Mazda 6 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Atrakcyjny wygląd zewnętrzny w połączeniu z przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem, to jeden z najmocniejszych argumentów rynkowych obecnej Mazdy6. W zmodernizowanym samochodzie wprowadzono nowy przód marki tak, by połączyć bardziej sportowy wygląd z poczuciem wysokiej jakości wykonania. We wnętrzu wprowadzono wiele zmian, by stało się jeszcze bardziej przyjazne pasażerom. Są nowe ozdobne aplikacje, nowe materiały na tablicy rozdzielczej i kole kierownicy, nowe materiały tapicerki i kombinacje kolorów.


Styl zewnętrzny. Wprowadzono nowe obramowanie świateł przeciwmgłowych, z ostrzejszymi krawędziami i o bardziej płynnym obrysie. Otaczają one „oczko”, jakie tworzy okrągłe światło przeciwmgłowe w wewnętrznej osłonie o opływowym kształcie, tworząc dopracowaną całość. Nowy kształt mają także reflektory przednie i górna część atrapy wlotu powietrza z nowym „uskrzydlonym” logo Mazdy, czarna w niższych poziomach wyposażenia lub lakierowana w kolorze nadwozia w wersji Sport. Od przedniego pasa ciągną się ku tyłowi głębokie bruzdy między błotnikami a pokrywą komory silnika, podkreślając najbardziej „muskularny” przód, jaki kiedykolwiek miała Mazda6.


Motyw skrzydła z przodu jest powtórzony w tylnych lampach zespolonych, które mają chromowane akcenty dekoracyjne poszerzające je optycznie i zwiększające wrażenie zachodzenia na boki nadwozia. Same lampy są połączeniem przejrzystych kloszy i diod świetlnych LED. W Mazdzie6 facelift zastosowano także stylowe 17- i 18-calowe koła aluminiowe o lekko zakręcających ramionach, tworzących bardzo sportowy, trójwymiarowy efekt. Nie tylko dodają one sylwetce szlachetności, ale także są o 1 kg lżejsze niż w poprzednim modelu.


Klienci mogą wybrać między 10 kolorami nadwozia, w tym dwoma nowymi dla Mazdy: metalizowanym Clear Water Blue i mikowym Midnight Bronze oraz dwoma nowymi dla Mazdy6: mikowymi Graphite i Black.


Styl wnętrza. W ramach modernizacji, we wnętrzu jeszcze poprawiono jakość materiałów. Obejmuje to wykończenie akcentami chromowanymi i panelami z czarnego tworzywa na wysoki, „fortepianowy” połysk. Często używane pokrętła i przyciski mają chromowane nakładki: dotyczy to układu sterowania klimatyzacją i radiem, dźwigni hamulca ręcznego i wewnętrznych klamek drzwi. Czarnego błyszczącego tworzywa użyto na panele sterowania układem audio i klimatyzacją, obramowanie centralnej konsoli i dźwigni zmiany biegów, a także na pulpity przycisków sterujących na kierownicy.


Pojawiło się również nowe wykończenie powierzchni ozdobnych: srebrne matowe w popularnych wersjach i srebrne błyszczące w wersji Sport. Zmiany wnętrza to także nowe tkaniny tapicerki siedzeń oraz nowo dostępna brązowa skóra dla tych, którzy chcą uzyskać jeszcze silniejszy efekt premium w swoim samochodzie.


Mazda6 Sport. Uwieńczeniem gamy Mazdy6 facelift jest wersja Sport, dostępna ze wszystkimi odmianami nadwozia, dla osób, które chcą mieć samochód o jeszcze bardziej dynamicznym wyglądzie. Specjalnymi cechami tej wersji są: większe logo marki na przedniej atrapie, nowe reflektory przednie z układem Adaptive Front Lighting (obejmującym dodatkowe ruchome światła skrętne), światła pozycyjne w kształcie skrzydeł, srebrne obramowania nowych świateł przeciwmgielnych, tylne lampy zespolone z przezroczystą optyką i diodami LED. We wnętrzu pojawia się wykończenie jasnymi, błyszczącymi nakładkami w srebrnym kolorze, przyrządy z ciemnymi tarczami w metalizowanych obwódkach, dodające sportowego i wyszukanego stylu. Specjalna tapicerka skórzana jest czarna lub brązowa, można zamówić także tylko częściowo skórzaną czarną tapicerkę.  Pozostała, tkaninowa część tapicerki ma pionowy wzór, tworzący elegancki, sportowy wygląd.

