Peugeot 508 RXH – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Peugeot 508 RXH – hybrydowy diesel oraz najwyższej klasy elegancja zostały połączone, by zaoferować oryginalną propozycję w świecie samochodów typu „all road” oraz jeszcze większą przyjemność prowadzenia.

Zaprezentowany dziś przedpremierowo 508 RXH to kolejny ekskluzywny model w gamie Peugeot, uosabiający najwyższe osiągnięcia marki. Jego stylistyka oraz innowacyjny napęd HYbrid4 umożliwiają doświadczenie wolności i przyjemności prowadzenia, niespotykanych dotąd w tym segmencie samochodów:

  • Moc maksymalna 200 KM,
  • Napęd na 4 koła,
  • Tryb 100% napędu elektrycznego,
  • Emisja CO2  poniżej109 g/km.

Po wprowadzeniu do sprzedaży wiosną 2011 roku modelu 508 w wersji sedan oraz SW, cieszących się dużym uznaniem wśród klientów dzięki elegancji, osiągom i wyposażeniu, model 508 RXH jest kolejnym krokiem naprzód, podkreślającym osiągnięcia marki Peugeot w zakresie stylu, rozwiązań technologicznych oraz ochrony środowiska.


Kształt oraz specyficzna linia nadwozia pozycjonują ten model w kategorii komfortowych samochodów typu „all road”. Wyjątkowy, wyrafinowany, podwyższony i poszerzony w stosunku do 508 SW, wyróżnia się między innymi dzięki umieszczonym pionowo reflektorom LED w kształcie pazurów, widocznym zarówno w dzień, jak i w nocy.

W celu podkreślenia ekskluzywnego charakteru 508 RXH, jego wnętrze zostało wykończone najwyższej klasy materiałami, w tym tapicerką skórzaną w kilku odmianach, zaprojektowanych specjalnie dla tego modelu.

Poziom wykończenia i wyposażenia wyraża wyjątkowy charakter samochodu oraz jego zaawansowanie technologiczne. Bogato wyposażony w standardzie (m.in. w system otwierania i rozruchu bez kluczyka, elektrycznie sterowane przednie siedzenia, wyświetlacz typu Head-Up, felgi 18”, szklany dach panoramiczny, przyciemniane boczne szyby wielowarstwowe o zwiększonej izolacji akustycznej czy najnowszej generacji system audio i nawigacji WIP Nav Plus) zapewnia najwyższy komfort w swym eleganckim wnętrzu.

508 RXH, oferowany z jednostką napędową 2,0 l HDi FAP HYbrid4 – pierwszym na świecie hybrydowym silnikiem diesla – jest synonimem wolności i przyjemności prowadzenia. Dzięki maksymalnej mocy 147 kW (200 KM), napędowi na 4 koła oraz maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 450 Nm, 508 RXH jest zdolny stawić czoła wszelkim wyzwaniom w każdych warunkach użytkowania. Jednocześnie otwiera nowe możliwości dla pojazdów w tym segmencie poprzez możliwość korzystania z trybu zerowej emisji (w 100% elektrycznego), idealnego w warunkach miejskich. Rozwiązanie to pozwala ograniczyć zużycie paliwa do poziomu poniżej 4,2 l/100 km w cyklu mieszanym oraz emisję CO2  do wartości niższej, niż 109 g/km.

Po wprowadzeniu do sprzedaży modelu 3008 HYbrid4, wraz z modelem 508 RXH Peugeot zapowiada kontynuację rozwoju swojej innowacyjnej strategii łączącej wyjątkową przyjemność prowadzenia z dbałością o środowisko naturalne poprzez zastosowanie technologii Hybrid4 w kolejnych modelach marki.

Światowa premiera 508 RXH będzie miała miejsce podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, we wrześniu 2011 roku, natomiast jego sprzedaż rozpocznie się wiosną 2012 roku.

źródło: Peugeot