Model z segmentu B. Auto debiutowało w 2002 roku w Genewie.
W 2006 roku Getz przeszedł niewielki facelifting.
Przestrzeń ładunkowa: pojemność 255 dm3, a po złożeniu siedzeń 975 dm3.
Auto z sześcioma poduszkami powietrznymi w testach zderzeniowych organizacji Euro NCAP uzyskało cztery gwiazdki za ochronę pasażerów i kierowcy. Zabezpieczenie przed zderzeniem zostało wykonane w Hyundaiu Getz przy użyciu elementów stalowych o podwyższonej wytrzymałości, a jednoczęściowy boczny panel zewnętrzny i boczne belki zwiększają sztywność nadwozia.
Obok najsłabszej 3-cylindrowej jednostki benzynowej 1.1 (63 KM), dostępne są dwie nowe jednostki – 1.4 16V o mocy 97 KM i momencie obrotowym 128 Nm przy 3.200 obr/min a także 1.6 16V o mocy 106 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 147 Nm przy 3.200 obr/min. Obydwa te silniki posiadają system zmiennych faz rozrządu (CVVT).
Getz dostępny jest z jednostką wysokoprężną o pojemności 1,5l opracowaną również w niemieckim ośrodku Hyundaia. Silnik występował w dwóch wersjach 88 – konnej i momencie obrotowym 220 Nm przy 1.900-2.500 obr/min oraz 110-konnej o momencie obrotowym 240 Nm w zakresie 1.900-2.700 obr/min.
Napęd standardowo przekazywany jest za pośrednictwem 5-biegowej przekładni manualnej. W opcji dostępna będzie również 4-stopniowa automatyczna skrzynia biegów.
W 2008 roku Hyundai przedstawił jego następcę – model i20.
źródło: Hyundai