2 (2010-dziś)

Jego sylwetka przykuwa wzrok, a jakość wykończenia zasługuje na uznanie. Zastosowane najnowsze technologie odpowiadają oczekiwaniom zarówno klientów indywidualnych jak i instytucjonalnych. Nowy CITROËN C4 emanuje pozytywną energią. Podobnie jak nowy CITROËN C5 w roku 2008 i nowy CITROËN C3 w 2009, nowy CITROËN C4 po raz kolejny udowadnia innowacyjność Marki.


Nowy CITROËN C4 dostarcza pozytywnej energii wszystkim swoim pasażerom,
– oszczędnie nią gospodarując: mikro-hybrydy e-HDi wyposażone w najnowszej generacji system Stop&Start dostępne będą już w momencie wprowadzenia na rynek w wersji o emisji 109 g CO2/km, a w późniejszym terminie o emisji 99 g/km. Opony MICHELIN ENERGYTM Saver znacznie obniżające poziom zużycia paliwa, zastosowane po raz pierwszy w modelu CITROËNA, uzupełniają tę hybrydową technologię, dodatkowo redukując emisję CO2 o ponad 5 g/km.

 

Ponadto, inteligentna koncepcja nowego CITROËNA C4 pozwoliła ograniczyć masę samochodu i wykorzystać do jego produkcji 15% ekologicznych materiałów, co stanowi rekord w grupie PSA Peugeot Citroën.


– zapewniając duże poczucie bezpieczeństwa: nowy CITROËN C4 proponuje niespotykane w tym segmencie rozwiązania, takie jak system kontroli martwego pola, ogranicznik-regulator prędkości z możliwością programowania, czy też innowacyjną usługę CITROËN eTouch. Usługa ta obejmuje między innymi funkcję wezwania pomocy oraz usługę assistance z lokalizacją samochodu, w skuteczny i prosty sposób gwarantując maksymalne bezpieczeństwo.

– będąc źródłem dobrego samopoczucia: aby jego pasażerowie mogli w pełni cieszyć się
przebywaniem na jego pokładzie, nowy CITROËN C4 oferuje komfortowe fotele, z elektryczną
regulacją lędźwiową i funkcją masażu na miejscach przednich, a także możliwość personalizacji ustawień (kolor zestawu wskaźników, polifoniczne dźwięki, intensywność pracy klimatyzacji). To rozwiązania rzadko spotykane na rynku kompaktowych hatchbacków.


Nowy CITROËN C4 jest doskonałą syntezą wartości świata hatchbacków:

– Zachowuje swoje kompaktowe wymiary, czyli spełnia podstawowe wymogi tego segmentu: 4,33 m długości (+ 5 cm), 1,79 m szerokości (+ 2 cm) i 1,49 m wysokości (+ 3 cm).


– Przestronność i dostępność wnętrza zostały udoskonalone, głównie dzięki uwolnieniu większej przestrzeni nad głowami.


– Bagażnik, największy w tym segmencie (408 litrów), którego przestrzeń można wykorzystać w 100% (sześcienny kształt oraz niski i wąski próg załadunku), stanowi wzorzec na rynku.

Nowy CITROËN C4 dzięki wyważonym proporcjom i karoserii osadzonej możliwie najbliżej kół, a także dużej precyzji połączeń i wykończenia elementów zewnętrznych, daje poczucia stabilności i bezpieczeństwa na drodze. Rzeźba powierzchni, deflektor przedni zdający się pochłaniać drogę oraz czarny spojler tylny świadczą o poszukiwaniu optymalnej aerodynamiki. Ponadto, chromowane akcenty, kształt reflektorów i krój diamentowanych obręczy kół ze stopów lekkich nadają sylwetce eleganckiego charakteru.


Wysoką jakość odczuwa się również po zajęciu miejsca za kierownicą. Znajduje ona wyraz nie tylko w wysokiej klasy desce rozdzielczej i komforcie akustycznym na poziomie CITROËNA C5, ale również w łatwości prowadzenia.

 

Nowy CITROËN C4 natychmiast wzbudza zaufanie kierowcy i pasażerów. Precyzja sterowania, jaką gwarantuje daje pełne poczucie bezpieczeństwa w każdej sytuacji. Jego stabilnemu zachowaniu na drodze sprzyjają zastosowane technologie wspomagające prowadzenie, takie jak system wspomagania nagłego hamowania, czy ESP.


