorystyczne wymagania przyszłej normy emisji Euro 6. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) w cyklu mieszanym MVEG oraz emisji CO2 na poziomie 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km) Insignia LPG jest bezkonkurencyjna w klasie efektywności A.

Niepowtarzalny styl: uznane wzornictwo Opla z atrybutami klasy premium. Nowa Insignia to kolejny etap rozwoju wielokrotnie nagradzanej estetyki Opla opartej na „rzeźbiarskim artyźmie połączonym z niemiecką precyzją”, stosowanej we wzornictwie samochodów klasy średniej tej marki. Aspiracje do klasy premium oraz dynamikę połaczono z charakterystycznym optycznym poszerzeniem i obniżeniem przodu. Błyszczący, chromowany grill jest szerszy i osadzony niżej niż obecnie. Pas z logo marki jest węższy, a jego końcówki wskazują na zaprojektowane od nowa klosze reflektorów. W zależności od wersji wykończenia mogą one osłaniać światła biksenonowe z podnoszącym bezpieczeństwo systemem adaptacyjnego oświetlenia AFL+. Wszystkie wersje reflektorów mają błyszczące czarne oprawy z chromowanymi detalami podkreślającymi zastosowane rozwiązania techniczne. W górnej części kloszy umieszczono nawiązujące kształtem do skrzydła energooszczędne diodowe światła do jazdy dziennej. Smukłe i szerokie detale w dolnej części pasa przedniego kontrastują z imponującym grillem. Lampy przeciwmgielne połączono z szerokimi czarnymi wstawkami i chromowanymi akcentami. Rozszerzając się w kierunku nadkoli, podkreślają one szerokość przodu Opla Insignii, którego stylistyka nawiązuje do samochodów wyższej klasy.

« < 1 2 3 4 > »