Land Rover Range Rover I – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Kiedy mówimy o ikonie brytyjskiego luksusu i zdolności terenowych, na myśl przychodzi tylko jedno nazwisko – Land Rover Range Rover I. To właśnie ten model zdefiniował segment luksusowych SUV-ów, łącząc w sobie elegancję z praktycznością. Zapraszamy do zagłębienia się w techniczne serce tej legendy motoryzacji, gdzie odkryjemy jego wymiary, moc silników i ich spalanie, a także zbadamy, jak po latach wypada w testach użytkowników i jak kształtują się jego ceny na rynku wtórnym. Przygotuj się na fascynującą podróż po świecie motoryzacji, gdzie Range Rover I wciąż budzi podziw swoją wszechstronnością.

Dane techniczne i wymiary Land Rover Range Rover I

Land Rover Range Rover I, który zadebiutował w 1970 roku, to wyjątkowa konstrukcja, która zrewolucjonizowała rynek SUV-ów. Łącząc luksus z off-roadem, Range Rover I oferował unikalne wymiary, które sprawdziły się zarówno na drodze, jak i w trudnym terenie. Długość pojazdu wynosiła 4460 mm, szerokość 1780 mm, a wysokość 1781 mm, co zapewniało przestronne wnętrze i komfort podróżowania.

Pod maską Land Rover Range Rover I znajdowały się silniki, które dostarczały imponujące osiągi. Początkowo model był dostępny z 3,5-litrowym silnikiem V8, który generował 135 KM. W 1981 roku pojawiła się bardziej zaawansowana wersja silnika o pojemności 3,5 litra i mocy 155 KM, co zdecydowanie poprawiło dynamikę jazdy.

Jeżeli chodzi o masę własną, Range Rover I ważył od 1775 do 2220 kg, w zależności od wersji i wyposażenia. Pojemność bagażnika wynosiła 700 litrów, ale po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń zwiększała się do imponujących 1950 litrów. To, w połączeniu z doskonałymi danymi technicznymi, czyniło z Range Rovera I prawdziwą ikonę luksusowych SUV-ów.

Dostępne silniki i ich specyfikacje

Land Rover Range Rover I oferował kilka wersji silnikowych, dostosowanych do różnych potrzeb użytkowników. Oprócz już wspomnianego 3,5-litrowego silnika V8, w 1986 roku wprowadzono do oferty silnik diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 112 KM. Mimo że nie był tak dynamiczny jak jednostki benzynowe, zyskał uznanie za swoją ekonomię i niezawodność.

W 1990 roku Land Rover zdecydował się na wprowadzenie zupełnie nowego silnika do Range Rovera I. Tym razem była to jednostka 3,9-litrowa V8 generująca moc 185 KM. Ta jednostka napędowa oferowała znacznie lepsze osiągi i większy komfort jazdy, co pozwoliło Range Roverowi I konkurować z najnowszymi modelami luksusowych SUV-ów.

Zmieniające się czasy i rosnące wymagania klientów skłoniły producenta do kolejnych modyfikacji. W 1992 roku do oferty dołączył silnik 4,2-litrowy V8 o mocy 200 KM. Ta potężna jednostka, w połączeniu z wysokim komfortem jazdy i luksusowym wyposażeniem, utwierdziła pozycję Range Rovera I jako jednego z najbardziej pożądanych SUV-ów na rynku.

Spalanie i pojemność baku w Land Rover Range Rover I

Spalanie Land Rover Range Rover I zależało od wybranej jednostki napędowej. Pierwsza generacja tego modelu z silnikiem 3,5-litrowym V8 zużywała średnio 16 litrów paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Wersje z silnikiem diesla były bardziej ekonomiczne – średnie spalanie oscylowało wokół 11 litrów na 100 km, co stanowiło atrakcyjną propozycję dla osób ceniących oszczędność.

Model z silnikiem 3,9-litrowym V8 był nieco bardziej paliwożerny, ze średnim spalaniem na poziomie 17 litrów na 100 km. Natomiast Range Rover I z najmocniejszym silnikiem 4,2-litrowym V8 zużywał średnio około 18 litrów paliwa na 100 km, co było ceną za doskonałe osiągi i komfort jazdy.

Pojemność baku w Land Rover Range Rover I wynosiła 100 litrów, co zapewniało zadowalający zasięg nawet przy większym spalaniu. Dzięki temu Range Rover I był w stanie pokonać długie dystanse bez konieczności częstego tankowania, co stanowiło dużą zaletę, szczególnie podczas długich podróży czy jazdy w terenie.

