Mercedes Klasy S – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

(„Intelligent Drive”), wydajności („Efficient Technology” ) i luksusu („Essence of Luxury”) – nowa Klasa S poszerza granice technologii na wielu płaszczyznach. To nie tylko flagowy projekt dla marki Mercedes-Benz, ale dla rozwoju motoryzacji w ogóle. I tak jak w przypadku każdego poprzedniego pokolenia Klasy S, klienci oczekują, że nowy model będzie ustanawiać standardy w całej branży motoryzacyjnej, zachowując tytuł „najlepszego samochodu świata”.
– Nasze aspiracje nie skupiały się tylko na bezpieczeństwie czy estetyce, mocy lub wydajności, komforcie albo dynamice. Podsumowuje je hasło „the best or nothing” – „najlepsze albo nic”, pod każdym względem. Żaden inny samochód nie reprezentuje tej obietnicy skuteczniej niż Klasa S – mówi dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG oraz szef Mercedes-Benz Cars. Perfekcję aż po ostatni szczegół wyraża „The Essence of Luxury”, czyli esencja luksusu, zauważalna zwłaszcza w kabinie. Fotele, klimatyzacja, obsługa, multimedia czy wygoda i bezpieczeństwo w tylnym rzędzie siedzeń – nowe pomysły, ich drobiazgowa realizacja oraz najwyższy poziom postrzegalnej jakości ucieleśniają niedoścignione standardy, które inżynierowie Mercedes-Benz ustanowili dla nowej Klasy S. I dla samych siebie.


Także liczne systemy wspomagające czynią Klasę S jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną. To, co zaczęło się 10 lat temu od systemu PRE-SAFE® i było kontynuowane dzięki wprowadzeniu układu DISTRONIC PLUS, teraz wchodzi w zupełnie nowy wymiar: komfort i bezpieczeństwo łączą się w jedno. Ich technologiczną syntezę Mercedes-Benz określa jako „Intelligent Drive”. Wydajność Klasy S brzmi niemal utopijnie: aby zrealizować strategię „Efficient Technology”, w ciągu 10 lat Mercedes-Benz prawie o połowę ograniczył zużycie paliwa w klasie mocy 150 kW – do 4,4 l/100 km. Współczynnik oporu powietrza nowego modelu (cd = 0,24) wyznacza nieznane dotychczas wzorce w segmencie. Wariant S 300 BlueTEC HYBRID idzie nawet o krok dalej i dzięki dodatkowej optymalizacji aerodynamicznej osiąga wynik równy 0,23. Najnowszy okręt flagowy ze Stuttgartu to także pierwszy na świecie samochód pozbawiony jakiejkolwiek żarówki. Ich rolę w całości przejęły diody LED.


Design: nowoczesność i zmysłowe kształty. Ludzie na całym świecie natychmiast rozpoznają samochody Mercedes-Benz. Ich klasyczna twarz niczym złota nić biegnie przez historię trójramiennej gwiazdy. – Wyrafinowany design Klasy S był od zawsze ekspresją luksusu i motoryzacyjnej świetności swojej ery. Nowa Klasa S kontynuuje te tradycje. Z klasyczną architekturą i opływową sylwetką stanowi ucieleśnienie zmysłowej wyrazistości. To połączenie nowoczesnego, dynamicznego idiomu projektowania z elegancją naszych aut z lat 30. – inteligencja, która działa na emocje. Płynne formy tworzą ponadczasowy efekt, manifestując niczym niezachwianą wyższość i czyniąc Klasę S prawdziwą ikoną designu – mówi szef designu Mercedes-Benz, Gorden Wagener. Aby podkreślić przywódcze ambicje nowej Klasy S, wlot powietrza jest teraz większy i ma trójwymiarowy kształt. Nadwozie z długą maską, opadającą linią dachu i subtelnie nachyloną tylną klapą reprezentuje klasyczne proporcje limuzyny, a jednocześnie nawiązuje rysami do sportowych coupé.

Dynamiczny profil Klasy S zdobi charakterystyczna linia, opadająca łagodnie od przedniego do tylnego pasa – znak rozpoznawczy Mercedes-Benz. Dyskretna gra wypukłych i wklęsłych powierzchni wydłuża optycznie karoserię, zaś szerokie tylne nadkola nadają jej atletyczny wizerunek. Emocje i spokój – tak w skrócie można scharakteryzować elegancki tylny pas nowej Klasy S. Wysiłki projektantów skupiły się tu również na zagadnieniach aerodynamiki, którym służy jego lekkie nachylenie. Tylne światła zostały gładko wkomponowane w bryłę nadwozia, a szyba ma zaokrąglone narożniki i wtapia się w słupki.


