X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

hyundai ix35, dane techniczne, spalanie, wymiary

Strona główna -> Hyundai -> ix35

 



Jednostka R to najmłodsze dziecko rodziny silników Diesla Hyundaia przeznaczonych dla samochodów osobowych, który dołącza do konstrukcji U (1,1-, 1,4- oraz 1,6-litra), A (2,5-litra) oraz S (3 litry V6). W bazowej wersji 2-litrowej, silnik R generuje 184 KM mocy i 392 Nm momentu obrotowego.

Silnik R został wyposażony w opracowany przez firmę Bosch system common rail trzeciej generacji, którego piezoelektryczne wtryskiwacze dostarczają paliwo pod ciśnieniem 1 800 bar, zapewniając niespotykany poziom dokładności i kontroli.

Jednostka zawiera także sterowaną elektronicznie turbosprężarkę o zmiennej geometrii jako element systemu bardzo precyzyjnego sterowania doładowaniem powietrza.

W silniku zastosowano 16-zaworową głowicę z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi wewnętrznym stalowym łańcuchem napędu. W celu zredukowania wibracji i obniżenia odgłosów dudnienia, motor R otrzymał dolny wałek wyrównoważający, który zamknięto w usztywnionej obudowie o drabinowej konstrukcji ramy, co zapewnia większą sztywność. Elementy pomagające obniżyć wagę to pasek napędowy wielorowkowy ze specjalnym systemem tłumienia hałasu, plastikowa pokrywa głowicy, plastikowy kolektor dolotowy oraz plastikowa obudowa filtra oleju.

Opracowany przez zespół 150 osób przy nakładzie finansowym rzędu 220 mln dol. silnik R czerpie wszystko, co najlepsze z najnowszych i najbardziej zaawansowanych narzędzi rozwojowych Hyundaia.
Do optymalizacji projektu wykorzystano analizę przepływu cieczy oraz analizę strukturalną i termiczną, natomiast komputerowe symulacje procesu odlewania pomogły otrzymać odpowiednie proporcje pomiędzy mocą, wytrzymałością a niską wagą.

Podczas trwającej 42 miesiące fazy rozwojowej zbudowano ponad 500 prototypów silników, które zostały poddane zakrojonym na szeroką skalę testom badającym osiągi, poziom emisji spalin, wytrzymałość, poziom hałasu i drgań wewnętrznych oraz wydajność chłodzenia i smarowania. Ostatecznie silnik został zainstalowany w pojazdach testowych i gruntownie przebadany w zróżnicowanych warunkach eksploatacji.

Jednostka R spełnia standardy emisji Euro-5 dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych oraz niezwykle wydajnego systemu recyrkulacji gazów wydechowych z zaworem zwrotnym.

Druga generacja silnika U-II 1,7-litra będzie dostępna także w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Całkowicie nowa sześciobiegowa przekładnia automatyczna Hyundaia pomaga koncernowi osiągnąć założenia związane z obniżeniem zużycia paliwa i emisji CO2. Zmiany biegów są niezwykle płynne, a kierowca ma dodatkową możliwość manualnej zmiany przełożeń w sportowym stylu poprzez opcję Shiftronic, która jest nowością w ix35.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »