Mitsubishi 3000GT I – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Odkryj legendę motoryzacji, która zachwycała swoją dynamiką i zaawansowaną technologią – Mitsubishi 3000GT I. Ten ikoniczny model to synonim mocy i innowacyjności, której dane techniczne, wymiary i silniki wciąż robią wrażenie. Zanurz się w świat detalów, gdzie spalanie i pojemność idą w parze z emocjonującymi osiągami. Poznaj opinie ekspertów i użytkowników, którzy doświadczyli, jak to jest zasiąść za kierownicą tej motoryzacyjnej perły, a także dowiedz się, jak kształtują się ceny na rynku wtórnym. Przygotuj się na pełną prędkości podróż po krainie motoryzacyjnego klasyka.

Dane techniczne i wymiary Mitsubishi 3000GT I

Mitsubishi 3000GT I to wyjątkowe połączenie nowoczesnej technologii z klasyczną sylwetką sportowego coupé. Długość tego modelu wynosi 4584 mm, a szerokość – 1840 mm, co przekłada się na imponującą przestrzeń wewnątrz pojazdu, niezwykle istotną dla komfortu jazdy. Wysokość auta to zaledwie 1280 mm, co nadaje mu smukłość i aerodynamikę, a rozstaw osi wynoszący 2470 mm gwarantuje stabilność i pewność na zakrętach.

Dane techniczne Mitsubishi 3000GT I to prawdziwa uczta dla miłośników motoryzacji. Pod maską tego modelu pracuje silnik o pojemności 2972 cm³, gwarantujący niezwykłą moc i prędkość. Pojazd wyposażony jest w system DOHC 24v, który pozwala osiągnąć moc maksymalną wynoszącą 300 KM przy 6000 obr/min. Dodatkowo, dla miłośników sportowej jazdy, Mitsubishi 3000GT I oferuje 6-biegową manualną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła, co znacząco wpływa na dynamikę i kontrolę pojazdu.

Rodzaje silników dostępne w Mitsubishi 3000GT I

Model Mitsubishi 3000GT I oferował dwie wersje silników, które cechowały się nie tylko różną mocą, ale także różnym charakterem jazdy. Pierwszą z nich stanowił silnik DOHC V6 o pojemności 3.0 litra, który generował moc 225 KM. Ten silnik charakteryzował się płynną pracą i dobrą kulturą pracy, co pozwalało na dynamiczną jazdę bez względu na warunki na drodze.

Drugą opcją był silnik Twin-Turbo o tej samej pojemności. Ten silnik oferował znacznie więcej mocy – aż 320 KM, co przekładało się na jeszcze lepsze osiągi pojazdu. Twin-Turbo to technologia, która umożliwia osiągnięcie znacznie większej mocy bez zwiększania pojemności silnika, czyniąc Mitsubishi 3000GT I jednym z najmocniejszych aut swojego czasu.

Obie jednostki napędowe były wyposażone w system DOHC (Double Overhead Camshaft), który zapewniał lepsze osiągi i efektywność silnika. Zastosowanie tego rozwiązania umożliwiło osiągnięcie maksymalnej mocy przy stosunkowo niskich obrotach, co przekładało się na komfort jazdy i elastyczność silnika.

Wszystkie silniki Mitsubishi 3000GT I były sprzężone z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Ta kombinacja zapewniała doskonałą kontrolę nad pojazdem i maksymalizowała jego osiągi, co czyniło 3000GT I prawdziwym sportowym coupé, gotowym do pokonywania każdej trasy z niezwykłą szybkością i precyzją.

Spalanie i pojemność silnika w Mitsubishi 3000GT I

Jeśli chodzi o spalanie, Mitsubishi 3000GT I prezentuje wartości typowe dla sportowych aut z lat 90. W przypadku wersji z silnikiem DOHC V6, średnie spalanie na poziomie 8-10 litrów na 100 km w cyklu mieszanym to norma. Z drugiej strony, mocniejsza wersja z silnikiem Twin-Turbo charakteryzuje się nieco wyższym zużyciem paliwa, oscylującym w granicach 12-14 litrów na 100 km.

Pojemność silnika w Mitsubishi 3000GT I wynosi 2972 cm³. Jest to wartość imponująca, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że mówimy o modelu z końca lat 90. Właśnie dzięki tej pojemności, silniki 3000GT I mogły generować tak duże moce, zapewniając jednocześnie płynną i dynamiczną jazdę.