Funkcjonalność, wyposażenie i komfort. Intuicyjna obsługa. W Mazdzie6 facelift położono nacisk na zwiększenie komfortu przez ułatwienie korzystania z wyposażenia i wzbogacenie wyposażenia do poziomu, który spotyka się zazwyczaj w droższych samochodach.


Przestronna i funkcjonalna
Podobnie jak poprzedni model, nowa Mazda6 jest przestronna i funkcjonalna. Ma we wnętrzu dużo małych schowków oraz dużą, wszechstronną konsolę podłogową pomiędzy przednimi fotelami. Do tego trzeba dodać nowy schowek przy fotelu kierowcy. Popielniczka została zastąpione przez duży pojemnik na drobne przedmioty, jak karty płatnicze albo sterownik układu bezkluczykowego wejścia i rozruchu. Dodatkowo, tuż za lusterkiem wstecznym umieszczono schowek na okulary słoneczne*. Tylne siedzenia wciąż mają mechanizm Karakuri, który automatycznie składa tylne siedzenia, dzielone 60/40, po zwolnieniu zamka w bocznej ścianie bagażnika (hatchback i kombi), i roletę bagażnika Karakuri, która automatycznie przesuwa się w górę lub w dół wraz z drzwiami bagażnika kombi.

 

Ta unikalna osłona tworzy siatkę, która oddziela kabinę od bagażnika i zapobiega wymianie gorącego/zimnego powietrza w trakcie przeładunku. Mazda6 ma jeden z najszerszych otworów drzwi bagażnika (1066 mm w kombi) i jedną z największych szerokości bagażnika przy podłodze w tej klasie (1146 mm). Pojemność bagażnika przy wszystkich siedzeniach rozłożonych waha się od 510 litrów (hatchback) do 519 litrów (kombi/sedan), mieszcząc walizki 5 dorosłych osób. Mazda6 kombi i hatchback mogą przewieźć nawet więcej, jeśli jest taka potrzeba. Po złożeniu tylnych siedzeń długość przestrzeni bagażowej wzdłuż podłogi w kombi i hatchbacku wynosi odpowiednio 1926 i 1879 mm, a pojemność ładunkowa 1702 i 1751 litrów (do sufitu).


Wygodnie we wnętrzu
. Pasażerów wita dobrze wyciszone i komfortowe wnętrze Mazdy6 facelift. Zachowano w niej staranne wygłuszenie materiałami dźwiękochłonnymi, optymalny kształt słupków przednich i lusterek zewnętrznych oraz bardzo szczelne pasowanie drzwi, zmniejszające szum opływu powietrza. Oryginalna struktura środkowej części płyty podłogowej, sprzyjająca wytłumieniu hałasu, także została przejęta z poprzedniego modelu, wraz ze wzmocnieniami za tablicą rozdzielczą i na dachu, sztywniejszym mocowaniem kół, tulejami tłumiącymi w górnych wahaczach przedniego zawieszenia i przegubach tylnego, w celu zmniejszenia hałasu od nawierzchni. W modelu po zmianach z silnikami diesla 2,2 ograniczono także hałas, jaki mógł się pojawiać w trakcie zimnego rozruchu. Osiągnięto to zmieniając ciśnienie wtrysku paliwa i podział jego dawki oraz sterowanie recyrkulacją spalin (EGR), a także używając świec żarowych wspomagających zapłon.


Łatwiejsza komunikacja kierowca-samochód. W modelu po zmianach poprawiono wymianę informacji między układami samochodu a kierowcą dzięki przyrządom, które są łatwiejsze w użyciu. Opisy na tablicy przyrządów są czytelniejsze, a wskaźnik temperatury otoczenia został przeniesiony z zestawu na centralny wyświetlacz, gdzie może go odczytać także siedzący z przodu pasażer.


