X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Honda City dane techniczne i spalanie

Strona główna -> Honda -> City -> 5 (2008-dziś)

 



Honda City 5 (2008-dziś)

Nadwozie. Celem projektantów było stworzenie samochodu, z którego właściciel mógłby być dumny. Aby przestronne wnętrze zmieścić w kompaktowym nadwoziu posłużyli się oni dynamiczną formą stylistyczną.

Stylistykę nowego CITY można porównać do strzały gotowej do wystrzelenia z łuku, co w szczególnym stopniu potęguje energia skumulowana w tylnej części samochodu.

Wnętrze. Projekt wnętrza typowego przedstawiciela klasy subkompaktowej zwykle charakteryzuje się zróżnicowaną stylistyką deski rozdzielczej i drzwi, co niweluje wrażenie wąskiej przestrzeni. W nowym CITY zastosowano inne podejście stylistyczne, łączące wszystkie elementy w jedną całość. Wrażenie dużej szerokości potęguje deska rozdzielcza, złożona z górnego elementu wyprofilowanego na zewnątrz, wyodrębnionej części tablicy przyrządów oraz głęboko wygiętej, dolnej powierzchni.

Wskaźniki umieszczone w desce rozdzielczej zawierają wypolerowane powierzchnie w kolorze srebrnym lub brązowym oraz metaliczne wykończenia. Prędkościomierz posiada podświetlane, trójwymiarowe wskaźniki i zewnętrzne pierścienie, dające wrażenie technologicznego zaawansowania.

Wymiary. Niewielkie rozmiary nadwozia modelu klasy subkompaktowej są jego atutem. Długość całkowita nowego CITY wzrosła jedynie o 5 mm w stosunku do obecnej generacji modelu i wynosi 4 395 mm. Co ważniejsze, rozstaw osi został zwiększony o 100 mm*, co umożliwiło zachowanie odpowiednich proporcji oraz pozwoliło na powiększenie odległość pomiędzy przednimi, a tylnymi siedzeniami o 25 mm.

System audio. W nowym CITY Honda zastosowała zaawansowany system audio kompatybilny z urządzeniami typu iPod®, odtwarzaczami MP3 i innymi źródłami dźwięku cyfrowego*. Do podłączenia urządzeń służą gniazda USB i AUX umieszczone w konsoli centralnej. Za obsługę najważniejszych funkcji systemu – od wyboru utworu, poprzez regulację poziomu dźwięku, wybór stacji radiowej do ustawień czasu – odpowiadają cztery przyciski i pokrętło wyboru.


Po podłączeniu odtwarzacza typu iPod®, centralne pokrętło systemu audio przejmuje funkcje manipulatora urządzenia. Wszystkie informacje prezentowane są na czytelnym wyświetlaczu LCD umieszczonym w panelu sterującym. O doskonałe wrażenia akustyczne dbają natomiast 4-kanałowy wzmacniacz* o wysokiej mocy 45W, zestaw czterech głośników stożkowych z neodymowymi magnesami* oraz komplet dwóch kopułkowych głośników wysokotonowych*. Honda opracowała także korektor graficzny DSP, który został specjalnie skalibrowany z uwzględnieniem warunków akustycznych panujących w kabinie.

Bagażnik. Bagażnik nowego CITY to doskonały kompromis pomiędzy maksymalną pojemnością, a praktycznym układem. Zazwyczaj zbyt głębokie wyprofilowanie bagażnika utrudnia dostęp do jego tylnej części, co ogranicza możliwość łatwego pakowania i wypakowywania bagażu. Bagażnik nowego City łączy imponującą pojemność 506 litrów*1 z wygodą w codziennym użytkowaniu.

 

Układ napędowy. Celem Hondy podczas opracowywania nowych jednostek napędowych było osiągnięcie odpowiedniego kompromisu pomiędzy osiągami, a zużyciem paliwa. W nowym modelu zastosowano nowoopracowany czterozaworowy silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 1.4-litra. Cechuje się on znakomitymi osiągami i wysokim momentem obrotowym w szerokim zakresie prędkości obrotowych.

« < 1 2 > »