X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

mercedes klasy c, dane techniczne, spalanie

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa C -> W204 (2006-dziś)

 



Większa moc, mniejsze zużycie: silniki. Zużycie paliwa nowej generacji Klasy C udało się obniżyć w zależności od wersji nawet o ok. 31 procent. Wszystkie modele Klasy C o napędzie na tylne koła są wyposażone seryjnie w funkcję ECO Start-Stop. Z kolei wszystkie silniki mają obecnie oznaczenie BlueEFFICIENCY, co sygnalizuje, że są wyjątkowo sprawne i gospodarują paliwem oszczędzając środowisko w szczególnym stopniu. Wersje z automatyczną skrzynią biegów za wyjątkiem modelu C 300 CDI 4MATIC będą w przyszłości dysponować udoskonaloną automatyczną skrzynią siedmiobiegową 7G-TRONIC PLUS (w C 250 CDI 4MATIC zostanie ona wprowadzona w czerwcu 2011). Ponadto jednostki napędowe zostały zoptymalizowane pod względem wielkości spalania.
Wszystkie silniki benzynowe nowej generacji Klasy C mają wtrysk bezpośredni. Szczególną niespodzianką jest wprowadzenie nowego silnika benzynowego V6 w C 350 BlueEFFICIENCY o innowacyjnej, wysoko sprawnej technologii BlueDIRECT. Na przykładzie silnika sześciocylindrowego szczególnie wyraźnie można się przekonać o skoku wydajności: wyraźnie wzrosła jego moc: silnik C 350 BlueEFFICIENCY zapewnia teraz 225 kW (306 KM) i 370 Nm (wobec dotychczasowych 215 kW/292 KM i 365 Nm). Równocześnie wyraźnie zredukowano spalanie: C 350 BlueEFFICIENCY pali średnio tylko 6,8 litra/100 km – czyli aż o 1,5 litra lub 31 procent mniej niż model poprzedni C 350. Także silniki benzynowe czterocylindrowe, które w 2009 roku poczyniły wielki skok ewolucyjny uzyskując wtrysk bezpośredni i turbodoładowanie, charakteryzują się wysoką sprawnością i wzorcową wręcz oszczędnością.

Najbardziej oszczędny model Mercedesa Klasy C stał się teraz jeszcze bardziej oszczędny: C 220 CDI BlueEFFICIENCY z ręczną skrzynią mechaniczną i funkcją ECO start-stop w standardzie pali średnio 4,4 litra oleju napędowego/100 km – 0,4 litra mniej niż dotąd. Odpowiada to jedynie 117 gramom CO2 na kilometr. W połączeniu z dodatkowo udoskonaloną automatyczną skrzynią 7G-TRONIC PLUS i funkcją ECO Start-Stop w standardzie modele C 220 CDI BlueEFFICIENCY i C 250 CDI BlueEFFICIENCY zajmują ex aequo pierwsze miejsce w kategorii oszczędność paliwa. Wystarcza im jedynie 4,8 litra oleju napędowego/100 km w łączonym cyklu zużycia paliwa. Odpowiada to emisji CO2 rzędu 125 gramów na kilometr.

Ostrzegać i interweniować: nowe systemy asystujące kierowcom. Wyposażona w łącznie dziesięć nowych systemów asystujących kierowcy - od rozpoznawania symptomów zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST aż po regulowanie odstępu do poprzedzającego samochodu DISTRONIC PLUS Klasa C wspięła się na nowy poziom bezpieczeństwa. Systemy asystujące posługują się najnowocześniejszą techniką radarową, kamerową i czujnikową, które zaprzężono do diagnozowania i zapobiegania wypadkom, których częste przyczyny, to zbyt mały odstęp, przemęczenie i ograniczone pole widzenia.

Większy komfort obsługi, lepsze możliwości podłączeniowe: nowa generacja telematyki. W nowej Klasie C zadebiutowała telematyka nowej generacji, która sukcesywnie będzie pojawiać się w kolejnych modelach producenta ze Stuttgartu. W skrócie prezentuje się ona następująco: większy komfort obsługi, większe ekrany wyświetlaczy, dostęp do książki telefonicznej, wyświetlacz SMSów oraz bezprzewodowe odtwarzanie muzyki za pośrednictwem Bluetooth oraz port USB, teraz montowany w środkowym podłokietniku.


System multimedialny COMAND Online po raz pierwszy zapewnia dostęp do Internetu. Klienci mogą podczas postoju auta albo swobodnie posługiwać się wyszukiwarką, albo surfować po dostępnych online informacjach ze specjalnych serwisów Mercedes-Benz, których strony otwierają się szczególnie szybko i mogą być łatwo obsługiwane także podczas jazdy. Zintegrowane są także usługi informacji o pogodzie i wyszukiwania celów szczególnych poprzez Google z możliwością wgrania trasy skonfigurowanej wcześniej na komputerze PC w ramach Google Maps i wysłanej do auta. O nowe funkcje poszerzono też nawigację COMAND Online. Nowa także jest optyka 3D z plastycznymi planami miast. Inna nowość to możliwość zapisania przejechanych tras i późniejszego ich odtwarzania, zapamiętywania indywidualnych celów podróży lub importowania za pośrednictwem karty SD oraz wskazywania czterech alternatywnych tras na mapie nawigacji, w tym wariantu szczególnie ekonomicznego. Klasa C ma po raz pierwszy do dyspozycji korzystne cenowo rozwiązanie nawigacji dostępne także z podstawowym systemem obsługi Audio 20 CD. Zalety Becker® MAP PILOT w stosunku do rozwiązań z rynku akcesoriów niefabrycznych to między innymi: zintegrowana obsługa za pomocą centralnego elementu obsługi, prezentacja nawigacji na ekranie systemu Audio 20, a także dyskretne położenie w schowku na rękawiczki, oraz możliwości aktualizowania za pośrednictwem portalu Internetowego.

 

źródło: Daimler

« < 1 2 3 > »