Nowe przyciski na kole kierownicy zmieniono tak, by posługiwanie się nimi było bardziej intuicyjne, z tylko jedną funkcją na przycisk. Nowym przyciskiem Info, dla przykładu, kierowca może sprawnie kontrolować zużycie paliwa, przeglądając szybko dane układu informacyjnego (DIS) i wywołując następujące wartości:

  • Bieżące zużycie paliwa
  • Średnie zużycie paliwa
  • Zasięg na pozostałym paliwie
  • Średnia prędkość pojazdu

Układ głośnomówiący Bluetooth® w Mazdzie6 zmieniono tak, że jest teraz łatwiejszy w obsłudze, bardziej praktyczny i obejmuje obecnie podłączenie audio do bezprzewodowego przesyłania muzyki z przenośnych odtwarzaczy.


Mazda6 facelift jest oferowana w czterech poziomach wyposażenia.


Układ nagłośnienia Bose®. Przyjemność prowadzenia Mazdy6 facelift zwiększa 8-głośnikowy układ nagłośnienia Bose®, dobrany do kabiny samochodu w celu odtwarzania muzyki w wysokiej jakości. Układ zapewnia także wyeliminowanie odgłosów otoczenia, które mogłyby zakłócić rozkoszowanie się muzyką. Układ kompensacji hałasu AudioPilot®2 automatycznie dopasowuje poziom dźwięku w celu wyrównania niepożądanych dźwięków zewnętrznych.

Dynamika jazdy. Wyższa jakość prowadzenia i podróży. Mazda6 stanowi unikalne w tej klasie połączenie dynamicznych silników o wysokiej kulturze pracy, prowadzenia, przy którym kierowca czuje się zespolony z samochodem i komfortu jazdy. Biorąc te cechy za punkt wyjścia, konstruktorzy podwozia wprowadzili wiele zmian w zawieszeniu i układzie kierowniczym, by jeszcze poprawić prowadzenie i komfort. Nowa wersja była rozwijana zgodnie ze strategią zmniejszania masy, jaką przyjęła Mazda, w celu poprawy zarówno dynamiki, jak i ekonomiki paliwowej.


Poprawa stabilności jazdy i mniej drgań. Nowe zespoły zawieszenia zostały wprowadzone w Mazdzie6 facelift w celu poprawy ogólnej stabilności prowadzenia i reakcji samochodu na ruch kierownicy oraz ograniczenia drgań. Wysoko zamontowane przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi ma nowe tuleje stabilizatora o mniejszej sprężystości. Dzięki temu kierowca ma lepsze wyczucie drogi przy manewrowaniu, a jednocześnie samochód lepiej utrzymuje kierunek jazdy na wprost. Wielowahaczowe zawieszenie tylne na nowe, sztywniejsze mocowanie piast kół, przyczyniające się do zwiększenia stabilności pojazdu w trakcie manewrowania. Konstruktorzy znaleźli także nowe miejsce na wgłębienia tulei poprzecznego elementu tylnej osi: przesunięto je bardziej do wewnątrz, co zwiększa stabilność tyłu podczas hamowania i ogranicza drgania tej części.


Doskonały komfort jazdy. Poza nowymi elementami zawieszenia, konstruktorzy na nowo je „dostroili”, tak by jeszcze zwiększyć komfort jazdy bez szkody dla jakości prowadzenia. Tuleje mocowania kolumn przedniego zawieszenia i jego ramy pomocniczej są mniej sprężyste, w tylnych wahaczach wleczonych tuleje pochylono do przodu, przednie i tylne amortyzatory są lepiej zestrojone w celu złagodzenia ich pracy pod obciążeniem pionowym, zmieniono ograniczniki skoku zawieszenia z tyłu oraz tuleje mocowania amortyzatorów. Te poprawki zmniejszyły pionowe drgania w kabinie z zakresu częstotliwości 4-9 Hz oraz drgania poziome w zakresie 10-14 Hz, czyniąc jazdę bardziej płynną i komfortową.


Układ kierowniczy. Został ulepszony w celu poprawy stabilności jazdy na wprost z dużą prędkością. Zmieniono punkty mocowania przekładni kierowniczej i zmieniono oprogramowanie wspomagania kierownicy. Obie te zmiany przyczyniły się do lepszego wyczucia samochodu i przewidywania jego reakcji. Do tego trzeba dodać zmienione tuleje mocowania układu kierowniczego, które zapewniają precyzję kierowania i znacznie poprawiają stabilność, zwłaszcza przy szybkiej jeździe.


