X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Dacia Dokker - dane techniczne, wymiary, silniki, cena

Strona główna -> Dacia -> Dokker

 



1.6 MPI 85
Ten oferowany w modelach podstawowych silnik benzynowy o mocy 60,5 kW jest dostępny z 5-biegową skrzynią mechaniczną. Zużywa 7,5 l/100 km** w cyklu mieszanym, a jego emisja CO2 wynosi 175 g/km.

1.5 dCi 75 i 90
Znany ze swojej niezawodności, osiągów i niskich kosztów eksploatacji, jak również przyjazny dla środowiska, silnik 1.5 dCi jest dostępny w wersjach 75 KM i 90 KM. Te dwa silniki ze znakiem Dacia eco² są bardzo oszczędne i w cyklu mieszanym NEDC osiągają zużycie paliwa 4,5l/100 km oraz emisję CO2 118 g/km. Obie wersje są dostępne z 5-biegową skrzynią mechaniczną. Wersja 90 KM dysponuje momentem obrotowym o wielkości 200 Nm, dostępnym od 1 750 obr./min, który oferuje prawdziwą przyjemność jazdy, pozwalając na zdecydowane przyspieszenia już od niskiego zakresu obrotów. Natomiast Energy 1.5 dCi 75 dysponuje 180 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1 750 obr./min.

Tak jak Dacia Lodgy, modele Dokker i Dokker Van są zbudowane na nowej płycie podłogowej M0, zintegrowanej z nowo zaprojektowaną komorą silnika i z nową częścią tylną.

Przednie zawieszenie typu McPherson z wahaczami trójkątnymi jest typowe dla modeli Dacii. Tylne zawieszenie z osią sprężystą o programowanym ugięciu wraz ze sprężynami śrubowymi zostało przejęte z modelu Renault Kangoo. Wersja kombivana jest wyposażona w stabilizator poprzeczny o średnicy 20,3 mm. To solidne zawieszenie, szczególnie przystosowane do przewożenia ciężkich ładunków, jest doskonale dopasowane do nadwozia i zwiększa stabilność modelu Dacia Dokker na zakrętach. Dzięki temu różnica pomiędzy przechyłami bocznymi samochodu „na pusto” oraz obciążonego praktycznie nie istnieje, co zapewnia przewidywalne i bezpieczne zachowanie na drodze we wszystkich konfiguracjach.

Rozmiar i ustawienia zawieszenia są specyficzne dla każdej wersji ze względu na różne ich zastosowanie. Rozstaw osi wynosi 2,81 m, tj. prawie o 10 cm mniej niż w modelu Logan MCV, i zapewnia dużą zwrotność. Promień skrętu wynosi 11,1 m. Samochody Dacia Dokker i Dokker Van posiadają prześwit odpowiednio 190 mm i 186 mm, co pozwala im na poruszanie się po różnego typu drogach.

Bezpieczeństwo czynne
Dacia Dokker i Dokker Van mają ten sam układ hamulcowy co Dacia Lodgy. Składa się on z systemu ABS z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania i ze wspomagania nagłego hamowania. Dostępny w opcji system kontroli toru jazdy ESC – Continental Mark 100 – jest produktem najnowszej generacji firmy Continental. Jest on również montowany w Dacii Lodgy. Wyposażony w moduł kontroli trakcji system antypoślizgowy i zapobiegający wywróceniu się auta pomaga utrzymać tor jazdy pojazdu w ekstremalnie trudnych warunkach, takich jak konieczność ominięcia przeszkody, utrata przyczepności podczas pokonywania zakrętów lub jazda po śliskiej nawierzchni.

« < 1 2 3 4 5 6 > »