To już dziewiąta generacja tego popularnego samochodu kompaktowego, który od początku produkcji (1972 r.) sprzedał się w liczbie blisko 20 milionów egzemplarzy.
Projektanci nowej Hondy Civic postanowili zachować sportowy i zarazem futurystyczny wygląd pojazdu, jednak jego poszczególne elementy zostały zaprojektowane tak, aby nowy model był bardziej elegancki i nowoczesny. W tym celu pojazd został obniżony o 20 mm i poszerzony o 10 mm w stosunku do poprzedniego modelu. W nadwoziu podkreślono kształt klina poprzez zmniejszenie ilości szklanych powierzchni. Zabieg ten przyczynił się do uzyskania ekskluzywnej i bardzo nowoczesnej kabiny, która wyróżnia się na tle tych bardziej tradycyjnych, oferowanych przez 5-drzwiowe modele z europejskiego segmentu C. Wymiernym efektem konstrukcji tego typu jest też doskonała aerodynamika: współczynnik oporu Cx wynosi zaledwie 0,27 – to najlepszy wynik w klasie!
W funkcjonalnym wnętrzu umieszczono kolorowy wyświetlacz i-MID TFT, zawierający funkcję wspierającą ekologiczny styl jazdy, wyświetlacz systemu audio oraz system wsparcia użytkownika. Nowością jest oferowany w opcji system audio premium z 20-centymetrowymi głośnikami niskotonowymi o mocy 90 W oraz 25-milimetrowymi głośnikami wysokotonowymi. Ponadto, w kabinie pasażerskiej znalazły się miękkie materiały wykończeniowe i nowe koło kierownicy z przyciskami sterującymi. Kierowcy docenią też duży bagażnik o pojemności 477 litrów.
Z elementów uprzyjemniających jazdę warto wymienić elektryczną osłonę przeciwsłoneczną z centralnym systemem sterowania, szyby sterowane elektrycznie za pomocą pilota, elektrycznie składane lusterka boczne czy wielopoziomowy schowek w konsoli centralnej.
W ofercie dostępne są na razie dwa silniki benzynowe: 1,8-litrowy i-VTEC emituje 137 gramów CO2 na kilometr, generuje 142 KM mocy przy 6500 obr./min. oraz 174 Nm momentu obrotowego przy 4300 obr./min. Z kolei 1,4 -litrowy i-VTEC emituje 129 gramów CO2 na kilometr, generuje 100 KM mocy oraz 127 Nm momentu obrotowego przy 4800 obr./min. Niskie zużycie paliwa i wysoka wydajność ekologiczna to zasługa zastosowania m.in. asystenta ECO oraz układ automatycznego zatrzymywania silnika na postoju (Idle Stop).
Wiele uwagi poświęcono dopracowaniu podwozia. Nowy Civic otrzymał całkowicie przekonstruowane tylne zawieszenie, z poprzednika pozostała jedynie koncepcja zastosowania belki skrętnej, którą zachowano ze względu na możliwość maksymalizacji przestrzeni we wnętrzu i skorzystania z systemu aranżacji wnętrza “magic seats”. Nowe poliuretanowe mocowania amortyzatorów służą dalszej poprawie komfortu jazdy. Stabilność samochodu przy hamowaniu również wzrosła dzięki ograniczeniu unoszenia tylnej części nadwozia na sprężynach zawieszenia o przeciwnym kierunku uzwojenia. Zmiany wprowadzono też w przednim zawieszeniu i układzie kierowniczym.
W kwestii bezpieczeństwa standardem we wszystkich wersjach są czołowe i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich pięciu siedzeniach – te z przodu są dodatkowo wyposażone w dwustopniowe napinacze z ogranicznikami siły napięcia. Mocowania ISOFIX umieszczone na tylnych siedzeniach pozwalają poprawnie zainstalować fotelik dziecięcy. Nowa Honda Civic została również wyposażona w system kontroli stabilności jazdy VSA.
Ceny Hondy Civic 5D 2012 rozpoczynają się od 64 900 PLN. W tej cenie oferowana jest wersja S z silnikiem 1,4 i-VTEC. Podstawowy model z silnikiem 1,8 i-VTEC to wydatek 69 900 PLN. Tyle samo kosztuje Honda Civic 2012 w wersji 4D, która oferowana jest na polskim rynku wyłącznie z większą jednostką benzynową.
źródło: Honda / Mototarget