Aerodynamika. Nowy przedni zderzak o złożonym kształcie nadaje Mazdzie6 mocny, „atletyczny” wygląd. Osłony aerodynamiczne przednich kół w kształcie podkowy zostały uzupełnione o płytowe deflektory strug, wydłużono przedni spojler i powiększono osłony tylnych kół. W sumie, ogranicza to zawirowania powietrza wokół kół i boków nadwozia, przyczyniając się do poprawy właściwości aerodynamicznych. Współczynnik oporu 0,27 dla sedana i hatchbacka i 0,28 dla kombi są jednymi z najmniejszych w klasie samochodów C/D.

Układ napędowy. Nowe silniki benzynowe 2,0 DISI i sprawniejsze diesle
Po raz pierwszy wprowadzono nowy, bardziej wydajny silnik benzynowy MRZ 2,0 DISI, zmodernizowanego turbodiesla MZR 2,2 w 3 wersjach mocy i katalizatory wykonane w technologii nanocząsteczek we wszystkich silnikach benzynowych. Po dodaniu dwóch silników benzynowych MZR z poprzedniej oferty, tworzy się gama silników, która zaspokoi potrzeby wszystkich klientów.


Nowy silnik benzynowy MZR 2,0 DISI – zmodernizowana automatyczna skrzynia biegów Activematic. W ramach zmian, Mazda zastępuje silnik benzynowy średniej mocy poprzedniego modelu nowym silnikiem 2,0 MZR DISI, który jest bardziej oszczędny w zużyciu paliwa i szybszy. Ten wysokoobrotowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny ma maksymalną moc 114 kW/155 KM przy 6200 obr./min i moment 193 Nm przy 4500 obr/.min. Wtryskuje on dokładnie rozpylone paliwo wprost do cylindrów, gdzie parując obniża ono temperaturę spalania. Jest to tak skuteczny sposób na zapobieganie spalaniu detonacyjnemu – zwyczajowemu problemowi silników z wtryskiem bezpośrednim – że można zastosować większy stopień sprężania, zapewniając większą moc, lepsze przyspieszenie i małe zużycie paliwa.


Klienci mogą wybierać pomiędzy 6-przełożeniową skrzynią Mazdy z precyzyjnym ręcznym przełączaniem biegów i większym przełożeniem 3., 4., 5. i 6. biegu w celu zmniejszenia zużycia paliwa przy dużych prędkościach, a nową 5-biegową skrzynią automatyczną Activematic z trybem ręcznego przełączania. Pięciobiegowa przekładnia automatyczna ma zoptymalizowaną charakterystykę przetwornika momentu, idealnie łączącą dobre przyspieszenie z ekonomiką paliwa. Ten uklad przeniesienia napędu zapewnia komfortową i sportową jazdę przy zużyciu jedynie 7,6 litra na 100 km (średnio) w sedanie i hatchbacku.


Pomimo mocy większej o 6 kW/8 KM i o 9 Nm większego momentu niż w wolnossącym silniku 2,0, który zastępuje, silnik DISI w połączeniu z ręcznie sterowaną skrzynią biegów zużywa jedynie 6,9 litra paliwa na 100 km. Jego nowy katalizator, wykonany w technologii pojedynczych nanocząstek, jest umieszczony tuż przy kolektorze wylotowym, by szybko osiągnąć temperaturę aktywizacji i redukcję emisji jak najszybciej po zimnym rozruchu. Sedan i hatchback z silnikiem DISI emitują 4,2% mniej CO2 niż poprzedni silnik 2-litrowy i spełniają normy emisyjne Euro V.
Silniki wysokoprężne: udoskonalone w celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2
Wszystkie 3 wersje mocnego i sportowego turbodiesla Mazdy MZR-CD 2,2 są cichsze po zimnym rozruchu dzięki zmienionemu wyprzedzeniu wtrysku i sterowaniu EGR oraz świecom żarowym wspomagającym zapłon.


