Citroen DS4 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Citroen DS4 został wprowadzony na rynek w drugim kwartale 2011 roku. Jego nowatorska sylwetka coupé godzi dynamiczny i ekskluzywny design z kompaktowymi gabarytami i uniwersalnym charakterem samochodu kompaktowego.


Nowa wizja dynamizmu
Energiczny i ekskluzywny CITROËN DS4 oferuje nowe wrażenia na drodze. Dzięki podwyższonej pozycji oraz panoramicznej szybie kierowca odczuje nowe doznania płynące z jazdy. CITROËN DS4, wyróżniający się właściwościami jezdnymi, które stanowią atut równie silny co jego styl, zapewnia wyjątkowe wyczucie drogi, zachęca do ucieczki od codzienności, do ruchu, do aktywności.


Wymiary
CITROËN DS4 o długości 4,27 m, szerokości 1,81 m i wysokości 1,53 m to niewątpliwie samochód kompaktowy. Spełnia obietnicę, która była sporym wyzwaniem: zagwarantować uniwersalny i funkcjonalny charakter zamknięty w dynamicznej bryle coupé. Wyzwaniu sprostano głównie dzięki zastosowaniu 3 pełnowymiarowych miejsc z tyłu, przez sprytnie ukryte drzwi, idealnie wkomponowane w stylistykę auta, ale także dzięki pojemnemu bagażnikowi i licznym schowkom.


Stylowy tylowy w każdym calu
Imponująca postura CITROËNA DS4 w naturalny sposób budzi respekt. Począwszy od skórzanej tapicerki foteli aż po neony podkreślające reflektory przednie i tylne, poprzez chromowane akcenty, każdy element dobrany i wykonany został w taki sposób, aby gwarantować spójną całość i prestiżowy charakter, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz auta.

Wyjątkowa sylwetka
CITROËN DS4 zachwyca swoją czterodrzwiową sylwetką coupé. Odważnie łączy tendencje, które dotychczas wydawały się zupełnie sprzeczne. Marc Pinson, stylista odpowiedzialny za projekt, oznajmił: « Nowa interpretacja obowiązujących kanonów stanowi klucz otwierający nowe perspektywy, dostarcza konkretnych i zdumiewających odpowiedzi w dziedzinie motoryzacji.

 

Jeden rzut oka na przód samochodu potwierdza, że CITROËN DS4 słusznie zajmuje swoje miejsce w linii DS. Sposób wkomponowania logo Marki w osłonę chłodnicy, dodatkowe logo DS na pokrywie silnika, neony świetlne, widoczne zarówno w dzień jak i w nocy, nadają samochodowi ekskluzywny charakter. Profil ozdobiony jest chromowaną listwą, która otacza dodatkowo przyciemniane szyby boczne. Masywne nadkola podkreślają wielkość kół (nawet do 19 cali). Energicznie zarysowany łuk dachu zwieńczony jest spojlerem, który dodaje sylwetce jeszcze więcej dynamizmu.


Tył CITROËNA DS4 doskonale wpisuje się w ekskluzywny wygląd całej sylwetki. Zwarta i masywna tylna część samochodu spełnia kryteria wytworności znamienne dla linii DS. Przykładami mogą być chromowany element ozdobny w dolnej części zderzaka i poziome neony.

 

Wnętrze skrojone na miarę
Nawiązujący do designu zewnętrznego styl kabiny CITROËNA DS4 emanuje siłą i dynamiznem. Fotel kierowcy cechuje znakomite trzymanie boczne, a otoczone chromem zegary wydają się wyrastać z deski rozdzielczej. Rzeźbiony, przyjemny w dotyku kokpit wykończony został miękkim materiałem („slush” lub skóra) o wyrazistej fakturze. Kabina zdominowana jest przez panoramiczną przednią szybę kontrastującą z ciemnym obiciem dachu.


CITROËN DS4 wyposażony jest w panoramiczną przednią szybę, która zapewnia kąt widoczności do góry wynoszący 45°. W połączeniu z lekko podwyższonym nadwoziem, szyba ta poprawia widoczność, sprzyjając dynamicznej i bezpiecznej jeździe w środowisku miejskim. Zarówno kierowca jak i pasażer dysponują indywidualną przesłoną ze składanymi osłonami przeciwsłonecznymi, które zapewniają komfort jazdy w każdych warunkach nasłonecznienia.

