Zanurz się w nostalgiczne czasy japońskiej motoryzacji i odkryj Mitsubishi Starion – ikonę turbo ery, która do dziś przyciąga spojrzenia swoim kanciastym designem i sportowym charakterem. Zastanawiasz się nad parametrami, które kryją się pod ostrym wyglądem tego klasycznego coupe? W naszym artykule znajdziesz szczegółowe dane techniczne, wymiary, informacje o silnikach, a także opinie entuzjastów, które rozwieją wszelkie wątpliwości. Przygotuj się na podróż w czasie, która przybliży Ci to, jak Mitsubishi Starion definiowało emocje za kierownicą w latach 80-tych i 90-tych.
Dane techniczne i wymiary Mitsubishi Starion
Pierwszym aspektem, który przyciąga uwagę podczas analizy danych technicznych Mitsubishi Starion, jest jego imponujący silnik. Standardowo, ten model był wyposażony w rzędowy silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 lub 2.6 litra. Ten ostatni, zwany G54B, charakteryzował się zastosowaniem technologii turbo, co pozwalało na osiągnięcie mocy do 188 KM.
Poruszając kwestię wymiarów, Mitsubishi Starion jest typowym przedstawicielem coupé z lat 80-tych. Swoje sportowe proporcje zawdzięcza długości 4335 mm, szerokości 1695 mm i wysokości 1300 mm. Dzięki temu, mimo swojej okazałej mocy, Starion zawsze zachowywał się stabilnie na drodze.
Należy również zwrócić uwagę na wagę pojazdu. Mitsubishi Starion waży od 1180 do 1350 kg, w zależności od wersji i rocznika produkcji. Ta różnica wynikała głównie z zastosowanego wyposażenia, które w wersjach premium mogło znacznie zwiększyć masę pojazdu.
Podsumowując, Mitsubishi Starion to pojazd, który łączy w sobie wysoki poziom techniczny z doskonale wyważonymi wymiarami. To sprawia, że choć mija już ponad trzy dekady od zakończenia produkcji tego modelu, nadal cieszy się on niesłabnącym zainteresowaniem wśród miłośników motoryzacji.
Rodzaje silników i ich specyfikacje
Mitsubishi Starion oferowało klientom różne opcje silnikowe, dostosowane do indywidualnych wymagań i oczekiwań. Najpopularniejszym wyborem była jednostka o pojemności 2.0 litra, dostępna zarówno w wersji atmosferycznej, jak i turbo. Ten silnik dostarczał od 125 do 145 KM, gwarantując zadowalającą dynamikę jazdy.
Dla tych, którzy oczekiwali większej mocy, Mitsubishi oferowało silnik o pojemności 2.6 litra, wykorzystujący technologię turbo. Ta jednostka napędowa, zwana G54B, dostarczała do 188 KM mocy, co nadawało Starionowi imponujące osiągi, szczególnie jak na standardy lat 80-tych.
Warto zauważyć, że oba silniki były rzędowymi jednostkami czterocylindrowymi, znane ze swojej niezawodności i trwałości. Mitsubishi zdecydowało się na ten typ silnika ze względu na jego prostotę konstrukcji i łatwość serwisowania.
Podsumowując, Mitsubishi Starion oferowało silniki, które były na tyle różnorodne, aby zaspokoić różne potrzeby klientów. Niezależnie od wyboru, każda jednostka napędowa gwarantowała niezapomniane wrażenia za kierownicą tego klasycznego japońskiego coupe.
Spalanie i pojemność silnika
Pod względem ekonomicznym, Mitsubishi Starion prezentuje się równie interesująco. Średnie spalanie w modelu z silnikiem 2.0 litra wynosi około 9-10 litrów na 100 km w cyklu mieszanym. Natomiast wersja z silnikiem 2.6 litra, ze względu na zastosowanie turbodoładowania, zużywa nieco więcej paliwa, a średnie spalanie oscyluje wokół 11-12 litrów na 100 km.
Jeśli chodzi o pojemność silnika, Mitsubishi Starion oferowało dwie opcje: 2.0 litra i 2.6 litra. Mniejsza jednostka zapewniała zadowalający balans między mocą a ekonomią jazdy, podczas gdy większy silnik skierowany był do klientów szukających wyższych osiągów, nawet kosztem większego zużycia paliwa.
