X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Dacia Dokker Van - dane techniczne, wymiary, ładowność

Strona główna -> Dacia -> Dokker Van

 



Dacia Dokker i Dokker Van otrzymały także nową, bardziej nowoczesną i ergonomiczną deskę rozdzielczą, zapożyczoną z modelu Dacia Lodgy. W jej centrum umieszczony jest prędkościomierz, z lewej strony – obrotomierz, a z prawej – wyświetlacz ze wskaźnikiem poziomu paliwa oraz przebiegiem całkowitym i dziennym. W wersjach z komputerem pokładowym ekran ten wyświetla również ilość zużytego paliwa i przejechaną odległość, średnie i chwilowe zużycie paliwa, przewidywany zasięg w kilometrach, średnią prędkość, liczbę kilometrów do następnego przeglądu, prędkość ustawioną na ograniczniku prędkości oraz godzinę.

Tak jak w modelu Lodgy, pojawiło się nowe wyposażenie wspomagające kierowcę. Ogranicznik prędkości służy do ustawienia prędkości, której kierowca nie chce przekraczać, zapewniając mu komfortową jazdę. Włącza i wyłącza się go przyciskiem na panelu centralnym, a steruje przyciskami „+” i „-” na kierownicy, aż do uzyskania żądanej prędkości. System wyłącza się również po zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu.

W modelach Dacia Dokker i Dokker Van dostępny jest również system wspomagania parkowania tyłem. Dzięki czujnikom umieszczonym w tylnym zderzaku sygnał dźwiękowy informuje kierowcę o odległości do przeszkody. Funkcja ta jest włączana i wyłączana ręcznie za pomocą przycisku po lewej stronie kierownicy.

Wydajność klimatyzacji jest najlepsza wśród pojazdów z segmentu kombivanów. System został dopasowany do wielkości wnętrza i powierzchni szyb. W celu poprawienia przepływu powietrza i zwiększenia jego mocy bez zwiększania poziomu hałasu, inżynierowie z Grupy Renault zainspirowali się systemem klimatyzacji z modelu Renault Megane. Dzięki jednoczesnemu nawiewowi na przód i na tył powietrze schładza się szybciej i bardziej równomiernie.

Wiele uwagi poświęcono również akustyce. Powierzchnia elementów wygłuszających, znajdujących się pod maską, pod nadwoziem, w nadkolach i na styku nadwozia z przednią szybą została zwiększona o 30% w porównaniu z modelem Dacia Duster. Nowe wtryskiwacze silnika 1.5 dCi zmniejszają jego poziom hałasu. Zredukowano również szumy aerodynamiczne poprzez dopracowanie kształtu lusterek zewnętrznych oraz relingów dachowych. Wkłady z pianki, uszczelki oraz wzmocnienie niektórych części mające na celu wyeliminowanie rezonansu odgrywają również ważną rolę w zapewnieniu lepszej akustyki podczas jazdy.

Silniki.
Dacia Dokker i Dokker Van zostały wyposażone w pełną gamę oszczędnych i niezawodnych silników o wysokich osiągach, pozwalających zaspokoić potrzeby wszystkich użytkowników.  W chwili wejścia tych modeli na rynek oferowane będą następujące silniki: nowy silnik benzynowy 1.2 TCe 115 (na polskim rynku dostępny w późniejszym terminie), silnik benzynowy 1.6 MPI 85 i silnik wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 75 KM lub 90 KM.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »