Mazda CX-7 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

CX-7 po faceliftingu wygląda wciąż tak samo sportowo jak poprzednio, dzięki wyjątkowo płasko położonej przedniej szybie (kąt nachylenia 66º), podnoszącej się linii bocznej, dużemu spojlerowi dachowemu, mocno zaakcentowanym nadkolom (inspirowanym przez sportowe coupe RX-8 Mazdy) i dużym kołom. Ten wygląd został wzmocniony nową, pięciokątną osłoną chłodnicy. Jest nie tylko większa, ale i bardziej agresywna – odzwierciedla nowy język projektowania Mazdy, który pojawił się pierwszy raz z nową Mazdą3. Aby zachować elegancki wygląd, osłona chłodnicy umieszczona jest w chromowanym obramowaniu. Pojawiły się również nowe przednie lampy przeciwmgłowe – ich oprawa jest teraz bardziej pionowa, a jej górne narożniki wydają się łączyć z panelami błotników.

Zmiany nie ominęły boków i tyłu Mazdy CX-7. Chromowane listwy umieszczono na dolnej krawędzi drzwi, dookoła okien i poniżej dużego logo Mazdy z tyłu. Dostępny jest również nowy, powiększony tylny spojler. (Wszystkie wymienione elementy są dostępne w zależności od poziomu wyposażenia samochodu.)

Nowe 18- i 19-calowe koła z lekkich stopów uzupełniają zmiany nadwozia. Ich trójwymiarowy design wzmacnia jeszcze sportowy charakter samochodu. Lista siedmiu kolorów karoserii została uzupełniona o Aluminium Metallic, Stormy Blue Mica i Sparkling Black Mica.

Wnętrze – poczucie wysokiej jakości. Przestrzeń i praktyczność SUV-a, połączona z ergonomicznym kokpitem, sportowymi akcentami i wysoką jakością wykonania były przyciągającą klientów receptą na sukces pierwszej Mazdy CX-7. Model po faceliftingu zachowuje wszystkie te stare cechy oraz wprowadza nowe, które podwyższają jakość tego co można w środku dotknąć i zobaczyć. Nowa tapicerka i materiał deski rozdzielczej z delikatnymi wgłębieniami i zaokrągleniami są lepszej jakości – a przy okazji bardziej odporne na zabrudzenia. Kierownicę zaprojektowano od początku, znalazło na niej miejsce więcej przycisków sterujących. Zestaw wskaźników na wprost kierowcy ma nowe cyferblaty i białe wskazówki, nadające mu trójwymiarowy wygląd, oraz podświetlenie niebieskimi pierścieniami.

Deska rozdzielcza tradycyjnie już jest dwupoziomowa – jednak i ta koncepcja doczekała się zmian. W nowej CX-7 środkowa część jest podniesiona, gdyż swoje miejsce ma tam nowy wyświetlacz wielofunkcyjny (MID). Panel sterowania audio ma teraz krawędzie pokryte lakierem fortepianowym lub metalizowane.

Inne elementy wzmacniające poczucie wysokiej jakości to nieoślepiające chromowane ozdoby na poziomych ramionach kierownicy, czy chromowane pierścienie dookoła dysz wylotów powietrza pośrodku i na bokach deski rozdzielczej. Podłokietniki w drzwiach i w tunelu środkowym mogą być teraz wyłożone bardziej miękkim materiałem (w zależności od wersji wyposażenia). W połączeniu z dwoma wersjami kolorystycznymi wnętrza samochodu (czarne lub beżowe, w zależności od wersji wyposażenia), te szczegóły nadają nowej Mazdzie CX-7 jakość, której na próżno szukać w innych SUV-ach tej klasy.

Nowe doznania. Nowa Mazda CX-7 to praktyczny, pojemny samochód, który potrafi sprostać wymaganiom różnych stylów życia – pozostając zarówno sportowym, jak i eleganckim. Wersja po faceliftingu dokłada do tych uznanych cech poprawiony komfort jazdy, bardziej wyciszoną kabinę, łatwiejszą obsługę i długą listę wyposażenia standardowego oraz dodatkowego.