W wersjach High i Mid-Power, konstruktorzy zmniejszyli zewnętrzną średnicę wirnika turbiny turbodoładowania z 41,5 mm do 36 mm, zmniejszając bezwładność turbiny o 24% i zwiększając moment. W rezultacie, wersja High-Power zapewnia znacznie lepsze przyspieszenie na VI biegu od 80 do 120 km/h. Wersja Mid-Power ma teraz o 10 Nm większy moment w tym przedziale, w którym jest on najbardziej potrzebny: od 1400 do 1600 obr./min, zapewniając Mazdzie6 atrakcyjne przyspieszenie.


Mazda6 facelift z dieslem Standard-Power to idealna połączenie mocy i małego zużycia paliwa. Z takim zamiarem zwiększono moment obrotowy, redukując zewnętrzną średnicę wirnika turbiny turbodoładowania (z 41,5 mm do 32 mm), tym samym zmniejszając bezwładność turbiny o ok. 51%, i zmniejszając zewnętrzną średnicę wirnika sprężarki z 57 mm do 47 mm. Spowodowało to wzrost momentu o 30 Nm w zakresie od 1400 obr./min do 2400 obr/.min. Moment wzrósł w dolnym i średnim zakresie prędkości, poprawiając reakcję silnika na „dodanie gazu”. Wersja Standard-Power ma moc maksymalną 95 kW/129 KM przy 3500 obr./min i moment 340 Nm, zużywając jedynie 5,2 litra paliwa na 100 km.


Wersja Standard-power jest nie tylko sprawna i oszczędna, ale także przyjazna ekologicznie. Emituje ona mniej CO2 dzięki zoptymalizowanemu kształtowi wgłębienia w koronie każdego tłoka. Dzięki temu w komorze spalania jest lepiej wykorzystane zasysane powietrze, co powoduje zmniejszenie emisji CO2 o ok. 1,2% w porównaniu z oryginalnym zarysem tłoka. Konstruktorzy zwiększyli także przełożenia skrzyni biegów, co, w połączeniu z dynamiczniej reagującym silnikiem, zapewnia lepsze przyspieszenie i emisję jedynie 138 g CO2/km (sedan/hatchback).
Wszystkie 3 wersje diesli w Mazdzie6 facelift spełniają normę Euro V i mają kolektor wylotowy oraz rury połączeniowe o mniejszej pojemności cieplnej, co zapewnia szybkie osiągnięcie temperatury pracy katalizatora i obniżenie emisji CO2. Wprowadzono dokładniejsze nastawy układu recyrkulacji spalin (EGR) i układu wtrysku paliwa, obniżające emisję NOx. Te technologie połączono z filtrem cząsteczkowym ze rdzeniem ceramicznym o wysokiej odporności cieplnej, pokrytym opracowanym przez Mazdę czynnikiem katalitycznym. Zawiera on tlen w materiale podłoża i używa go, wraz z tlenem w spalinach, do poprawy spalania sadzy. Dzięki temu regeneracja filtra jest szybsza i sprawniejsza. Układ zapewnia doskonałą redukcję emisji, przyczynia się do małego zużycia paliwa i zmniejsza liczbę cykli regeneracji filtra, bez ograniczania osiągów czy przyjemności z jazdy.

Katalizatory w technologii pojedynczych nanocząsteczek do wszystkich silników benzynowych
Częścią „eko-ewolucji” w zespołach napędowych jest wprowadzenie unikalnego katalizatora spalin, opracowanego przez Mazdę do silników benzynowych. Tradycyjne katalizatory zawierają metale szlachetne, które inicjują na swojej powierzchni reakcje chemiczne powodujące oczyszczenie spalin. Ponieważ te metale są naniesione na podłoże, mają tendencję do zbijania się z czasem w większe cząsteczki, co zmniejsza ich zdolność do oczyszczania gazów wylotowych. By to skompensować, zazwyczaj używa się dużych ilości metali szlachetnych. Mazda rozwiązała ten problem, skutecznie umieszczając w podłożu katalizatora nanocząstki metali szlachetnych, o wymiarach poniżej 5 nm, po raz pierwszy w świecie. Te cząsteczki pozostają na swoim miejscu nawet przez długi okres oddziaływania gorących spalin, zachowując dużą efektywną powierzchnię do oczyszczania spalin, Ta unikalna dla Mazdy technologia pojedynczych nanocząstek nie tylko pomaga zwiększyć sprawność silników benzynowych, ale i ogranicza zużycie metali szlachetnych o 72%, oszczędzając zasoby naturalne i zmniejszając koszty produkcji.


