Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M - jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na wydajny tryb w pełni automatyczny.
Dodatkową trakcję i stabilność - zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych - zapewniają wersje z napędem na obie osie 4MATIC. Zawieszenie - podstawa doskonałego prowadzenia
Mercedes-Benz oferuje dla nowej Klasy E cztery konfiguracje zawieszenia:
- zorientowane na komfort zawieszenie DIRECT CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia w wersji standardowej i ELEGANCE
- sportowe zawieszenie DIRECT CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia i obniżonym o 15 mm prześwitem w wersji standardowej oraz AVANTGARDE
- obniżone zawieszenie sportowe dostępne w połączeniu z pakietami Exterior Sports oraz AMG Sports
- pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia, montowane standardowo w wersjach V8 (kombi seryjnie występuje z pneumatycznym zawieszeniem i kontrolą prześwitu tylnej osi)
Wszystkie warianty zawieszenia odznaczają się niespotykaną wrażliwością i dopracowaną charakterystyką w celu zapewnienia najwyższego komfortu jazdy oraz bezpiecznego prowadzenia.
Każdy z reprezentantów rodziny Klasy E standardowo otrzyma w przyszłości elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer. Łączy on dostosowaną do prędkości jazdy siłę wspomagania ze zmiennym przełożeniem w całym zakresie kąta skrętu. Elektronicznie sterowana zębatkowa przekładnia kierownicza przyczynia się do zwiększenia efektywności.
Zalety elektromechanicznego układu kierowniczego Direct-Steer:
- lepsza zwinność dzięki bardziej bezpośredniej charakterystyce
- komfortowe manewrowanie i wygoda prowadzenia w całym zakresie prędkości
- znaczny potencjał oszczędności energii, potrzebnej wyłącznie podczas wykonywania manewrów
- współpraca z innowacyjnymi systemami wspomagania, np. Active Parking Assist
Wysokiej jakości wyposażenie. Już w standardzie nowa Klasa E oferuje bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Lista opcji obejmuje teraz system HANDS-FREE ACCESS, który pozwala otworzyć i zamknąć tylną klapę bezdotykowo - wystarczy gest nogi pod tylnym zderzakiem i już, można zapakować zakupy.