Poprawiony komfort jazdy i wyciszone wnętrze. Już pierwsza wersja CX-7 była jednym z najbardziej wyrafinowanych samochodów w segmencie, a w wersji po faceliftingu nie jest inaczej. Sztywność skrętna nadwozia zwiększyła się o 5%, dzięki czemu poprawił się komfort jazdy a odgłosy jazdy są mniej uciążliwe.

Wśród silników pojawił się nowy turbodiesel o pojemności 2,2 litra, jeden z najbardziej dopracowanych i najcichszych silników dostępnych w segmencie non-premium SUV. Jego aluminiowa skrzynia korbowa mocowana jest w 18 punktach do bloku, co zapewnia ekstremalną sztywność i ciche działanie. Dodatkowy wałek wyrównoważający, napędzany łańcuchem rozrządu, pomaga zmniejszyć hałas i niepożądane wibracje, a układ modulujący moment obrotowy przekazywany na tylną oś zaprojektowano dla silnika wysokoprężnego od początku, dzięki czemu tylna oś nie przenosi niepożądanych rezonansów.

Poprawiono również izolację dźwiękową maski i przedziału silnikowego, aby skutecznie przeciwdziałać hałasowi o wysokiej częstotliwości. Zainstalowano też izolację w nadkolach i górnych mocowaniach przedniego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano piankę uretanową w słupkach A oraz grubszą wykładzinę akustyczną deski rozdzielczej i podłogi.

Nowa Mazda CX-7 w wersji benzynowej, z mocnym silnikiem DISI również została dopracowana pod względem unikania hałasu i wibracji (NVH). Zastosowano izolację górnych mocowań przedniego zawieszenia oraz komory silnika i deski rozdzielczej. Ta ostatnia jest gęstsza i grubsza, dzięki czemu skutecznie obniża poziom hałasu w kabinie.

Obniżono również szumy wiatru do wartości niespotykanej do tej pory. Inżynierowie-akustycy przeciwdziałali szumowi, który tworzy się, gdy boczny wiatr uderza w słupki A, stosując nowy kształt wytłoczki, który uniemożliwia strudze powietrza odrywanie się od karoserii. Takie zjawisko tworzy bowiem znaczną różnicę ciśnień, a co za tym idzie – hałas, dlatego nowa wytłoczka umożliwia strudze powietrza niezakłócony przepływ, a to skutkuje obniżeniem poziomu hałasu w kabinie.
 
Sportowa i łatwa w użytkowaniu. Tak jak poprzedniczka, tak i nowa CX-7 sprawia, że łatwo jest cieszyć się jej mocnymi silnikami. Choć wyjątkowo ergonomiczny, jej kokpit wciąż pozostaje niezaprzeczalnie sportowy – szczególnie, jak na SUV-a. Przednie fotele mają znakomite wsparcie boczne i oferują znacząco podniesiony komfort podczas dłuższych podróży, dzięki szerokim oparciom i bezstopniowo regulowanemu podparciu odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Dźwignia zmiany biegów umieszczona jest wysoko i blisko kierowcy, aby szybka, sportowa zmiana biegów była łatwa i przyjemna. Poprawiony kokpit otrzymał również dwa nowe elementy podwyższające komfort i łatwość użytkowania: przednie i tylne podłokietniki są wykonane z nowego, bardziej miękkiego materiału, fotel kierowcy wyposażono w pamięć trzech ustawień (wymienione elementy w zależności od poziomu wyposażenia samochodu), natomiast fotel pasażera ma teraz elektryczną regulację oparcia i siedziska.

Nowy wyświetlacz wielofunkcyjny (MID) dostarcza kierowcy wszelkich informacji w prosty i nieabsorbujący sposób. Istotne dane dotyczące samochodu i nawigacji wyświetlane są tuż obok pola widzenia kierowcy, dzięki czemu wymagany jest jedynie niewielki ruch gałki ocznej podczas jazdy, a przełącznik trybów pracy wyświetlacza umieszczono poręcznie po prawej stronie, na poprzeczce kierownicy, dzięki czemu można wyświetlać różne informacje bez konieczności odrywania dłoni od kierownicy. MID pokazuje dane z systemu audio, ustawienia i przypomnienia serwisowe (głośność sygnałów ostrzegawczych, zmiana jednostek z imperialnych na metryczne i odwrotnie, czy przypominanie o standardowych czynnościach serwisowych, jak zamiana opon między osiami). Komputer pokładowy pokazuje chwilowe i średnie zużycie paliwa, zasięg do wyczerpania zapasu w zbiorniku oraz średnią prędkość samochodu