Silnik benzynowy MZR 2,5: wyjątkowa przyjemność prowadzenia. Moc 125 kW/170 KM przy 6000 obr./min i moment 226 Nm przy 4000 obr./min. Dzięki kadłubowi o dużej sztywności, dwóm wałkom wyrównoważającym, dwumasowemu tłumikowi drgań skrętnych oraz kołu zamachowemu zamocowanemu podatnie na wale, silnik osiąga tę moc płynnie, bez hałasu czy drgań. Pod maską nowej Mazdy6 facelift, ten silnik zapewnia przyjemność jazdy najwyższej klasy. Przy małych rozmiarach i masie, dzięki ograniczającym zużycie paliwa rozwiązaniom, jak sekwencyjna zmiana faz rozrządu (S-VT) i układ dolotowy o zmiennej długości (VIS), ma doskonałą charakterystykę mocy i momentu w szerokim zakresie prędkości, utrzymując zużycie paliwa na minimalnym poziomie. Ulepszenia aerodynamiki, zmienione przełożenia skrzyni biegów i zmodernizowany układ sterowania silnikiem nieco zmniejszyły spalanie (o 0,1 litra na 100 km), podczas gdy zmiany w zawieszeniu uczyniły samochód bardziej stabilny przy większych prędkościach jazdy. Ta wersja jest wyposażona w katalizator w technologii nanocząstek i spełnia wymagania emisyjne Euro V.


Silnik benzynowy MZR 1,8 teraz jeszcze bardziej oszczędny. Silnik benzynowy MZR 1,8 z 5-biegową skrzynią jest wspaniałym połączeniem dobrych osiągów i małego zużycia paliwa. Z elektronicznym sterowaniem przepustnicy doskonale przyspiesza, a VIS poprawia napełnienie cylindrów zmieniając długość kolektora dolotowego zależnie od prędkości jazdy, by zapewnić dobre osiągi w całym zakresie prędkości obrotowych. Moc silnika wynosi 88 kW/120 KM przy 5500 obr./min, moment 165 Nm przy 4300 obr./min, ale dzięki zmienionym przełożeniom zużywa mniej paliwa niż obecny silnik (ok. 6% mniej w hatchbacku).

Zwiększone bezpieczeństwo czynne. W 2009 r. obecna Mazda6 zdobyła najwyższą, 5-gwiazdkową ocenę w nowym teście zderzeniowym Euro NCAP dzięki bogatemu wyposażeniu zwiększającemu bezpieczeństwo. Model po faceliftingu dziedziczy te rozwiązania i dodaje nowe technologie poprawiające bezpieczeństwo i zapewniające spokojne prowadzenie.


Bezpieczeństwo bierne
Mazda6 facelift ma nadwozie z trzema ochronnymi strukturami w kształcie litery H, wykonanymi ze stali o wysokiej wytrzymałości, a praktycznie każda część została wzmocniona, by sprawnie rozpraszać energię zderzenia z dala od kabiny i układu paliwowego. We wnętrzu, standardowe wyposażenie obejmuje aktywne zagłówki przednie, 6 poduszek powietrznych, pedały hamulca i sprzęgła nie wnikające do kabiny przy zderzeniu czołowym, energochłonne nakładki na słupkach i krawędziach dachu, okucia ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych i kotwiczenia gondolek (na tylnych siedzeniach).

Ochrona pieszych. Mazda6 facelift ma dodatkową przestrzeń pomiędzy pokrywą komory silnikowej a silnikiem i struktury energochłonne pomiędzy atrapą wlotu powietrza a błotnikami przednimi, zmniejszające ryzyko poważnych uszkodzeń głowy. Ma także absorbujące energię nakładki piankowe na belce przedniego zderzaka i tworzywowe wzmocnienia na spodzie zderzaka, pomagające zmniejszyć ciężkość obrażeń nóg.