Oświetlenie LED: pierwszy samochód bez ani jednej żarówki. Około 100 lat po wprowadzeniu elektrycznego oświetlenia w samochodach Mercedes-Benz przechodzi całkowicie na technologię LED. Nowa Klasa S to pierwszy na świecie samochód, którego karoserię i wnętrze pozbawiono choćby jednej żarówki. Pionierską rolę inżynierów ze Stuttgartu podkreśla wielofunkcyjność nowego oświetlenia – przykładowo, z myślą o innych uczestnikach ruchu, po raz pierwszy w historii intensywność świateł hamowania maleje nocą lub podczas jazdy w korku. Drogę, samochód, wnętrze i bagażnik oświetla blisko 500 diod LED. Zależnie od wyposażenia, liczba ta uwzględnia:

  • przednie lampy, w każdej nawet 56 LED-ów
  • tylne lampy – do 35 diod w jednej plus 4 diody świateł przeciwmgłowych
  • wnętrze (wraz z nastrojowym oświetleniem) – około 300 diod LED

Widoczność poprawiają rozbudowane systemy Adaptive Highbeam Assist Plus oraz Night View Assist Plus. Dzięki nowe kamerze stereo oraz czujnikom radarowym Klasa S ma 360-stopniowe pole widzenia i jeszcze lepiej wykrywa potencjalne zagrożenia na drodze.


Układ napędowy: najlepsza w klasie wydajność w każdej kategorii mocy. W pierwszym roku produkcji Klasa S będzie oferowana w dwóch wersjach hybrydowych, z jednym silnikiem benzynowym oraz z jednym turbodieslem do wyboru: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, S 500 oraz S 350 BlueTEC. Wszystkie odmiany zapewniają najlepszą w klasie wydajność przy zużyciu paliwa nawet o 20 proc. niższym od poprzedników i spełniają normę emisji spalin Euro VI. Dodatkowo, modele S 400 HYBRID oraz S 350 BlueTEC są zgodne z klasą wydajności A, a S 300 BlueTEC HYBRID – z jeszcze bardziej rygorystyczną klasą A+.
– Nowa Klasa S legitymuje się zużyciem paliwa, które jeszcze kilka lat temu zdawało się utopią, zwłaszcza w limuzynach – mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za rozwój samochodów Mercedes-Benz. – A to dopiero początek naszej inicjatywy „Green Leadership” (pol. zielone przywództwo). Wkrótce do sprzedaży trafi wariant S 500 Plug-In HYBRID, czyli pierwsza Klasa S zużywająca mniej niż 4 l/100 km. Tym samym gama silnikowa Klasy S będzie obejmowała jednostki benzynowe i wysokoprężne, hybrydy z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz – po raz pierwszy – wariant hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka.

CZYTAJ DALEJ  Mercedes G Klasa - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Układ jezdny: pierwsze na świecie zawieszenie, które „widzi” drogę. Nowa Klasa S to pierwszy na świecie samochód zdolny z wyprzedzeniem wykrywać niedoskonałości nawierzchni. Jeśli ROAD SURFACE SCAN zauważy nierówności z pomocą kamery stereo, MAGIC BODY CONTROL natychmiast dobierze ustawienia tłumienia do sytuacji na drodze. Innowacyjny system zawieszenia dostępny jest jako opcja dla modeli z jednostkami 8-cylindrowymi. Standardowe wyposażenie nowej Klasy S obejmuje układ aktywnego tłumienia Adaptive Damping System ADS PLUS oraz udoskonaloną wersję w pełni pneumatycznego zawieszenia AIRMATIC.


Design wnętrza: kojąca solidność. Projekt wnętrza nowej Klasy S to ucieleśnienie klasycznej, stonowanej, a jednocześnie ultranowoczesnej limuzyny. Najwyższy komfort przestrzeni i obsługi spotyka się tu ze zmysłową elegancją. Instrumenty w horyzontalnym porządku potęgują optyczną szerokość kabiny. Perfekcyjnie dobrane materiały i ich kolorystykę dopasowano do ekskluzywnej atmosfery. Drewniane okładziny, metalizowane powierzchnie przycisków pokrytych perłową farbą w trzech odcieniach oraz aluminiowe przełączniki podkreślają znakomitą jakość – wnętrze nowej Klasy S sprawia wrażenie wykutego z jednej bryły metalu. Pasażerowie tylnych siedzeń również podróżują w pierwszej klasie – design i architektura foteli, paneli drzwi oraz elementów obsługi reprezentuje ten sam najwyższy standard, który czeka na kierowcę i pasażera z przodu. Opcjonalny pakiet „First Class Rear” z konsolą centralną Business pozwala skoncentrować się na wydajnej pracy. Obejmuje on wygodne schowki, rozkładany stolik i pozwala na integrację słuchawki telefonicznej.