Nowe elementy uzupełniają długą listę wyposażenia. Nowa CX-7 ma wyjątkowy zestaw wyposażenia standardowego: radio AM/FM z odtwarzaczem CD i MP3, elektrycznie (4 x automatycznie) otwierane przednie i tylne szyby, centralny zamek z pilotem, tempomat oraz autoalarm (w zależności od wersji wyposażenia i rynku).

Nowe, podgrzewane skórzane przednie siedzenia, zaawansowany system audio Bose® z układem dźwięku przestrzennego Centerpoint® i dziewięcioma głośnikami, automatyczne przednie światła ksenonowe, automatyczne wycieraczki i zaawansowany system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania dostępne są w standardzie lub opcjonalnie (w zależności od wersji wyposażenia i rynku).

Kamera cofania pomaga kierowcy parkować i bezpiecznie jechać do tyłu, a układ monitorowania tyłu pojazdu (RVM) ostrzega kierowcę, jeśli nadjeżdżający pojazd zbliża się zbyt szybko lub znajdzie się w martwym polu widzenia. Nowy system nawigacji satelitarnej można obsługiwać za pomocą przycisków zlokalizowanych na kierownicy. Jest prosty w użytkowaniu, a dane zapisuje na kartach pamięci SD (dostępność w zależności od wersji wyposażenia i rynku).

W nowej Mazdzie CX-7 zaktualizowano system Bluetooth®, który obecnie pozwala nie tylko korzystać z niego jako zestawu głośnomówiącego dla telefonów komórkowych wyposażonych w Bluetooth®, ale również do odtwarzania muzyki z kompatybilnych odtwarzaczy MP3 przez głośniki samochodowego zestawu audio. Odtwarzacz można kontrolować za pomocą przycisków na panelu audio lub na kierownicy. Odtwarzacze MP3 nie dysponujące modułem Bluetooth®, można wciąż podłączać do systemu dźwiękowego korzystając z gniazda AUX w konsoli środkowej.

Praktyczność SUV-a i powiększone miejsce na bagaż
. Nowa CX-7 ma mnóstwo miejsca dla pięciu dorosłych osób i ich bagażu. To również znakomity samochód dla osób aktywnie spędzających czas, dzięki składanej kanapie, którą można złożyć częściowo (60/40) lub w całości jednym pociągnięciem dźwigni systemu Karakuri, ukrytej w bocznym panelu tapicerki. Po złożeniu, specjalny próg wewnętrznej strony oparcia kanapy zabezpiecza położone na nim przedmioty przed przesuwaniem się do przodu, a dwustronna, wodoodporna mata bagażnika pozwala wozić brudne przedmioty bez ryzyka zabrudzenia wykładziny dywanowej.

W kabinie znajdziemy liczne schowki. Duży schowek konsoli centralnej ma pojemność 4,8 litra i wyposażony jest teraz w dodatkowe dwa pojemniki na mniejsze przedmioty. Każdy z tych pojemników (o pojemności 0,9 l) ukształtowany jest tak, że idealnie nadaje się do przechowywania telefonu komórkowego, odtwarzacza mp3 czy okularów. Duży pojemnik ma teraz na spodzie gumową wykładzinę, więc drobne przedmioty nie przesuwają się po jego dnie.
 
Zespoły napędowe. Nowa Mazda CX-7 oferowana jest dla europejskich klientów z dwoma zespołami napędowymi (oba z napędem na 4 koła AWD). Nowością jest sinik 2,2 l turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim common rail, który łączy w sobie wysoką moc i moment obrotowy z niskim zużyciem paliwa i niewielkimi emisjami. Oczywiście wciąż dostępny jest sportowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 2,3 litra z turbodoładowaniem.

