X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes Klasy A 2012 dane techniczne

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa A -> 3 (2012-dziś)

 



Tak jak prototyp Concept A-CLASS, nowa Klasa A na życzenie oferuje telematykę w pełni zintegrowaną ze smartfonem. Dedykowane aplikacje pozwalają korzystać w samochodzie z funkcjonalności iPhone'a® i innych urządzeń mobilnych. Poza wersją bazową z bogatą listą opcji, dostępne są trzy wersje stylizacji i wyposażenia, dopasowane do różnych wymagań klientów: Urban, Style oraz AMG Sport.

Światowa premiera Klasy A odbyła się podczas Geneva Motor Show (od 8 do 18 marca 2012 r.). Auto trafi do europejskich dealerów we wrześniu br.

Świeża, intensywna, dynamiczna: Klasa A Sport. Po raz pierwszy ekipa z AMG brała udział już we wczesnej fazie projektowania kompaktowego modelu. W efekcie narodziła się wersja Sport - najbardziej charakterne oblicze nowej Klasy A, żywo nawiązujące do prototypu Concept A-Class.

- Oddział AMG zaangażował się w projekt nowej Klasy A już na starcie. To coś niespotykanego w klasie kompaktowych samochodowych. Coś, co można zobaczyć i poczuć za kierownicą Klasy A Sport, opatrzonej metką "engineered by AMG" - mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.

Klasa A Sport porusza się na 18-calowych, lekkich obręczach AMG o 5 ramionach w kolorze lśniącej czerni, zaopatrzonych w ogumienie 235/40 R18. Za nimi kryją się polakierowane na czerwono zaciski hamulców. Cechy te zdradzają sportowy sznyt wersji A 250 Sport oraz A 220 CDI Sport. Każda z nich otrzymała zresztą osobno zestrojone przez specjalistów z AMG elementy przedniej osi i zawieszenia. Ekspresję modelu podkreśla także pakiet ospojlerowania z czerwonymi akcentami. Kontrast czerwieni i czerni trwa w kabinie - karminowe przeszycia zdobią wieniec kierownicy, fotele i pasy bezpieczeństwa, ten sam kolor ma również dyskretne podświetlenie oraz obręcze otworów wentylacyjnych.

Nowe silniki benzynowe i wysokoprężne. Szeroka gama jednostek napędowych spełnia zróżnicowane potrzeby i demonstruje najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie wydajności. Nowa Klasa A to pierwszy Mercedes-Benz, emitujący średnio zaledwie 99 gramów dwutlenku węgla na kilometr.
Benzynowe silniki o pojemności 1,6 oraz 2 litrów generują moc 90 kW (115 KM) pod maską A 180, 115 kW (156 KM) pod maską A 200 oraz 155 kW (211 KM) w przypadku A 250. Wszystkie jednostki posiadają bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. W 1,6-litrowym motorze debiutuje innowacyjny układ CAMTRONIC z regulacją wzniosu zaworów dolotowych, pozwalający ograniczyć apetyt w przypadku częściowego obciążenia.

« < 1 2 3 > »