Koncepcja: najlepsza dla obu światów. Po raz pierwszy w historii Klasy S projektanci położyli główny nacisk na rozwój wersji z długim rozstawem osi. W przeciwieństwie do poprzednich generacji, to na niej bazuje krótszy wariant. Skąd ta zmiana? Na dużych rynkach pozaeuropejskich – takich jak USA, Chiny czy Japonia – Klasa S nie ma dość silnej pozycji jako luksusowa limuzyna. Podczas gdy w Europie i Ameryce Północnej właściciele modelu prowadzą swój samochód samodzielnie, w Azji najczęściej jeżdżą z szoferem. Zrozumiałą tego konsekwencją jest wprowadzenie nowych elementów zwiększających komfort i bezpieczeństwo na tylnej kanapie. Podróżujący nową Klasą S korzystają z subtelnego przyrostu wymiarów samochodu, zapewniającego więcej przestrzeni we wszystkich kierunkach: kierowca ma do dyspozycji dodatkowe 12 mm nad głową, 14 mm na wysokości ramion i 10 mm na wysokości łokci, a pasażerowie tylnych siedzeń – o 14 mm więcej miejsca na wysokości kolan i do 9 mm na wysokości ramion.


Nowa koncepcja obsługi: eleganckie centrum dowodzenia. Dwa wysokiej rozdzielczości kolorowe wyświetlacze TFT w formacie 8:3 mają przekątne o długości 30,7 cm (12,3 cali) i stanowią centrum informacyjne nowej Klasy S. Lewy z nich pełni funkcje realizowane wcześniej przez panel wskaźników, a prawy pozwala sterować funkcjami multimediów i komfortu. Interfejs systemów wykorzystuje nową koncepcję ergonomiczną, stworzoną ze szczególnym naciskiem na bezpieczeństwo podczas jazdy. Za jej rozwojem stoi stale rosnąca potrzeba integracji dodatkowych funkcji. Projektanci skupili się na zgrupowaniu instrumentów i organizacji interfejsu w spójny sposób, łączący atrakcyjną formę z funkcjonalnością. Poza nowymi wyświetlaczami najwyższą jakość wnętrza podkreślają metalizowana powierzchnia przełączników oraz aluminiowe przyciski. Subtelna struktura powierzchni metalowych to sygnał, że wszystkie elementy dopracowano do perfekcji – z atencją zarezerwowaną wyłącznie dla marki Mercedes-Benz. Każdy z nich pracuje i brzmi w sposób wyjątkowy. I taki jest też w dotyku.

Lista nowych instrumentów obsługi obejmuje dotykową klawiaturę telefoniczną i rozbudowaną funkcję ulubionych kontaktów z 12 pozycjami w pamięci. Główną rolę pełni obrotowy kontroler wraz z klawiszami szybkiego dostępu do najważniejszych funkcji na konsoli środkowej oraz paskiem narzędzi dla systemów wspomagających. Polecenia głosowe rozpoznawane za pomocą LINGUATRONIC via Speech Dialog System pozwalają na dyktowanie adresów ciągiem; głosowo sterować można także telefonem i systemem audio. Nowością jest opcjonalne odczytywanie treści SMS-ów oraz e-maili.


Klimatyzacja: nowe funkcje zapewniają przyjemną atmosferę. Pracując nad udoskonaleniami systemu wentylacji, projektanci skupili się na wydajności, jakości powietrza, precyzji regulacji i ograniczeniu poziomu hałasu. Lista nowości obejmuje pakiet AIR-BALANCE z aktywnym systemem zapachowym, jonizatorem powietrza i jeszcze skuteczniejszą filtracją powietrza. Komfort termiczny zwiększa układ automatycznej klimatyzacji THERMOTRONIC z dwiema dodatkowymi strefami w tylnym rzędzie oraz – po raz pierwszy – podgrzewane podłokietniki. Jako pierwsza na świecie, nowa Klasa S dysponuje aktywnym systemem zapachowym, stanowiącym element pakietu AIR-BALANCE. Zapewnia on indywidualny aromat we wnętrzu auta, nie pozostawia jednak cząsteczek zapachowych na powierzchni tkanin. Do wyboru są cztery zapachy o regulowanej intensywności. Każdy z nich jest łagodny i szybko się rozprzestrzenia.