Podsumowując, Mitsubishi Starion oferuje do wyboru dwa silniki o różnej pojemności. W zależności od preferencji kierowcy, można wybrać model bardziej ekonomiczny lub skupiający się na najwyższych osiągach. W każdym przypadku jednak, Starion zapewnia niezapomniane doznania za kierownicą.
Ceny różnych modeli Mitsubishi Starion
W przypadku Mitsubishi Starion, ceny poszczególnych modeli mogą się znacznie różnić. Jest to głównie podyktowane rocznikiem, stanem zachowania oraz dodatkowym wyposażeniem. Modele z początku lat 80., w wersjach bazowych, można znaleźć za kilka tysięcy złotych, natomiast dobrze zachowane egzemplarze z końca produkcji osiągają ceny nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Zainteresowanie klasykami motoryzacji, do których zalicza się Mitsubishi Starion, sprawia, że ceny tych pojazdów na rynku wtórnym są dość zmienne i mogą zależeć od aktualnych trendów kolekcjonerskich. Rzadkie edycje limitowane, charakteryzujące się unikatowym wyposażeniem lub historią, są w stanie osiągnąć znacznie wyższe kwoty, co czyni je obiektem pożądania dla pasjonatów motoryzacji.
Kupując Mitsubishi Starion, warto wziąć pod uwagę, że auta te, ze względu na swój wiek, mogą wymagać dodatkowych inwestycji w konserwację lub restaurację. To z kolei oznacza, że ostateczna cena zakupu może być tylko punktem wyjścia, a rzeczywiste koszty posiadania mogą wzrosnąć z uwagi na potrzebę przeprowadzenia prac renowacyjnych.
Podsumowując, Mitsubishi Starion to pojazd, który mimo upływu lat, wciąż jest w stanie oferować emocje związane z jazdą sportowym coupé. Jego cena rynkowa jest odzwierciedleniem nie tylko stanu technicznego, ale także wartości kolekcjonerskiej, co sprawia, że nabycie tego modelu może być traktowane jako inwestycja dla miłośników motoryzacji.
Opinie użytkowników i ekspertów o Mitsubishi Starion
Wśród użytkowników Mitsubishi Starion panuje powszechna zgoda, że jest to pojazd o wyjątkowym charakterze, który oferuje intensywne wrażenia z jazdy. Wielu właścicieli podkreśla, że mimo upływu lat, klasyczne coupé nadal dostarcza dużą przyjemność z prowadzenia, zwłaszcza w wersjach wyposażonych w silnik turbo, który gwarantuje emocjonujące osiągi. Dodatkowo, wyrazisty design i rzadkość modelu na drogach sprawiają, że Starion jest obiektem zainteresowania i pozytywnych opinii przechodniów oraz innych kierowców.
Z kolei eksperci motoryzacji często wskazują na Mitsubishi Starion jako na istotny przykład inżynierskiego osiągnięcia lat 80. Model ten jest podziwiany za awangardową stylistykę oraz zaawansowaną technologię turbo, która w tamtym okresie była raczej rzadkością. Krytyka natomiast najczęściej dotyczy kwestii związanych z wiekiem pojazdu, takich jak potencjalne trudności z dostępnością części czy konieczność inwestycji w utrzymanie auta w dobrej kondycji technicznej i wizualnej.
Podsumowanie
Mitsubishi Starion to bez wątpienia jeden z tych kultowych modeli, który zasługuje na uwagę każdego miłośnika motoryzacji. Jego wyjątkowe połączenie klasycznego designu z imponującymi osiągami sprawia, że nawet po latach od zakończenia produkcji, wciąż budzi podziw i zainteresowanie. Zachęcamy do dalszego zgłębiania historii i cech tego niezwykłego pojazdu, a także do śledzenia rynku kolekcjonerskiego, gdzie Starion nadal może okazać się atrakcyjną inwestycją. Czy to z pasji, czy z myślą o potencjalnej wartości kolekcjonerskiej, Mitsubishi Starion to samochód, który z pewnością dostarczy wielu niezapomnianych wrażeń. Odkryj więcej o tym fascynującym coupe i pozwól sobie na odrobinę motoryzacyjnej nostalgii.