Finezja, postrzegalna jakość i ekskluzywny wygląd przyświecały pracom nad stylem każdego elementu wnętrza. Klient może zatem zdecydować się na jedną z pięciu kombinacji skóry, które pozwolą nadać fotelom indywidualny charakter, mając do wyboru również tapicerki dwubarwne. W najwyższym poziomie wykończenia, CITROËN DS4 oferuje skórzane pokrycie deski rozdzielczej oraz paneli drzwi, a także skórzaną tapicerkę foteli przednich w wersji wykończenia.

 

Środkowa część foteli przywodzi na myśl ogniwa bransolety eleganckiego zegarka, natomiast brzegi siedzisk ozdobione są przeszyciami, które podkreślają dynamiczny i solidny wygląd foteli.

 

Chromowane elementy wokół nawiewów, na zestawie wskaźników, dźwigni zmiany biegów i niektórych przełącznikach na konsoli centralnej stanowią dodatkowe eleganckie akcenty wnętrza. Dbałość o szczegóły w kabinie definitywnie potwierdza przynależność CITROËNA DS4 do świata samochodów ekskluzywnych i dynamicznych. Aluminiowy zestaw pedałów, skórzane wstawki na wewnętrznych profilach drzwi czy oświetlenie punktowe są tego dowodem.

Zawieszenie – Nowa wizja dynamizmu
Zachowanie CITROËNA DS4 na drodze cechuje wyjątkowa zwrotność i stabilność. Dobór charakterystyki zawieszenia CITROËNA DS4 sprzyja dynamicznej jeździe. CITROËN DS4 sprawia wrażenie samochodu znakomicie osadzonego na drodze i oferuje pasażerom duże poczucie bezpieczeństwa w każdych warunkach. Wyposażony jest w zawieszenie przednie typu pseudo-McPherson, zawieszenie tylne z odkształcalną belką i układ kierowniczy ze wspomaganiem hydraulicznym działający w oparciu o zespół elektropompy, czyli rozwiązania sprawdzone, których ustawienia dobrane zostały specjalnie dla tego modelu.


Zestrojenie zawieszenia zostało sparametryzowane w taki sposób, aby maksymalnie tłumić nierówności drogi, ale jednocześnie zapewnić jak najlepsze trzymanie się jej.
CITROËN DS4 jest ponadto wyposażony, w zależności od wersji silnikowej, w hamulce przednie zaopatrzone w wentylowane tarcze o dużym rozmiarze (340 mm średnicy) i, w serii, w systemy, których zadanie polega na kontroli hamowania (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, wspomaganie nagłego hamowania), wspomaganiu prowadzenia (inteligentny system kontroli trakcji) oraz utrzymaniu toru jazdy (ABS, ESP), co stanowi gwarancję optymalnego panowania nad pojazdem.


Silniki:

HDi 110 KM (dostępny w wersji e-HDi) i HDi 160 KM, oraz VTi 120 KM, THP 155 KM i ponadto nowej jednostki THP 200 KM. Ta ostatnia wersja skonstruowana na bazie silnika 1,6 l zapewnia osiągi i przyjemność jazdy na bardzo wysokim poziomie, dzięki uzyskiwanej mocy (147 kW) i
maksymalnemu momentowi obrotowemu (275 Nm przy 1 700 obr/min), emitując jedynie 149 g CO2/km.


Wszystkie silniki montowane są z 6-przełożeniową manualną skrzynią biegów lub manualną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów.


Aby funkcjonowanie zespołu napędowego pozostawało niezauważalne dla pasażerów, szczególną uwagę poświęcono akustycznej izolacji kabiny. Wibracje i hałasy silnika, szumy aerodynamiczne, odgłosy toczenia i pracy zawieszenia wyeliminowane zostały możliwie najbliżej źródła ich powstawania i emisji.

 

DS4 przyjazny środowisku
Wyposażony jest w technologię mikro-hybrydy e-HDi, która dostępna będzie już w momencie
wprowadzenia samochodu na rynek w wersji z silnikiem HDi 110 KM. Oryginalność tego systemu wynika z połączenia wielu technologii: jednego z najbardziej wydajnych na rynku silnika HDi, systemu Stop&Start, który zapewnia natychmiastowe przejście silnika w stan czuwania przy każdorazowym zatrzymaniu z drugiej generacji alternatorem zespolonym z rozrusznikiem i systemem e-booster, który umożliwia natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika (0,4 s), systemu elektronicznego sterowania alternatorem pozwalającym na odzyskiwanie energii w fazie hamowania i sterowanej elektronicznie manualnej skrzyni biegów o optymalnie dobranych przełożeniach.


