X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

opel corsa d, dane techniczne, spalanie, testy

Strona główna -> Opel -> Corsa -> D (2006-dziś)

 



Opel ujednolicił swoje podejście do bezpieczeństwa - wszystkie aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa, które zmniejszają ryzyko wystąpienia groźnego wypadku w trakcie jazdy, mają wspólną nazwę: "SAFETEC". Pomaga on kierowcy takimi nowoczesnymi funkcjami, jak system adaptacyjnego oświetlenia drogi (skręcające światła (AFL), pomaganie w unikaniu wypadków dzięki zaawansowanemu układowi jezdnemu i rozwiniętym funkcjom wspierającym, takim jak ABS i ESP, oraz zmniejszanie skutków wypadku poprzez zastosowanie rozbudowanego systemu bezpieczeństwa wewnętrznego oraz ochronę innych użytkowników dróg dzięki funkcjom takim, jak adaptacyjne światła hamowania.

Trzymając się swoich zasad tworzenia zaawansowanych technologii dostępnych dla jak największej liczby kierowców, Opel wyposażył nową Corsę w reflektory adaptacyjne o dynamicznym zakrzywieniu promienia światła (to już szósty taki model po Vectrze, Signum, Astrze, Zafirze i Merivie). Takie oświetlenie łuków i zakrętów pojawiło się po raz pierwszy w samochodzie tej klasy. System AFL Corsy opiera się na światłach halogenowych, co pozwoliło na maksymalne obniżenie kosztów przy zachowaniu wszystkich jego funkcji. Dynamiczne światło zakrętowe reaguje na kąt skrętu i prędkość samochodu, obracając lampy świateł krótkich lub długich o maksymalnie 15 stopni na zewnątrz i 8 stopni do wewnątrz. Przy prędkości 40 km/h włączane jest statyczne światło "zakrętowe", które, w zależności od włączonego kierunkowskazu i pozycji kierownicy, oświetla przy pomocy dodatkowego reflektora lewą lub prawą część skrzyżowania albo wjazdu do garażu. Funkcja ta aktywowana jest również w trakcie cofania.


Kolejną nowością w oświetleniu Corsy jest układ automatycznego sterowania oświetleniem (ALC), którego czujniki automatycznie włączają światła przednie. System ten potrafi na przykład rozpoznać zbliżający się tunel i odróżnić go od przejazdu podziemnego.

Jeszcze jedną nowością są adaptacyjne światła hamowania - system, który ostrzega kierowców jadących z tyłu mruganiem wszystkich trzech świateł hamowania 5 razy na sekundę w sytuacji, kiedy system ABS używany jest podczas hamowania przy prędkości większej niż 30 km/h. Ponadto, kiedy w momencie kolizji uruchamia się napinacz pasa lub poduszka powietrzna, automatycznie włączane są światła ostrzegające o niebezpieczeństwie.

W momencie wypadku pasażerowie Corsy chronieni są przez rozbudowany system bezpieczeństwa wewnętrznego, w którego skład wchodzą dwie przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu oraz, w wersji Edition i wyższych, kurtyny powietrzne nad głową, które rozwijają się na całą długość wnętrza. Jeżeli pasażer na przednim siedzeniu podróżuje z dzieckiem w nosidełku, można bez problemu wyłączyć poduszkę przy pomocy guzika znajdującego się na panelu instrumentów. System ISOFIX zapewnia doskonałe przytwierdzenie fotelików dla dzieci i niemowląt, a ponadto górna część fotelika przymocowana jest za pomocą specjalnego paska do tylnego siedzenia, co stanowi dodatkowy środek bezpieczeństwa.

Inżynierowie Opel/GM zadbali też o wzmocnienie pasów bezpieczeństwa. W momencie uderzenia w przód lub tył samochodu przymocowany do siedzenia napinacz pirotechniczny naciąga pas ramieniowy, tak, że ciasno przylega on do ciała kierowcy lub pasażera na przednim siedzeniu, zatrzymując go w miejscu. W modelu Edition i wyższych, w samochodzie znajduje się dodatkowy napinacz, który ciasno zaciąga pas biodrowy i wraz ze znajdującymi się w siedzeniu garbami zapobiega zsuwaniu się pasażerów w dół. W samochodzie zamontowano też ogranicznik siły pasa, który dba o to, by siła ściskania pasa bezpieczeństwa nie przekraczała odpowiednich poziomów. Wysokość przednich pasów bezpieczeństwa można regulować dla osiągnięcia maksymalnej wygody; ponadto o ich zapięciu przypominają kierowcy i pasażerowi na przednim siedzeniu sygnały wizualne i dźwiękowe.

« < 1 2 3 > »