X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mitsubishi Outlander 2012 dane techniczne

Strona główna -> Mitsubishi -> Outlander -> 3 (2012-dziś)

 



  • Spalanie: założone rezultaty osiągnięto dzięki jednoczesnemu zastosowaniu płytkiej komory spalania, wielostopniowego wtrysku paliwa, systemu common rail z ciśnieniem wtrysku osiągającym 2000 barów i złożonym systemom elektronicznym, które sterują pracą silnika.
  • Dieslowski “klekot” – będący w rzeczywistości dźwiękiem towarzyszącym spalaniu paliwa – został w znacznym stopniu zredukowany. Przyczynia się do tego pilotażowy wtrysk pierwszej części dawki paliwa, co inicjuje proces spalania, a jednocześnie przyczynia się do złagodzenia przebiegu spalania i ograniczenia towarzyszących mu wibracji.
  • Przesunięcie osi wału korbowego: w celu zminimalizowania sił bocznych występujących między płaszczami tłoków, a gładziami cylindrów, oś wału korbowego została przesunięta o 15 mm w stosunku do osi symetrii tulei cylindrowych. W ten sposób ograniczono również emisję CO2, uzyskano przyrost mocy silnika i obniżono poziom hałasu wytwarzanego przez silnik w pełnym zakresie jego prędkości obrotowych.

Dzięki zastosowaniu komputerowo wspomaganej symulacji ruchu, zoptymalizowano odległość przesunięcia wału korbowego, co pozwoliło na obniżenie o 20% strat tarcia między tłokami i cylindrami oraz przełożyło się na wynikające z tego obniżenie zużycia paliwa.

Mocowanie silnika: Outlander nowej generacji otrzymał nowo wprowadzone wahliwe mocowanie silnika celem obniżenia hałasów i drgań przenoszonych na nadwozie. Zespół napędowy został podparty wzdłuż swojej osi bezwładności, a momenty reakcyjne przekazywane są na elementy oporowe przenoszące siły wzdłużne, zamiast sił pionowych wywołujących wyższy poziom hałasów i drgań.
Dodatkowo powiększono element mocujący silnik z prawej strony, wbudowując w niego komorę hydrauliczną tłumiącą hałasy i drgania przenoszone z silnika na nadwozie w czasie jazdy w typowych warunkach. Rozwiązanie to poprawia również komfort jazdy po nierównych nawierzchniach.

Izolacja akustyczna: Równolegle prowadzono też prace nad innymi sposobami wyciszenia wnętrza.

  • Hałasy przenoszone z kół jezdnych: zastosowano nowy typ opon, zmieniono geometrię elementów zawieszenia kół (szczególnie w zawieszeniu przednim), zoptymalizowano rozmieszczenie materiałów dźwiękochłonnych.
  • Hałasy pochodzące od silnika: oprócz nowego systemu zawieszenia silnika, zastosowano nową geometrię tłumika wydechu.
  • Hałasy opływu powietrza: dopracowano aerodynamikę nadwozia, poprawiono uszczelnienia (przy mocowaniach lusterek do drzwi, uszczelki drzwiowe, grubsze szyby w przednich drzwiach, kształt słupka „A”,…)
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »