X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti FX - dane techniczne, wymiary, silniki

Strona główna -> Infiniti -> FX

 



W odróżnieniu od zawieszenia opartego na tradycyjnych amortyzatorach, zawieszenie aktywne z systemem ciągłej kontroli tłumienia (CDC - Continuous Damping Control), zastosowane w wersjach S FX-ów, automatycznie dostosowuje tłumienie, aby zapewniać optymalną jazdę i prowadzenie bez względu na typ nawierzchni. Jedną ze składowych tego systemu jest przełącznik, który umożliwia kierowcy wybór jednego z dwóch ustawień: automatycznego lub sportowego.

Wersje S są bardziej podporządkowane kierowcy. Widoczne jest to między innymi w wyposażeniu FX30d i FX50 w układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS - Rear Active Streering).

W przeciwieństwie do pasywnych układów sterowania kół, w technologii Infiniti sterowaniem kół zarządza silnik elektryczny, który umożliwia skręt tylnych kół nawet o 1 stopień, polepszając reakcję na skręt kierownicy przy niższych prędkościach i zwiększając stabilność samochodu przy wyższych prędkościach. Wspomaganie kierownicy FX-a jest uzależnione od prędkości pojazdu i tak dopracowane, aby zapewniało właściwą reakcję.

Wszystkie FX-y są wyposażane w jeden z najlepszych systemów elektronicznego sterowania napędem na wszystkie koła, jakie są obecnie produkowane - ATTESA E-TS (Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split). Zarządza on centralnym sprzęgłem i rozdziałem momentu obrotowego, optymalnie dozując napęd na koła przedniej i tylnej osi. By samochód sprawnie przyspieszał, miał jak najlepszą przyczepność i sterowność niezależnie od stanu nawierzchni, system nieustanne steruje rozdziałem mocy, przekazując od 50 % momentu obrotowego na koła przedniej osi aż po 100 % mocy tylko na koła tylne. Zalety systemu najłatwiej docenić jadąc po śniegu, błocie lub piasku.

Bezpieczeństwo, jakie zapewnia napęd na wszystkie koła, nie zmniejsza przyjemności prowadzenia samochodu po suchych drogach. W przeciwieństwie do systemów stale przenoszących napęd na cztery koła, które mogą tłumić dynamikę silnika i pozbawiać kierowcę „czucia” pojazdu, system ATTESA E-TS sprawia, że FX ma charakterystykę samochodu tylno napędowego i pozwala nawet na pewną dawką nadsterowności.

Bezpieczne hamowanie zapewniają z kolei wentylowane tarcze hamulcowe z przodu (z czterotłoczkowymi zaciskami) i z tyłu (z dwutłoczkowymi zaciskami). Inteligentne wspomaganie hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist) i elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD - Electronic Brake force Distribution) są elementami standardowymi.

 

źródło: Infiniti

« < 1 2 3 4 5 6 > »