CZYTAJ DALEJ  VW Cavarelle T5 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


Fotele: mobilne biuro i centrum dobrego samopoczucia. Z licznymi innowacjami, takimi jak funkcja masażu energetyzującego ENERGIZING z efektem wykorzystania gorących kamieni czy wentylacja siedzeń z odwróconym ciągiem, Mercedes-Benz ustanowił w Klasie S zupełnie nowy poziom komfortu w zakresie siedzeń i komfortu klimatycznego. Szczególny nacisk położono na wygodę jazdy na tylnych fotelach. Są one oferowane w pięciu wariantach, w tym Exclusive z maksymalnym kątem pochylenia oparcia do 43,5 st. Po raz pierwszy na świecie dostępna jest funkcja masażu energetyzującego ENERGIZING z efektem wykorzystania gorących kamieni. Specjaliści Mercedes-Benz opracowali unikalne programy masażu z wykorzystaniem 14 osobno sterowanych poduszek w oparciach oraz zintegrowanej funkcji podgrzewania. Do wyboru jest sześć programów masażu, w tym dwa z funkcją podgrzewania. Mogą z nich korzystać także pasażerowie tylnych siedzeń.
Pierwsza na świecie wentylacja foteli z odwróconym ciągiem pozwala uniknąć przeciągów i zwiększa komfort – po czterech minutach od uruchomienia kierunek przepływu powietrza zmienia się automatycznie. W porównaniu z rozwiązaniami stosowanymi dotychczas znacznie przyspiesza to ochłodzenie tapicerki. Dwa warianty tylnych foteli (kanapa oraz dwa indywidualne siedzenia z oparciami odchylanymi o 37 st.) oferowane są dla modelu ze standardowym rozstawem osi, a dla odmiany przedłużanej zarezerwowano ich aż pięć. W przeciwieństwie do rozwiązań tradycyjnych, oparcie oraz kąt pochylenia i głębokość siedziska są tu regulowane osobno.

W przypadku rozkładanego fotela Exclusive po stronie przeciwnej do kierowcy maksymalny kąt pochylenia oparcia wzrósł z 37 do rekordowych w segmencie 43,5 st. Dodatkowe podparcie dla łydek o regulowanej długości i kącie pochylenia, podnóżek oraz komfortowa poduszka zapewniają nową jakość relaksu w samochodzie. W specyfikacji First Class Rear tunel środkowy płynnie przechodzi w centralną tylną konsolę, wyposażoną w innowacyjne termouchwyty na kubki z wykorzystaniem modułu Peltiera. Mogą one chłodzić lub podgrzewać napoje przez dłuższy czas. Podobnie jak w przypadku fotela lotniczego, konsola centralna została wyposażona w dwa stoliki, rozkładane jednym ruchem ręki.


Multimedia: centrum komunikacji i hala koncertowa. W kolejnej odsłonie Klasy S debiutuje kompletnie nowa generacja multimediów, intuicyjna w obsłudze i wspomagana animacjami. System zapewnia dostęp do funkcji multimedialnych z każdego fotela. Najnowsza Klasa S jako pierwsza limuzyna jest także standardowo wyposażona w unikalny system Frontbass – zabudowane w ścianie grodziowej nadwozia głośniki niskotonowe wykorzystują blisko 40 l przestrzeni w belce poprzecznej i podłużnicach jako komorę rezonansową. W efekcie konwencjonalne głośniki niskotonowe w drzwiach są zbędne, a głośniki średniotonowe można było zainstalować wyżej. Poza lepszym brzmieniem umożliwiło to wygospodarowanie dodatkowych schowków. Alternatywą dla standardowego nagłośnienia są dwa najwyższej jakości systemy audio, opracowane we współpracy ze specjalistami firmy Burmester: Burmester® Surround Sound system oraz Burmester® High-End 3D Surround Sound system. Nowy system COMAND Online wzbogacono także o interaktywną prezentację funkcji nawigacyjnych: animowany kompas, informacje dla pasażera wzorowane na interfejsach wyświetlanych w samolotach („Driveshow”) czy dostęp do Google Maps na ekranie głównym i w drugim rzędzie siedzeń. Dzięki informacji drogowej w czasie rzeczywistym (Live Traffic Information) system nawigacji jest w stanie lepiej planować podróż.
 