Spalanie Mitsubishi 3000GT I, jak na pojazd sportowy, jest zdecydowanie na akceptowalnym poziomie. Należy jednak pamiętać, że wartości te mogą różnić się w zależności od stylu jazdy oraz warunków drogowych. Niemniej jednak, zarówno wersja z silnikiem V6, jak i Twin-Turbo, zapewniają satysfakcjonującą efektywność paliwową, co czyni 3000GT I autem nie tylko szybkim, ale i ekonomicznym.

W kontekście pojemności silnika, Mitsubishi 3000GT I nie ma sobie równych. Wielkość jednostki napędowej gwarantuje nie tylko duże osiągi, ale również komfort jazdy. Dzięki temu, 3000GT I to nie tylko auto dla miłośników sportowej jazdy, ale także dla tych, którzy cenią sobie komfort i płynność jazdy.

Ceny nowych i używanych modeli Mitsubishi 3000GT I

W momencie premiery, cena Mitsubishi 3000GT I była wyznacznikiem jego ekskluzywności i zaawansowania technologicznego. Dziś ceny na rynku wtórnym mogą być bardzo zróżnicowane, w zależności od stanu zachowania pojazdu, rocznika oraz wyposażenia. Ceny używanych egzemplarzy mogą oscylować w szerokim przedziale, odnosząc się do unikalnych cech każdego modelu.

Zainteresowanie klasykami motoryzacji sprawia, że Mitsubishi 3000GT I utrzymuje swoją wartość na rynku wtórnym. Egzemplarze w dobrym stanie technicznym i z niskim przebiegiem są wysoko cenione przez kolekcjonerów i entuzjastów marki, co wpływa na utrzymanie cen na stabilnym poziomie.

Dopasowanie ceny do budżetu i oczekiwań potencjalnego nabywcy jest kluczowe przy zakupie używanego Mitsubishi 3000GT I. Ceny mogą wahać się od kwot pozwalających na zakup modelu wymagającego drobnych poprawek, po sumy, za które można nabyć egzemplarze w niemalże kolekcjonerskim stanie, gotowe do jazdy bez dodatkowych nakładów finansowych.

Opinie użytkowników i ekspertów o Mitsubishi 3000GT I

Użytkownicy Mitsubishi 3000GT I często podkreślają wyjątkową łączność tego auta z drogą oraz jego sportowy charakter. Wiele osób zauważa, że mimo upływu lat, samochód ten nadal dostarcza mnóstwo emocji za kierownicą. Jego technologia wciąż imponuje, nawet w porównaniu z nowymi modelami.

Ekspertom motoryzacyjnym nieustannie imponuje innowacyjność Mitsubishi 3000GT I, szczególnie system napędu na cztery koła i rozbudowany pakiet elektroniczny. Były one przełomowe na czas, kiedy auto zostało wprowadzone na rynek. Wielu z nich uważa, że był to model wyprzedzający swoje czasy, co przekłada się na jego trwałe miejsce w historii motoryzacji.

Opinie na temat jakości wykonania i trwałości Mitsubishi 3000GT I są zgodne – ten samochód, przy odpowiednim serwisowaniu, może służyć swoim właścicielom przez wiele lat. Użytkownicy cenią sobie solidność konstrukcji oraz jakość użytych materiałów, co potwierdza japońską dbałość o szczegóły.

Z drugiej strony, niektóre opinie wskazują na wysokie koszty utrzymania Mitsubishi 3000GT I, szczególnie w kontekście spalania i części zamiennych. Użytkownicy zwracają uwagę, że sportowe osiągi idą w parze z koniecznością ponoszenia większych wydatków na eksploatację. Jest to ważny aspekt do rozważenia dla potencjalnych nabywców przed zakupem.

Podsumowanie

Mitsubishi 3000GT I to prawdziwa ikona w świecie motoryzacji, która nadal inspiruje i imponuje swoimi osiągami. Jeśli pasjonujesz się klasycznymi samochodami sportowymi, to bez wątpienia warto bliżej przyjrzeć się temu modelowi. Zachęcamy do dalszego zgłębiania historii i specyfikacji 3000GT, a także do poszukiwania egzemplarzy, które mogą stać się nie tylko emocjonującym dodatkiem do Twojej kolekcji, ale również inwestycją na przyszłość. Odkryj opinie innych użytkowników i ekspertów, aby przekonać się, jak Mitsubishi 3000GT I może zmienić Twoje postrzeganie jazdy. Poczuj ducha motoryzacyjnej legendy i dołącz do grona pasjonatów tej wyjątkowej maszyny.

foto: Mitsubishi