MZR-CD 2.2 – Nowy mocny turbodiesel dla Europy. Rwący się do pracy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem common rail MZR-CD o pojemności 2,2 litra rozwija moc 127 kW/173 KM przy 3500 obr/min i osiąga moment obrotowy 400 Nm już przy 2000 obr/min. Dzięki temu samochód przyspiesza do 100 km/h w 11,3 sekundy a jego prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Nowa turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownic (VGT) i specjalny intercooler zostały zoptymalizowane na potrzeby pracy w nowej Mazdzie CX-7, dzięki czemu auto żywo reaguje na wciśnięcie pedału gazu nawet przy obrotach rzędu 1600 obr/min.

Układ common-rail optymalizuje spalanie z naciskiem na wydajność. Korzystając ze specjalnej pompy i wtryskiwaczy z dziesięcioma bardzo małymi (0,119 mm) otworami, osiąga ciśnienie wtrysku 200 MPa, jedno z najwyższych w branży. Pozwala to na wyjątkowo precyzyjne sterowanie czasem wtrysku, dzięki czemu inżynierowie mogli zoptymalizować liczbę wtrysków podczas jednego cyklu spalania i dokładnie kontrolować ilość paliwa dozowaną do komory spalania.

Niskie zużycie paliwa
. Mazda CX-7 z silnikiem turbodiesel MZR-CD 2.2 nie tylko świetnie się prowadzi, ale jest wyjątkowo oszczędna jak na wszechstronnego sportowego SUV-a, oferującego tak dużo miejsca. Potrzeba jej zaledwie 7,5 litra ON na 100 km (średnio) za sprawą niskiego stopnia sprężania 16.3:1 (niskiego, jak na kompaktowego SUV-a), niewielkiej turbosprężarce, poprawionemu intercoolerowi i specjalnie dobranym przełożeniom. Swój udział w oszczędności mają również błyskawicznie reagujące wtryskiwacze, którym wystarcza zaledwie 200 µs między kolejnymi uruchomieniami. Dzięki temu każda operacja wtrysku jest o 30% szybsza a kontrola nad ilością paliwa znacznie bardziej precyzyjna.

Czystsze spaliny – emisja w normie Euro V. Turbodiesel MZR-CD 2.2 jest zgodny z normą emisji Euro V, dzięki najnowszej technologii oczyszczania spalin, opracowanej na wyłączność przez Mazdę. Nowy filtr cząstek stałych (DPF) wykonany jest z materiału ceramicznego o wysokiej odporności na temperaturę i zawiera w sobie opracowany przez Mazdę katalizator (związek chemiczny). Związek ten wykorzystuje tlen związany przez ceramikę jako dodatek do tlenu zawartego w spalinach, aby dopalić sadze zawarte w spalinach. Zwiększenie zawartości tlenu w reakcji czyni regenerację filtra szybszą i bardziej wydajną. W standardowym teście NEDC (New European Driving Cycle) nowy DPF Mazdy wymaga regeneracji o połowę rzadziej niż systemy konwencjonalne, a proces regeneracji trwa jedną trzecią czasu regeneracji urządzenia konwencjonalnego. Po oczyszczeniu spalin z cząstek stałych, przechodzą one przez nowy katalizator selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), aby znacząco obniżyć zawartość tlenków azotu NOx (p. ramka).

MZR 2.3 DISI Turbo – silnik benzynowy o wysokich osiągach. Benzynowa wersja nowej CX-7 dziedziczy oryginalny, uznany silnik benzynowy – 2,3-litrowy, turbodoładowany DISI. Zastosowana w nim technologia wtrysku bezpośredniego ma ogromną przewagę nad silnikami z konwencjonalnymi układami wtrysku w kolektor dolotowy. Moment obrotowy przy 3,000 obr/min jest o 10% wyższy niż w porównywalnym silniku konwencjonalnym, gdyż następuje efekt chłodzenia komory spalania wtryskiwanym paliwem. Ale dla nowej CX-7 silnik DISI udoskonalono jeszcze bardziej. Denka tłoków mają teraz sferyczne wgłębienia, zwiększające zawirowanie mieszanki i poprawiające spalanie w trakcie rozgrzewania silnika. Paliwo jest teraz wtryskiwane nie tylko podczas suwu ssania, ale również podczas suwu sprężania, co tworzy bogatszą mieszankę wokół świec i zwiększa stabilność spalania. MZR 2.3 DISI Turbo rozwija moc 191 kW/260 KM przy 5500 obr/min i uzyskuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 380 Nm przy 3,000 obr/min. Szybko reaguje na ruch pedału gazu i pozwala nowej CX-7 przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy, oraz rozwijać prędkość maksymalną 211 km/h.