Nadwozie: maksymalna stabilność i lekka konstrukcja. Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, wyśmienita sztywność oraz ekstremalnie niski poziom hałasu i wibracji – oto cele projektantów nadwozia nowej Klasy S. Zastosowaną tu trzecią generację hybrydowego nadwozia aluminiowego charakteryzuje o 50 proc. wyższy od poprzednika stosunek sztywności skrętnej w porównaniu do masy i rozmiarów samochodu. Od czasów typoszeregu 220 opracowanego w latach 90. udział aluminium w lekkiej, hybrydowej konstrukcji nadwozia wzrósł o ponad 50 proc., a jego masę udało się obniżyć poniżej wartości sprzed 20 lat, i to mimo znacznie wyższego poziomu komfortu, bezpieczeństwa oraz dodatkowych funkcji. W przypadku nowej Klasy S w punktach węzłowych zastosowano strukturalne wypełnienia piankowe. Cała karoseria, włącznie z dachem i przednią częścią, składa się z aluminium. Wysoki udział tego materiału możliwy jest dzięki włączeniu kompletnej gamy półproduktów aluminiowych (profili odlewanych i tłoczonych oraz blach). Bezpieczeństwo kabiny pasażerskiej zapewnia szerokie zastosowanie wysokowytrzymałej stali.

Lekka konstrukcja – za którą stoją zaawansowane materiały i optymalizacja geometryczna – wraz ze skomplikowaną technologią łączenia elementów nadwozia pozwala nowej Klasie S podnieść poprzeczkę w wymagającym segmencie limuzyn. I to bez zwiększania masy własnej. Sztywność skrętna modelu wynosi rekordowe w klasie 40,5 kN/stopień (poprzednik: 27,5 kN/stopień).

CZYTAJ DALEJ  Peugeot 406 Coupe - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


Rozszerzona ochrona PRE-SAFE®: lepiej zapobiegać niż leczyć. 10 lat temu Mercedes-Benz zaprezentował przełomową koncepcję bezpieczeństwa – aktywny system ochrony kierowcy i pasażerów PRE-SAFE®. Od tej pory podlega on regularnym modyfikacjom, a teraz wzbogacił się o kolejne funkcje.  Nowe funkcje PRE-SAFE® mogą pomóc uniknąć potrącenia pieszego i uderzenia przodem w inny pojazd w ruchu miejskim, ograniczyć skutki uderzenia w tył auta i zwiększyć ochronę zapewnianą przez pasy bezpieczeństwa.

  • PRE-SAFE® Brake może wykrywać pieszych i zainicjować autonomiczne hamowanie w celu uniknięcia kolizji przy prędkości do 50 km/h.
  • PRE-SAFE® PLUS może rozpoznać zagrożenie kolizją z poprzedzającym autem i uruchomić środki bezpieczeństwa w ramach systemu PRE-SAFE®, w tym światła awaryjne, by ostrzec innych uczestników ruchu, oraz hamulce w celu ochrony przed urazami kręgosłupa i wtórną kolizją. Tuż przed ewentualnym zderzeniem aktywowane są także inne elementy ochrony kierowcy i pasażerów, takie jak napinacze pasów.
  • Wraz z PRE-SAFE® Impulse kierowca i pasażer z przodu są przyciągani przez pasy bezpieczeństwa w kierunku przeciwnym do jazdy we wczesnej fazie zderzenia.  Może to znacząco zredukować ryzyko i wagę obrażeń w przypadku zderzeń czołowych.

Dodatkowy zakres ochrony pasażerów tylnego rzędu. Mercedes-Benz poszerza zakres ochrony systemu bezpieczeństwa dla pasażerów tylnego rzędu siedzeń, stosując aktywne klamry, beltbagi – pasy z poduszkami powietrznymi, oraz poduszkę siedziska (cushionbag). Pierwsze dwa elementy należą do pakietu „Rear PRE-SAFE®”. Aktywna klamra pasa bezpieczeństwa wyposażona jest w silnik elektryczny, który wysuwa ją lub chowa automatycznie i nie dopuszcza w ten sposób do luzu w rejonie miednicy i tułowia. W efekcie pasażerowie są skuteczniej chronieni zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. Beltbag – nadmuchiwany pas bezpieczeństwa – dzięki zmniejszeniu napięcia klatki piersiowej jest w stanie ograniczyć ryzyko odniesienia obrażeń przez pasażerów tylnych siedzeń w trakcie zderzenia czołowego. Rozkładany fotel został standardowo uzbrojony w ukrytą pod tapicerką poduszkę siedziska (cushionbag), dzięki czemu zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa niż tradycyjne siedzenie z pochylanym oparciem. W razie wypadku poduszka chroni pasażera podróżującego w rozłożonym fotelu przed wysunięciem się spod pasa bezpieczeństwa.