CRÉATIVE TECHNOLOGIE NA CODZIEŃ
Zgodnie z duchem Marki, nowy CITROËN C4 jest kwintesencją technologii. Zaprojektowany został od początku do końca pod znakiem użytecznych i intuicyjnych innowacji, zarówno w zakresie bezpieczeństwa, komfortu jak i przestronności wnętrza. Dlatego też, poza technologiami znanymi i cenionymi przez użytkowników, takimi jak sterowana elektronicznie manualna skrzynia biegów, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, elektryczny hamulec postojowy, dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe, czy system pomiaru dostępnego miejsca, nowy CITROËN C4 korzysta z nowych rozwiązań, często niespotykanych dotychczas w tym segmencie, jak na przykład:


– system kontroli martwego pola,
– ogranicznik-regulator prędkości z funkcją programowania (możliwość zarejestrowania kilku zadanych wartości),
– światła przeciwmgłowe z przodu z systemem statycznego oświetlenia skrzyżowań,
– gniazdo 230 V usytuowane w górnej części konsoli centralnej,
– komfortowe fotele z elektryczną regulacją lędźwiową i funkcją masażu dla kierowcy i pasażera z przodu, co stanowi wyjątkową w tym segmencie propozycję,
– nowy system audio o przestrzennej emisji dźwięku,
– oraz liczne indywidualne opcje ustawień (kolor zestawu wskaźników, alarmy dźwiękowe, intensywność pracy klimatyzacji), które pozwalają stworzyć w kabinie przyjemną atmosferę.
Kolejnym przejawem « Créative Technologie » jest innowacyjna usługa CITROËN eTouch.

Obejmuje ona całą gamę usług dostępnych na pokładzie: wezwanie pomocy i assistance z lokalizacją (w zależności od kraju), dwie usługi bezpłatne i dostępne przez 7/7, 24/ 24, dzięki wbudowanej karcie SIM, które w razie awarii lub wypadku gwarantują precyzyjną lokalizację pojazdu i szybką interwencję odpowiednich służb. Do dyspozycji użytkowników oddane zostały również dwie nowe usługi dostępne za pośrednictwem Internetu: wirtualna książka serwisowa i Eco Driving.


Nowy CITROËN C4 zaprojektowany został w taki sposób, aby zapewnić pasażerom optymalne wykorzystanie czasu spędzonego w drodze i poprawić jakość życia na pokładzie. To podróż w « business class, której towarzyszy tylko jeden cel: totalny relaks.


EKOLOGIA
Proekologiczna postawa to jeden z priorytetów nowego CITROËNA C4. Nie tylko proponuje on silniki idealnie odpowiadające wymogom CITROËNA i wiodącej pozycji, jaką Marka zajmuje w zakresie ochrony środowiska naturalnego, ale przede wszystkim oferuje on:


– Rzeczywiste ograniczenie masy, mimo zwiększenia wymiarów i funkcjonalności auta, dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii, jak na przykład spawanie laserowe.


– Nowe opony MICHELIN ENERGYTM Saver znacznie obniżające poziom zużycia paliwa, zastosowane po raz pierwszy w modelu produkowanym na rynek europejski, które umożliwiają redukcję emisji CO2 o ponad 5 g/km i zapewniają zysk 0,2 l paliwa na 100 km, tj. 90 l w całym okresie użytkowania opon, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich parametrów charakterystycznych dla produktów marki Michelin (w szczególności bezpieczeństwo i długotrwałość),


– Wykorzystanie do konstrukcji modelu 15% ekologicznych materiałów (kołpaki z recyklowanego poliamidu, osłona kratki nawiewów z recyklowanego polipropylenu…), co stanowi najlepszy dotychczas wynik grupy PSA.


– zespoły napędowe typu mikro-hybrydy e-HDi wyposażone w najnowszej generacji system Stop&Start. Wersja z mechaniczną elektronicznie skrzynią biegów emitująca jedynie 109 g CO2/km dostępna będzie już w momencie wprowadzenia na rynek. W późniejszym okresie oferowana będzie również wersja o emisji 99g/km.

 

 

źródło: Citroen