Podstawowe funkcje związane z komfortem (klimatyzacja, radio…) i wspomaganiem prowadzenia (układ kierowniczy, ESP…) pozostają oczywiście aktywne w czasie, gdy silnik znajduje się w stanie czuwania. Ta innowacja ogranicza poziom zużycia paliwa i emisji CO2 silników HDi aż do 15% w mieście.

 

Już od fazy projektu, twórcom CITROËNA DS4 przyświecał cel ograniczenia szkodliwego wpływu na środowisko naturalne, który osiągnięto między innymi dzięki użyciu do jego produkcji ekologicznych materiałów. Chodzi o wykorzystanie materiałów, które są bądź pochodzenia naturalnego, bądź też pochodzą z recyklingu. 15% z 200 kg obecnego w konstrukcji samochodu plastiku to materiały ekologiczne.

LUKSUS NA CO DZIEŃ
Aby ułatwić dostęp do tylnych miejsc w konstrukcji nadwozia typu coupé, CITROËN DS4 wyposażony został w drzwi tylne, które idealnie wkomponowano w bryłę nadwozia. Drzwi te stają się widoczne dopiero po pociągnięciu za klamkę. Dzięki temu rozwiązaniu, drzwi przednie w CITROËNIE DS4 są mniejsze, lżejsze, a tym samym łatwiej nimi operować w celu zajęcia miejsca z przodu.


Kolejnym atutem CITROËNA DS4 w zakresie wszechstronności użytkowania i przestronności jest jego bagażnik o pojemności ponad 370 litrów VDA, który godny jest samochodu kompaktowego.


Ponadto, CITROËN DS4 proponuje wiele schowków, które ułatwią życie na pokładzie: pojemny oświetlony i zamykany schowek z przodu, schowki w drzwiach przednich mogące pomieścić butelkę o pojemności 1,5 l oraz szufladę pod fotelem pasażera z przodu. W wersjach wyposażonych w manualną elektronicznie sterowaną skrzynię biegów, samochód zyskuje jeszcze bardziej na funkcjonalności dzięki większej liczbie schowków (dzięki usunięciu tradycyjnej przekładni). Największy, klimatyzowany i oświetlony schowek mieści nawet 4 półlitrowe butelki i kryje w sobie strefę do połączeń multimedialnych osłonioną przesuwną klapą, która obejmuje gniazdo Jack, gniazdo USB oraz gniazdo 12 V. Gniazdo 230 V dostępne jest w obszernym schowku usytuowanym pod podłokietnikiem przednim.

Bezpieczeństwo
Ponieważ przyjemność łączy się nierozerwalnie z poczuciem bezpieczeństwa, CITROËN DS4 oferuje:
– CITROËN eTouch. To system, który automatycznie lub z inicjatywy pasażerów nawiązuje połączenie ze służbami ratowniczymi lub platformą assistance, dzięki wbudowanej karcie SIM (usługa bezpłatna i dostępna 24/24 7/7), gwarantując precyzyjną lokalizację samochodu i szybką interwencję odpowiednich służb w razie wypadku lub awarii;


– przednie światła przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlenia zakrętów. System dostarcza dodatkową wiązkę światła na zakrętach i skrzyżowaniach, zwiększając widoczność w kierunku wewnętrznej strony zakrętu nawet do 75° na lewą jak i prawą stronę samochodu. Funkcja uruchamia się automatycznie w momencie włączenia przez kierowcę kierunkowskazu lub gdy kąt skrętu kierownicy osiągnie 60°;


– system kontroli martwego pola. To urządzenie funkcjonuje na tej samej zasadzie co radar cofania, dzięki 4 ultradźwiękowym czujnikom (pomiędzy prędkością 12 i 140 km/h). Ostrzega ono, za pośrednictwem symbolu na odpowiednim lusterku bocznym, o obecności samochodu w polu martwym, tzn. nadzoruje strefę rozciągającą się do około 5 m za zderzakiem tylnym i 3,5 m na boki samochodu.


– programowany regulator/ogranicznik prędkości, który pozwala zarejestrować (na postoju) wybrane wartości prędkości, co pozwala na szybszy wybór i ustawienie odpowiednich parametrów w czasie jazdy.

Citroen DS4 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

 

źródło. Citroen