X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Dacia Dokker - dane techniczne, wymiary, silniki, cena

Strona główna -> Dacia -> Dokker

 



W modelach Dacia Dokker i Dokker Van dostępny jest również system wspomagania parkowania tyłem. Dzięki czujnikom umieszczonym w tylnym zderzaku sygnał dźwiękowy informuje kierowcę o odległości do przeszkody. Funkcja ta jest włączana i wyłączana ręcznie za pomocą przycisku po lewej stronie kierownicy.

Wydajność klimatyzacji jest najlepsza wśród pojazdów z segmentu kombivanów. System został dopasowany do wielkości wnętrza i powierzchni szyb. W celu poprawienia przepływu powietrza i zwiększenia jego mocy bez zwiększania poziomu hałasu, inżynierowie z Grupy Renault zainspirowali się systemem klimatyzacji z modelu Renault Megane. Dzięki jednoczesnemu nawiewowi na przód i na tył powietrze schładza się szybciej i bardziej równomiernie.

Wiele uwagi poświęcono również akustyce. Powierzchnia elementów wygłuszających, znajdujących się pod maską, pod nadwoziem, w nadkolach i na styku nadwozia z przednią szybą została zwiększona o 30% w porównaniu z modelem Dacia Duster. Nowe wtryskiwacze silnika 1.5 dCi zmniejszają jego poziom hałasu. Zredukowano również szumy aerodynamiczne poprzez dopracowanie kształtu lusterek zewnętrznych oraz relingów dachowych. Wkłady z pianki, uszczelki oraz wzmocnienie niektórych części mające na celu wyeliminowanie rezonansu odgrywają również ważną rolę w zapewnieniu lepszej akustyki podczas jazdy.


Silniki. Dacia Dokker i Dokker Van zostały wyposażone w pełną gamę oszczędnych i niezawodnych silników o wysokich osiągach, pozwalających zaspokoić potrzeby wszystkich użytkowników.  W chwili wejścia tych modeli na rynek oferowane będą następujące silniki: nowy silnik benzynowy 1.2 TCe 115 (na polskim rynku dostępny w późniejszym terminie), silnik benzynowy 1.6 MPI 85 i silnik wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 75 KM lub 90 KM.

Silnik 1.2 TCe 115 oferowany po raz pierwszy w Nowych Renault Mégane i Scénic jest pierwszym silnikiem Grupy Renault, który otrzymał bezpośredni wtrysk turbo. Dzięki lekkiemu blokowi z aluminium łączy przyjemność jazdy, oszczędność i niską emisję CO2, zapewniając jednocześnie moc 115 KM, porównywalną z mocą silnika 1.6. Duży moment obrotowy 190 Nm odpowiadający mocy, jaką dysponuje jednostka 2.0 l, jest w 90% dostępny już od 1 500 obr./min, a w pełnej wartości w zakresie od 2 000 do 4 000 obr./min, gwarantując doskonałe przyspieszenia. Połączony z 5-biegową skrzynią mechaniczną, silnik ten, będący typowym przykładem downsizingu zużywa tylko 6,1 l paliwa na 100 km (6,2 l w wersji dostawczej) w europejskim cyklu mieszanym, a jego emisja CO2 wynosi 140 g/km (143 g/km* dla wersji dostawczej). Dzięki tak niskiemu zużyciu paliwa koszty eksploatacji są zdecydowanie niższe.

Bezobsługowy łańcuch rozrządu, który zastąpił tradycyjny pasek rozrządu, przyczynia się również do zmniejszenia kosztów eksploatacyjnych, tak ważnych dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.

« < 1 2 3 4 5 6 > »