Sześciobiegowa przekładnia ręczna. Oba silniki współpracują z ręczną, sześciobiegową przekładnią, której założenia konstrukcyjne – niewielkie rozmiary i trójwałkowa architektura – zostały przejęte z poprzedniego modelu. Nowy model ma jednak potrójne synchronizatory pierwszego, drugiego i trzeciego biegu i podwójny synchronizator czwartego biegu – co zapewnia łagodne i precyzyjne przełączanie między przełożeniami, nawet jeśli silnik i olej skrzyni biegów jest zimny. Szósty bieg w skrzyni aut z silnikiem wysokoprężnym skonfigurowano jako długi nadbieg, aby zmniejszyć jeszcze zapotrzebowanie na paliwo.

Udoskonalone prowadzenie i komfort jazdy. Karoseria nowej Mazdy CX-7 jest sztywniejsza od oryginału, zapewniając dzięki temu podwyższony komfort i stabilność prowadzenia. Zawieszenie jest dostrojone do każdego z dostępnych silników, aby zagwarantować przewidywalne zachowanie na drodze i wybitną stabilność jazdy na wprost, charakterystyczną dla pierwszej wersji CX-7. W połączeniu z aktywnym napędem obu osi “Active Torque-Split all-wheel drive”, karoseria i zawieszenie czynią nową Mazdę CX-7 autem sportowo zwinnym.

CZYTAJ DALEJ  Toyota FJ Cruiser - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Mazda CX-7 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


Podwyższona sztywność skrętna zapewnia wyższy komfort jazdy i stabilność. Już pierwsza karoseria CX-7 wyprzedzała swój czas łącząc wysoką wytrzymałość i niską masę. Dzięki technologii miejscowych wzmocnień oraz zastosowaniu stali o wysokiej i ultrawysokiej wytrzymałości, uniknięto niepotrzebnego zwiększania masy, równocześnie tworząc jedną z najsztywniejszych karoserii w segmencie.

Nowa CX-7 dziedziczy sprawdzoną karoserię i dodaje nowe czynniki, dzięki którym sztywność skrętna zwiększyła się o 5%. Poprawia to stabilność jazdy oraz obniża poziom szumów i wibracji, wyciszając tym samym wnętrze samochodu. Dzięki temu, oraz nowym, łagodniej pracującym amortyzatorom, udało się w nowej CX-7 osiągnąć znaczący wzrost komfortu jazdy.

Konieczne było również uniknięcie wzrostu masy, który wpłynąłby negatywnie na zużycie paliwa i zachowanie na drodze. Inżynierowie skorzystali z analizy przeprowadzonej za pomocą zaawansowanego systemu komputerowego, dzięki czemu udało się osiągnąć zakładane cele. Dodatkowe wzmocnienia zastosowano tylko tam, gdzie było to najbardziej skuteczne, a elementy karoserii łączono ze sobą za pomocą nowej technologii superlekkich spawów (tam, gdzie to było możliwe rezygnując ze spawów na rzecz zaawansowanych klejów). Znaczące podniesienie sztywności uzyskano m.in. w przekroju tylnych nadkoli, w otworach drzwiowych, na wysokości słupka B, na przednim podszybiu, a dla modelu z silnikiem wysokoprężnym wzmocniono również belki pod podłogą.

Zawieszenie i układ kierowniczy. Nowa Mazda CX-7 korzysta z zawieszenia przypominającego samochód osobowy – przednich kolumn MacPherson i tylnego zawieszenia wielowahaczowego. To sprawdzone w oryginalnym modelu rozwiązanie poprawiono w nowej wersji, aby zapewniało jeszcze bardziej liniową charakterystykę działania i jeszcze lepszy kontakt między kierowcą a mechanizmami auta. Nowe amortyzatory mają łagodniejszą charakterystykę kompresji, co przekłada się na podwyższony komfort i większą stabilność podczas jazdy na wprost. Modyfikacje przedniego zawieszenia uzupełnione są nowymi łożyskami o obniżonych oporach, wzmocnionymi sprężynami i sześcioma mocowaniami metalowo-gumowymi. Zwiększony kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy pozwolił uzyskać optymalną stabilność podczas jazdy na wprost, równocześnie dostarczając kierowcy znakomite czucie drogi oraz gwarantując optymalną przyczepność podczas pokonywania zakrętów.