Intelligent Drive: połączona z każdym zmysłem. Zapobiegać wypadkom i minimalizować ich skutki – to strategia przyjęta przez Mercedes-Benz Accident Research pod hasłem „Real Life Safety”. W nowej Klasie S jest ona konsekwentnie realizowana przez rozwój systemów wspomagających i poszerzanie ich funkcji, pozwalających na jednoczesne zwiększenie poziomu komfortu i bezpieczeństwa. Mercedes-Benz nazywa to „Intelligent Drive”. Nowe rozwiązania korzystają z tego samego układu, obejmującego kamerę stereoskopową i wielostopniowe czujniki radarowe.
– Z pomocą zmodyfikowanych czujników inteligentne systemy wspomagania są w stanie analizować skomplikowane sytuacje i jeszcze lepiej rozpoznawać potencjalne zagrożenia – wyjaśnia prof. Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, szef rozwoju Mercedes-Benz Cars. – Mówiąc obrazowo, nowa Klasa S ma „oczy” nie tylko z przodu – dysponuje 360-stopniowym polem widzenia.
Kluczową rolę odgrywa tu współpraca wszystkich systemów lub też „fuzja czujników”, jak nazywają to eksperci. Jej celem jest zapewnienie kompleksowej ochrony – nie tylko kierowcy i pasażerom Mercedesa, ale wszystkim uczestnikom ruchu. Zakres wsparcia obejmuje zarówno zwiększanie komfortu prowadzenia, ostrzeżenia optyczne i akustyczne, jak i dodatkowe sygnały pobudzające kierowcę do reakcji. Niektóre systemy są nawet w stanie podjąć samoczynne działanie w sytuacji awaryjnej, jak na przykład rozpocząć autonomiczne hamowanie w celu uniknięcia lub złagodzenia skutków wypadku. Oto krótki przegląd nowych systemów wspomagania i tych już stosowanych z rozszerzoną funkcjonalnością:

  • DISTRONIC PLUS i Steering Assist oraz Stop&Go Pilot pomagają kierowcy utrzymywać samochód na pasie ruchu i pozwalają nawet automatycznie podążać za pojazdem poprzedzającym przy niewielkich prędkościach.
  • Po raz pierwszy Brake Assist BAS PLUS wraz z Cross-Traffic Assist jest w stanie wykryć ruch poprzeczny, a także przechodniów, i w razie potrzeby zwiększyć odpowiednio siłę hamowania wywieraną przez kierowcę.
  • Active Lane Keeping Assist przez uruchomienie hamulców po jednej ze stron samochodu chroni przed nieumyślnym opuszczeniem pasa ruchu. Może on rozpoznać także pojazdy nadjeżdżające z przeciwka.
  • Adaptive Highbeam Assist Plus pozwala na stałe włączyć światła drogowe bez oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka poprzez maskowanie ich w stożku światła.
  • Night View Assist Plus może ostrzec kierowcę przed potencjalnym zagrożeniem, stwarzanym przez pieszych lub zwierzęta na nieoświetlonym obszarze z przodu samochodu, poprzez automatyczne przełączenie wyświetlacza prędkościomierza na krystalicznie czysty podgląd obrazu z kamery i zaznaczenie źródeł niebezpieczeństwa. Funkcja spotlight może również oświetlić wykrytych przechodniów, jednocześnie ostrzegając ich przed zagrożeniem.
  • ATTENTION ASSIST ostrzega przed nieuwagą oraz sennością w rozszerzonym zakresie prędkości i informuje kierowcę o aktualnym staniem zmęczenia oraz czasie podróży od ostatniej przerwy. System ma regulowaną czułość działania, a w przypadku emisji ostrzeżenia wskazuje najbliższe punkty usługowe na ekranie systemu nawigacji COMAND.

 

źródło: Daimler