Ceny nowych i używanych modeli Land Rover Range Rover I

Ceny nowych modeli Land Rover Range Rover I w momencie debiutu na rynku w latach siedemdziesiątych były wyznacznikiem wysokiej klasy i luksusu, co odzwierciedlało się w stosunkowo wysokiej cenie zakupu. Z biegiem lat, cena ta stawała się coraz bardziej atrakcyjna dla szerszego grona odbiorców, dzięki czemu Range Rover I zyskiwał na popularności jako używany model premium.

Na rynku wtórnym ceny używanych egzemplarzy Land Rover Range Rover I są zróżnicowane i zależą od wielu czynników, takich jak stan techniczny, rocznik, przebieg oraz posiadane wyposażenie. Klasyki motoryzacji, takie jak dobrze zachowane wersje pierwszej generacji Range Rovera, mogą osiągać ceny porównywalne z nowymi modelami samochodów średniej klasy.

Zainteresowanie pojazdami zabytkowymi sprawia, że ceny najlepiej utrzymanych i oryginalnych modeli Land Rover Range Rover I stale rosną, czyniąc je atrakcyjnymi nie tylko dla pasjonatów motoryzacji, ale również dla inwestorów. Wartość takich egzemplarzy może być znacząco wyższa niż średnia rynkowa cena używanych modeli z początku lat dziewięćdziesiątych.

Podsumowując, Land Rover Range Rover I to pojazd, który mimo upływu lat wciąż cieszy się zainteresowaniem na rynku wtórnym. Zarówno kolekcjonerzy, jak i osoby szukające niepowtarzalnego SUV-a z duszą, są gotowe zapłacić adekwatną cenę za możliwość posiadania tego klasycznego modelu.

Opinie użytkowników i ekspertów o Land Rover Range Rover I

Opinie użytkowników Land Rover Range Rover I często podkreślają jego niezrównane właściwości terenowe oraz klasyczną linię nadwozia, która nawet po latach wzbudza podziw. Właściciele chwalą sobie także wysoką pozycję za kierownicą i doskonałą widoczność, które są istotne zarówno w trudnym terenie, jak i miejskim zgiełku. Mimo to zwracają uwagę na wysokie koszty utrzymania, zwłaszcza w przypadku konieczności renowacji starszych modeli.

Ekspertyzy motoryzacyjne często wskazują na Range Rovera I jako przełomowy model w historii SUV-ów, doceniając jego wpływ na rozwój całego segmentu. Zwracają uwagę na innowacyjność rozwiązań technicznych stosowanych w czasach premiery pojazdu, takich jak aluminiowe elementy nadwozia czy zaawansowany system napędu. Niemniej jednak, eksperci przyznają, że współczesne standardy wygody i technologii mogą odbiegać od tych oferowanych przez pierwszą generację Range Rovera.

Wśród opinii zwraca się uwagę na to, że Land Rover Range Rover I potrafi dostarczyć niezapomnianych wrażeń z jazdy, szczególnie kiedy pozwala wykazać swoje pełne możliwości w terenie. Użytkownicy chwalą go za poczucie bezpieczeństwa i stabilności, niezależnie od warunków. Jednocześnie podkreślają, że komfort jazdy może być niższy w porównaniu do nowoczesnych SUV-ów, głównie ze względu na starszą konstrukcję zawieszenia.

Z kolei niektóre opinie podnoszą kwestię kultowego statusu Range Rovera I i jego roli jako ikony stylu. Posiadacze tych pojazdów często wskazują na unikalny charakter i emocjonalny aspekt posiadania klasyka, który przekracza zwykłe użytkowanie samochodu. Dla wielu z nich Range Rover I jest nie tylko środkiem transportu, ale także wyrazem osobistego stylu i pasji motoryzacyjnej.

Podsumowanie

Land Rover Range Rover I to bez wątpienia ikona w świecie motoryzacji, która nawet po latach wzbudza podziw swoją niezawodnością, luksusem i wszechstronnością. Dzięki bogatej historii i kultowemu statusowi, jest to pojazd, który zasługuje na uwagę każdego miłośnika samochodów. Jeśli poszukujesz wyjątkowego SUV-a z duszą, zachęcamy do dalszego odkrywania tajemnic Range Rovera I, który z pewnością dostarczy wielu niezapomnianych wrażeń. Czy to jako inwestycja, czy jako pasja do klasycznych samochodów, Range Rover I to wybór, który nadal inspiruje i przyciąga entuzjastów na całym świecie. Odkryj więcej o tym legendarnym modelu i dołącz do grona jego wielbicieli.

foto: Land Rover