CZYTAJ DALEJ  Nissan NP300 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


Tylne zawieszenie również uzyskało nowe amortyzatory, specjalnie dostosowane do poprawionego modelu. Jego geometria zapewnia minimalne zmiany kąta pochylenia koła nawet podczas bardzo dynamicznego pokonywania ciasnych zakrętów i gwarantuje jego niemal pionową pozycję. To szczególnie istotne w przypadku mocnych samochodów takich jak nowa CX-7.
Wersje z silnikiem benzynowym DISI przejmują hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego od poprzedniczki, tymczasem nowy diesel korzysta z systemu elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego, zapewniającego znakomitą równowagę między oszczędnością paliwa a dobrym czuciem kierownicy.

Elektronicznie kontrolowany aktywny układ rozdziału momentu obrotowego między osiami (Active Torque-Split All-Wheel Drive)
. Układ stałego napędu na cztery koła Mazdy CX-7 korzysta z wyjątkowego rozwiązania, jakim jest Active Torque-Split, aby przełożyć wysoki moment obrotowy na siłę napędową w sposób płynny i kontrolowany. Założeniem inżynierów Mazdy jest, aby działo się tak zawsze, niezależnie od zastosowanego w samochodzie silnika. Zaawansowane układy elektronicznie układu AWD monitorują kąt skrętu kierownicy, kąt znoszenia, prędkość obrotową każdego z kół, przeciążenia boczne i pozycję pedału gazu, aby w czasie rzeczywistym reagować i zapewniać optymalną trakcję. System rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła za pomocą elektronicznie kontrolowanego sprzęgła, znajdującego się przed tylnym mechanizmem różnicowym. Na tylną oś można przesłać do 50% momentu obrotowego generowanego przez silnik, co zapewnia optymalny rozdział w każdej sytuacji drogowej.
 
Bezpieczeństwo i środowisko. Nowe funkcje aktywnego bezpieczeństwa i jeszcze większa dbałość o środowisko naturalne. Nowa CX-7 przejmuje po poprzedniczce jeden z najbardziej kompletnych pakietów bezpieczeństwa w segmencie. To stwierdzenie znajduje dowód w fakcie, że już pierwsza wersja CX-7 otrzymała najwyższą ocenę, jaką kiedykolwiek otrzymał kompaktowy SUV w historii testów amerykańskiego Narodowego Biura Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) w roku 2007. Nowy model otrzymał kolejne elementy wyposażenia bezpieczeństwa, aby kierowcy byli jeszcze spokojniejsi.

System monitorowania tylnej strefy samochodu Rear Vehicle Monitoring (RVM) to pierwszy z nowo wprowadzonych do CX-7 układów (w zależności od poziomu wyposażenia i rynku). Jeśli samochód przekroczy prędkość 60 km/h, system rozpocznie monitorować otoczenie za autem korzystając z czujników radarowych w tylnym zderzaku. Jeśli wykryje inny pojazd, zbliżający się z kierunku innego niż bezpośrednio z tyłu, lub pozostający w martwym polu lusterek wstecznych, podnosi alarm, włączając ostrzegawczą lampkę w odpowiednim lusterku wstecznym. Jeśli kierowca, mimo zapalonej lampki włączy kierunkowskaz, sugerując zmianę pasa w tym samym kierunku, rozlegnie się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy, a lampka ostrzegawcza zacznie pulsować.

Innymi, nowymi elementami wyposażenia bezpieczeństwa są: kamera cofania, która korzysta z wyświetlacza MID jako ekranu, nowy układ monitorowania ciśnienia powietrza w oponach, czy też sygnał awaryjnego hamowania (Emergency Stop Signal (ESS), który podczas gwałtownego hamowania włącza szybko pulsujące światła stop.

