X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

chevrolet cruze dane techniczne, spalanie

Strona główna -> Chevrolet -> Cruze

 



Struktura i systemy bezpieczeństwa. Konstrukcja nadwozia Cruze jest najsztywniejsza w swojej klasie, przy sztywności skręcania o 140% większej niż u jego poprzednika. Ta zwarta, mocna struktura jest kluczem do tłumienia hałasów, drgań i nierówności (NVH), jak również zagwarantowania dobrych osiągów w zakresie bezpieczeństwa wypadkowego, jak i optymalnych właściwości w zakresie jazdy i obsługi.

Konstrukcja nośna jest jednolitą konstrukcją utworzoną z belek stalowych, elementów tłoczonych i przekrojów skrzynkowych. Ogólna sztywność skręcania wynosi 17,66 kNm na stopień odchylenia. Około 65% konstrukcji składa się ze stali o wysokiej wytrzymałości (HSS - high-strength steel), w przybliżeniu o 50% więcej niż w wypadku jego poprzednika. W całej konstrukcji jest również zastosowanych około 30% więcej zgrzewów punktowych.

Efektywne drogi rozprowadzenia obciążeń zapewniają maksymalną ochronę użytkowników w przypadku uderzenia z każdego kierunku. Pełnej długości belki i wzmocnienia progów, słupków „B" i słupków „A", dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości oraz specjalnemu hartowaniu, przyczyniają się do uzyskania doskonałej wytrzymałości pojazdu w razie wypadku.

Pochłaniające energię przednie i tylne strefy zgniotu są zaprojektowane tak, aby deformowały się możliwie jak najefektywniej w celu utrzymania integralności przestrzeni dla użytkowników chronionej przez klatkę bezpieczeństwa wzmocnioną elementami o przekroju rurowym, które obramowują otwory drzwiowe i podpierają dach. Kombinacja jednoelementowej struktury bocznej z belkami drzwi z ultra wytrzymałej stali również zapewnia efektywną ochronę przed uderzeniami bocznymi.

Przy prędkościach, do 4 km/h, powłoki zderzaka przedniego i tylnego są przeznaczone do wchłonięcia małych energii uderzeń, pomagając w minimalizacji uszkodzeń nadwozia.

Oprócz minimalizacji hałasów i drgań, sztywna konstrukcja ułatwia izolowanie resztkowego hałasu od układu napędowego, jezdni i wiatru, w celu zapewnienia jeszcze większego komfortu wewnątrz kabiny. Cruze uzyskał oceny poziomu hałasu wewnątrz kabiny oraz hałasu pochodzącego od wiatru plasujące się pośród najlepszych w swojej klasie dla kompaktowych sedanów w segmencie aut klasy średniej.

Trójpunktowe pasy bezpieczeństwa są zastosowane w przypadku wszystkich pięciu siedzeń. Oprócz przednich poduszek powietrznych kierowcy i pasażera, kurtynowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne w krawędziach oparć przednich siedzeń, składany w razie zderzenia zespół pedałów i czujniki dachowania są montowane jako wyposażenie standardowe. Aktywne środki bezpieczeństwa obejmują ABS, kontrolę trakcji (TCS) i opcjonalną elektroniczną kontrolę stabilności (ESC).

Układ napędowy. Całkiem nowe silniki benzynowe i wysokoprężne silniki dla tego modelu obejmują jednostki benzynowe 1,6 i 1,8-litrowe, wykonane w całości z aluminium, oraz 2,0-litrowy diesel z turbosprężarką i 16 zaworami.

Oba silniki benzynowe charakteryzują się układem zmiennych faz rozrządu zarówno po stronie wlotowej jak i wydechowej. Silnik 1,6-litrowy rozwija maksymalną moc 113 KM/83 kW przy 6 400 obr./min. i szczytowy moment obrotowy 153 Nm przy 4 200 obr./min.

« < 1 2 3 4 5 > »