X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowa Kia Carens - dane techniczne, wymiary, ceny

Strona główna -> Kia -> Carens -> 4 (2013-dziś)

 



Każdy z dwóch silników benzynowych wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa celem podwyższenia oddawanej mocy bez wzrostu zużycia paliwa. Jednostka 1.6 GDI (montowana najpierw w modelu Kia Sportage, a następnie w nowej Kii cee’d) rozwija moc 135 KM i moment obrotowy 165 Nm. Silnik o pojemności 2,0 litrów wytwarza 166 KM i maksymalny moment obrotowy 213 Nm. W najszybszej wersji modelowej z silnikiem 2,0-litrowym nowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sek. i osiąga prędkość maksymalną 203 km/h.

Przekładnie sześciostopniowe we wszystkich wersjach modelowych. W dążeniu do optymalizacji zarówno osiągów jak i ekonomiki paliwowej wszystkie wersje modelowe nowej Kii Carens wyposażone są w sześciostopniowe skrzynie przekładniowe. Dzięki niskim przełożeniom pierwszego i drugiego biegu uzyskać można lepsze przyspieszenia ze startu stojącego, natomiast wysokie przełożenie ostatniego, szóstego biegu pozwala zredukować prędkość obrotową silnika podczas jazdy autostradowej, obniżając nie tylko hałasy i drgania w kabinie pojazdu lecz także zużycie paliwa.
Dla silników Diesla i benzynowych o najwyższej mocy oferowana będzie opcja automatycznej, sześciostopniowej skrzyni przekładniowej produkcji Kia z możliwością manualnej, sekwencyjnej zmiany przełożeń w trybie sportowym przy pomocy łopatek na kierownicy. Dzięki niespotykanie kompaktowej konstrukcji, skrzynia ta nadaje się szczególnie do stosowania w samochodach z napędem na koła przednie.

Nowoczesna inżynieria zespołów podwozia. Założeniem kompleksowej konstrukcji zawieszenia i zespołów podwozia nowego Carensa było zapewnienie precyzji prowadzenia i stabilności kierunkowej oraz komfortu jazdy.

W układzie kierowniczym z elektrycznie wspomaganą przekładnią zębatkową (MDPS) zastosowano czujnik przykładanej siły i kąta skrętu, którego zadaniem jest przeciwdziałanie podmuchom bocznego wiatru. Przełożenie układu wynosi 2,7 obrotu pomiędzy położeniami skrajnymi, a sama kolumna kierownicy ma regulację dwupoziomową (na wysokość i odległość). Do standardu wyposażenia należy system zmiennego wspomagania Kia FlexSteer™ działający w trzech trybach pracy − Normal, Sport i Comfort stosownie do osobistych preferencji kierowcy.

Celem izolacji od wstrząsów drogowych zawieszenie przednie na kolumnach MacPherson montowane jest do ramy pomocniczej. Tylne zwieszenie w postaci zespolonej belki skrętnej (CTBA), o wzmocnionej konstrukcji wahaczy wzdłużnych i tulei pozwala znacznie zredukować podsterowność i zagrożenie utraty stabilności na wybojach, zapewniając jednocześnie wysoki komfort jazdy.

Do wyposażenia standardowego należą także hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach wyposażone w tarcze wentylowane o średnicy 300 mm z przodu oraz tarcze lite o średnicy 284 mm na osi tylnej, system przeciwblokowania kół ABS, system elektronicznego podziału siły hamowania EBD oraz układ wspomagania hamowania awaryjnego Brake Assist.

« < 1 2 3 4 > »