Bezpieczeństwo czynne: nowe technologie zwiększające bezpieczeństwo na drodze
Bezpieczeństwo czynne nowej Mazdy6 jest oparte na tym samym wyposażeniu co w poprzednim modelu. Ma ona duże przednie hamulce tarczowe o średnicy 299 mm z zaciskami o pojedynczych tłoczkach 57 mm i tylne tarcze hamulcowe o średnicy 280 mm z zaciskami o pojedynczych tłoczkach średnicy 34,9 mm. Do tego dochodzi ABS, elektroniczny regulator sił hamowania, układ wspomagania gwałtownego hamowania, układ kontroli trakcji TCS i DSC (odpowiednik ESP), oferowane seryjnie. Mazda6 ma także układ kontroli ciśnienia w ogumieniu i układ czujników pomagających przy parkowaniu*. Na pokładzie jest także układ obserwujący strefę za samochodem. Użyto w nim dwóch szerokokątnych czujników radarowych pracujących w zakresie 24 GHz po prawej i lewej stronie tylnego zderzaka. Jest to niezależny układ zwiększający bezpieczeństwo czynne przez wykrywanie i ostrzeganie kierowcy o pojazdach nadjeżdżających z tyłu (przy prędkości jazdy powyżej 60 km/h) zanim zacznie zmieniać pas ruchu. Wykrywa także pojazdy w martwym polu obserwacji i działa sprawnie również przy złej pogodzie. Oba radary są skierowana na zewnątrz od osi samochodu w celu obserwacji prawego i lewego pasa za nim, w zasięgu ok. 50 m. Fale radarowe odbijające się od nadjeżdżającego pojazdu (nawet motocykla) są odbierane przez czujniki w zderzaku.


Do tego, w modelu po faceliftingu znalazły się następujące 4 nowe układy zwiększające bezpieczeństwo czynne i zmniejszające wysiłek kierowcy.


Nowe adaptacyjne przednie reflektory z ruchomymi światłami skrętnymi (Adaptive Front Lighting System – AFS) i biksenonowe światła główne. Mazda6 facelift jest dostępna z nowymi reflektorami AFS w celu jeszcze lepszego oświetlenia drogi nocą. Układ wykorzystuje sygnał obrotu kierownicy i prędkości w celu lepszego oświetlenia zakrętów. Obraca on prawy lub lewy reflektor, zależnie od kierunku skrętu, o do 15°, oświetlając część drogi, którą samochód osiągnie 3 s później. Układ działa z ksenonowymi reflektorami świateł drogowych i mijania.
Nowa funkcja wspomagania ruszania na wzniesieniu Hill Launch Assist (HLA)
Ruszanie pod górę jest łatwe w Mazdzie6 facelift z nowym układem HLA.

 

Gdy kierowca zatrzymuje się na wzniesieniu, układ wylicza jego pochylenie używając czujnika przyspieszenia układu napełniania poduszki powietrznej. Jeśli jest ono większe niż 2° utrzymuje ciśnienie w układzie hamulcowym nawet po zwolnieniu pedału, zapobiegając staczaniu samochodu. Gdy kierowca zwolni pedał hamulca i wciska pedał przyspieszenia, dzięki funkcji sterowania hamulcami w ramach DSC samochód jest utrzymywany nieruchomo, dopóki silnik nie rozwinie momentu wystarczająco dużego do ruszenia pod pochyłość.


Sygnalizacja nagłego hamowania – Emergency Stop Signal (ESS). Jeśli kierowca musi raptownie zahamować w awaryjnej sytuacji, Mazda6 facelift wysyła natychmiast ostrzeżenie dla kierowców z tyłu, wyraźniejsze niż tylko światła hamowania. Jeśli prędkość jazdy przekracza 50 km/h, a opóźnienie hamowania 0,7 G, tylne światła awaryjne zaczną błyskać z dużą częstotliwością. Po zmniejszeniu prędkości jazdy poniżej 10 km/h lub całkowitym zatrzymaniu światła awaryjne migają z normalną częstotliwością, zapobiegając najechaniu na stojący samochód. Światła wyłączają się automatycznie po zwolnieniu pedału hamulca.


Funkcja sygnalizowania zmiany pasa ruchu. Po raz pierwszy zastosowano w Mazdzie6 kierunkowskazy z funkcją Smart Turn. Dzięki niej kierowca może zasygnalizować zmianę pasa ruchu jednym lekkim ruchem dźwigni: kierunkowskaz 3-krotnie zaświeci się po zadanej stronie.

 

źródło: Mazda