F10 (2010-dziś)

Nowe BMW serii 5 jest uosobieniem perfekcyjnego połączenia radości z jazdy i wydajności oraz wszechstronności i sportowej elegancji. Liczne dodatki zapewniające komfort i bezpieczeństwo, które zawierają spotykane tylko w BMW systemy asystujące, potwierdzają doskonałą jakość nowego BMW serii 5 jako idealnego pojazdu do podróży w wyższej klasie średniej.


Stylistyka nowego BMW serii 5 nosi znamiona dużej indywidualności w proporcjach i w kształcie karoserii. Ta oryginalność i rozpoznawalność nadaje mu dynamiczny i silny charakter.


Ze swoim uniwersalnym wnętrzem i inteligentnymi rozwiązaniami nowe BMW serii 5 może sprostać najróżniejszym wymaganiom.

 

Wrażenia z jazdy: doskonała dynamika i niezależny komfort. Nowoczesna technologia napędu i zawieszenia nadaje pojazdowi doskonały, sportowy charakter i zwiększa komfort jazdy. Opcjonalnie układ kontroli dynamiki jazdy pozwala dobrać indywidualną konfigurację pojazdu.


BMW EfficientDynamics: BMW serii 5 umacnia pozycję lidera. W wyposażeniu dodatkowym wszystkich wersji nowego BMW serii 5 oferowana jest ośmiobiegowa skrzynia automatyczna. Przyczynia się ona dodatkowo do zwiększenia wydajności, podobnie jak elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego EPS, zastosowane we wszystkich wersjach. Do standardowych rozwiązań BMW EfficientDynamics zastosowanych w samochodzie w kombinacji zależnej od danego modelu należą: odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop (BMW 520d), wskaźnik zmiany biegu, odpowiednie do potrzeb sterowanie agregatami pomocniczymi i aktywna aerodynamika poprzez sterowanie klapami powietrza. Inteligentna lekka konstrukcja składa się z drzwi, maski silnika, przednich błotników oraz komponentów układu napędowego i jezdnego wykonanych z aluminium.


Innowacyjne systemy asystujące BMW ConnectedDrive.
Oferta BMW ConnectedDrive obejmuje między innymi systemy asystujące, takie jak asystent parkowania (Parking Assistant), Surround View, ostrzeżenie przed najechaniem z funkcją hamowania, w połączeniu z aktywnym tempomatem (Active Cruise Control), ostrzeganiem przed zmianą pasa ruchu i przed zjechaniem z pasa ruchu (Lane Change Warning i Lane Departure Warning), funkcja Speed Limit Info, asystentem świateł drogowych, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób oraz wyświetlacz Head Up. Ponadto wykorzystano innowacyjne funkcje biurowe za pośrednictwem Bluetooth.

Warianty silnikowe:

BMW 535i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią TwinPower Turbo, z wtryskiem bezpośrednim (High Precision Injection) i systemem VALVETRONIC,Pojemność skokowa: 2 979 cm3, moc: 225 kW/306 KM przy 5.800 obr./min., Maks. moment obrotowy: 400 Nm w zakresie 1.200-5.000 obr./min.,

Przyspieszenie [0-100 km/h]: 6,0 s (ze skrzynią automatyczną: 6,1 s), Prędkość maksymalna: 250 km/h,
Średnie zużycie paliwa wg UE: 8,6 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 8,5 l/100 km), Emisja CO2 wg UE: 201 (ze skrzynią automatyczną: 197) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.


BMW 523i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim (High Precision Injection) w trybie mieszanki ubogiej, Pojemność skokowa: 2 996 cm3, moc: 150 kW/204 KM przy 6 100 obr./min., Maks. moment obrotowy: 270 Nm w zakresie 1.500-4.250 obr./min.,
Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 8,2 s (ze skrzynią automatyczną: 8,4 s), Prędkość maksymalna: 231 km/h (ze skrzynią automatyczną: 227 km/h),
Średnie zużycie paliwa wg UE: 7,9 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 7,8 l/100 km), emisja CO2 wg UE: 185 (ze skrzynią automatyczną: 182) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.


BMW 530d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką ze zmienną geometrią i z wtryskiem bezpośrednim Common-Rail (wtryskiwacze piezoelektryczne, maks. ciśnienie wtrysku: 1 800 barów), Pojemność skokowa: 2 993 cm3, moc: 180 kW/245 KM przy 4 000 obr./min., Maks. moment obrotowy: 540 Nm w zakresie 1.750-3.000 obr./min.,
Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,4 s (ze skrzynią automatyczną: 6,4 s), Prędkość maksymalna: 243 km/h (ze skrzynią automatyczną: 242 km/h),
Średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 6,3 l/100 km), emisja CO2 wg UE: 169 (ze skrzynią automatyczną: 165) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.


BMW 520d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką ze zmienną geometrią i z wtryskiem bezpośrednim Common-Rail (wtryskiwacze elektromagnetyczne, maks. ciśnienie wtrysku: 1800 barów), Pojemność skokowa: 1 995 cm3, moc: 135 kW/184 KM przy 4 000 obr./min., Maks. moment obrotowy: 380 Nm w zakresie 1.900-2.750 obr./min.,
Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 8,3 s (ze skrzynią automatyczną: 8,3 s), Prędkość maksymalna: 222 km/h (ze skrzynią automatyczną: 220 km/h),
Średnie zużycie paliwa wg UE: 5,1 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 5,3 l/100 km), emisja CO2 wg UE: 135 (ze skrzynią automatyczną: 139) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.

 

źródło: BMW