Jeśli chodzi o hamowanie, kierowca CX-7 może polegać na dużych, wentylowanych przednich tarczach przednich (320 mm) i tylnych (silnik benzynowy: 302 mm, diesel: 325 mm), do których ciśnienie dostarcza 10,5-calowe serwo i pompa hamulcowa o długim skoku. Zapewniają one stabilne hamowanie bez znaczącego wysiłku i krótki skok pedału hamulca. Układy DSC z TCS, ABS, EBD, asystenta hamowania awaryjnego, automatycznych świateł i czujników deszczu są montowane standardowo (w zależności od wersji wyposażenia i rynku).

Karoseria i kabina nowej CX-7 skonstruowane są jako ekstremalnie wytrzymała struktura ‘Potrójne-H’, która efektywnie chroni przed uderzeniami z każdego kierunku, zapewniając bezpieczeństwo pasażerom. Przednia rama pomocnicza jest zdolna zaabsorbować olbrzymie ilości energii w przypadku uderzenia czołowego, a specjalne połączenie między podłużnicami a ramą pomocniczą przekierowuje energię uderzenia daleko od przedziału pasażerskiego. Rama pomocnicza zaprojektowana jest w taki sposób, aby w przypadku pełnego zderzenia czołowego dwóch pojazdów, drugi samochód nie wbił się pod CX-7. Z tyłu, nowa sztywna struktura tworzy strefę absorbującą uderzenia, chroniącą również zbiornik paliwa w wypadku uderzenia w tył samochodu.

CZYTAJ DALEJ  Dodge Stratus II — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


Jeśli chodzi o wnętrze, przednie fotele zaprojektowano tak, aby chroniły kark i klatkę piersiową podczas uderzeń z tyłu. Zoptymalizowano pozycję zagłówków, wzmocniono szyny mocujące i zastosowano nowy, mocniejszy szkielet fotela, dzięki czemu głowa i klatka piersiowa osoby zajmującej miejsce z przodu są znacznie lepiej podpierane przez oparcie i zagłówek, co zmniejsza ryzyko uszkodzeń kręgów szyjnych. Wszystkie wersje Mazdy CX-7 wyposażone są standardowo w przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz zapadający się pedał hamulca, zmniejszający ryzyko urazu nogi kierowcy, mocowania ISOFIX do fotelików dziecięcych oraz górne punkty kotwiczenia w tylnych siedzeniach, a tapicerka słupków ma specjalne, niewidoczne żebrowanie pochłaniające energię.

Mazda CX-7 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


Wysiłki chroniące środowisko – Mazda CX-7 w 95% nadająca się do powtórnego przetworzenia. Nowa Mazda CX-7 odzwierciedla wysiłki, jakie Mazda wkłada w budowanie samochodów tak, aby nie obciążać środowiska naturalnego. Zaczyna się to już w Japonii, w fabrykach Mazdy, która uzyskała certyfikat ISO 14001 (potwierdzający umiejętność zarządzania wpływem na środowisko naturalne) już ponad dziesięć lat temu. Dotyczy to również fabryki Ujina 2 w Hiroszimie, w której montowana jest CX-7. Mazda korzysta również z wyjątkowego systemu trójwarstwowego nakładania lakieru, który ogranicza emisję CO2 podczas lakierowania o 15 procent, a zawartość lotnych związków organicznych o połowę.

Po zakończeniu eksploatacji, nowa CX-7 – tak jak wszystkie inne modele Mazdy – nadaje się w 80% do natychmiastowego powtórnego przetworzenia. Pozostałe 20 procent, w większości szkło i guma, jest oznaczone standardowymi metkami materiałów ISO, dzięki czemu można je odpowiednio przesortować i przetworzyć. Mazda przetwarza nawet plastik ze starych i uszkodzonych zderzaków, aby robić z niego nowe zderzaki. Nieliczne części, które po zakończeniu działania nie nadają się do powtórnego przetworzenia nie zawierają substancji, które mogłyby zatruwać środowisko. Do produkcji zbiornika, okablowania i zabezpieczeń antykorozyjnych CX-7 nie użyto ołowiu, a kadm i sześciowartościowy chrom nie występują w ogóle w żadnym komponencie samochodu.

 

źródło: Mazda