Seat Leon – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Nowy SEAT Leon to silna i emocjonalna osobowość oraz najpiękniejszy sposób by doświadczyć funkcjonalności płynącej z samochodu. Nowy Leon to zaprojektowany całkowicie od podstaw i pełen nowoczesnej technologii samochód – włączając w to systemy wspomagania jazdy użytych w zawieszeniu i napędzie. To także silniki łączące w sobie dynamikę i zdumiewającą wydajność.

Dostępne w nowym Leonie w pełni LED-owe przednie lampy to tylko jedno z pionierskich posunięć nowego SEAT-a, który jako pierwszy może zaoferować tego typu innowację w segmencie aut kompaktowych. Technologia ta łączy w sobie wspaniały design z wyjątkowymi zdolnościami oświetleniowymi.

„Nowy Leon kondensuje wszystkie zalety marki SEAT bardziej niż kiedykolwiek przedtem. Jest to samochód o sportowym charakterze i mocnych, wyrazistych rysach. Nowy SEAT przenosi jakość i technologię z wyższej klasy w kompaktowe wymiary. Leon jest decydującym krokiem marki i obranej przez nią strategii wzrostu. Produkcja wersji 5-drzwiowej zostanie uruchomiona pod koniec tego roku, aby następnie rozszerzać gamę nadwoziową” – mówi James Muir, prezes SEAT SA.

Dla nowego Leona równie ważna co wygląd i nowe technologie jest także doskonała użyteczność. Łączy on bardziej kompaktowe, zwarte nadwozie z jeszcze bardziej przestronnym wnętrzem. Materiały rodem z samochodów klasy Premium i jakość ich montażu stawiają Leona na czele aut swojej klasy.

Postęp nie ominął również silników. Każda z oferowanych jednostek napędowych jest wśród najlepszych w klasie wydajności i emisji spalin. Na ich czele uplasował się Leon z silnikiem 1,6 TDI z systemem Start/Stop posiadającym średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 3,8l /100km i emisję CO2 oszacowanej na zaledwie 99 g/km.

„Nowy Leon to zupełnie nowy samochód otwierający nowy rozdział w historii SEAT-a łącząc w sobie dynamiczny język projektowania z najnowszą technologią. Drobne szczegóły i precyzyjne projektowanie zwłaszcza we wnętrzu odzwierciedlają wysokie standardy rzemiosła Nowego Leona” wyjaśnia dr Matthias Rabe, wiceprezes działu badań i rozwoju SEAT SA.

Dr Rabe dodaje: „Zbudowany na platformie MQB Grupy Volkswagena o nowej, współdzielonej architekturze, Leon, jest jeszcze lżejszy niż dotychczas. Nowy Leon oferuje imponującą wydajność, niską emisje CO2 i zużycia paliwa. Podsumowując, Nowy Leon zapewnia emocjonującą przyjemność z jazdy, doskonałą wydajność, oszałamiające wzornictwo i wysoki stopień użyteczności”.

Design – po prostu oszałamiający. „Dzięki swojemu dynamicznemu i pewnemu charakterowi, nowy SEAT Leon odnajduje należne mu miejsce. Ma zdecydowany wygląd”, mówi Alejandro Mesenero-Ramanos, szef zespołu projektantów SEAT-a. „Swoim wyglądem definiuje piękno połączone ze sportowym zacięciem”.

I dodaje: „Ma bardzo dobre proporcje, z lekkim, wizualnym przesunięciem masy kabiny nad tylnymi kołami, przy zachowaniu płynnego przejścia między przednim błotnikiem, a kabiną. Powierzchnie zostały wyraźnie wyrzeźbione w celu zwiększenia jego trójwymiarowości, widocznej dzięki wpływom światła i cienia, a jego linie mają zaznaczać asertywność, jak na przykład zewnętrzny kształt reflektorów i lamp tylnych. Podsumowując, jestem przekonany, że nowy Leon jest pełnią charakteru”.

Przy 4,26 metrach długości, nowy Leon jest o około 5 centymetrów krótszy od swojego poprzednika, jednak jego rozstaw osi zwiększył się o prawie 6 centymetrów. Tak sprytne opakowanie umożliwiają krótkie zwisy poprawiając silną wizualna obecność kół i dając praktyczne korzyści takie jak poprawa wielkości wnętrza, zwłaszcza dla pasażerów podróżujących na tylnych fotelach, jak również przewożonego bagażu.

Kanciasta linia reflektorów to typowa cecha nowego, projektowego języka SEAT-a, a jednocześnie element doskonale zintegrowany z nową wyrzeźbioną formą Leona. Pełne światła LED-owe są po raz pierwszy dostępne w klasie aut kompaktowych. Nowe reflektory dodają niepowtarzalnego wyglądu przodowi Leona. Dodatkowo nowy Leon ma teraz charakterystyczny wygląd, dzięki „podpisowi”, wzorowi złożonemu z LED-owych świateł dziennych.

Z boku, nowy SEAT Leon wygląda jak precyzyjnie wykonana rzeźba na kołach. Charakterystycznie nieprzerwana „Linea Dinámica” biegnie do tyłu nad nadkolami przypominając napięcie dobrze wyrzeźbionego mięśnia. Charakterystyczne dla Leona trapezoidalne słupki C są krótkie i mieszczą skierowane ku górze trzecie okna.

Tył nowego Leona został intensywnie nakreślony. Duże logo służy jako klamka tylnej klapy, a lekko klinowate, dostępne w technologii LED światła tylne podkreślają szerokość samochodu.

Wnętrze – wygodne miejsce klasy Premium. Elegancka stylistyka nowego Leona kontynuuje linie wnętrza o wyraźnym, jasnym i przejrzystym wyglądzie. Deska rozdzielcza jest niekonwencjonalna i elegancka, o dwutonowej konstrukcji, sprawiając wrażenie unoszącej się w powietrzu. Drobne szczegóły podkreślają wysoki standard rzemiosła Leona – szczegóły takie jak duże otwory wentylacyjne czy elementy sterujące klimatyzacją obleczone w trapezoidalne kształty zapewniające trójwymiarowość ich wykończenia.

CZYTAJ DALEJ  BMW Seria 8 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Bagażnik nowego SEAT-a Leon ma aż 380 litrów pojemność. Co za tym idzie jest większy niż w poprzednim modelu o około 40 litrów.

Opisując wnętrze, Alejanfro Mesonero-Romanos, szef zespołu projektantów SEAT-a, powiedział: „Postawiliśmy sobie za cel rozwój wnętrza, które dałoby wyrazisty, elegancki i komfortowy klimat. Jakość materiałów, precyzja ich montażu, wykończenie i dbałość o detale jest co najmniej tak dobra jak w segmencie powyżej”.

„Projekt deski rozdzielczej szanuje naszą nową wewnętrzną filozofię, z silną orientacją na kierowcę. To zwiększa ergonomię dodając projektowi atrakcyjnego, sportowego wyglądu. Całość została zaprojektowana tak by nowy Leon i jego kierowca tworzyli jedność”.

Nadwozie – lekkie i solidne. Nowy SEAT Leon wykorzystuje nową architekturę pojazdu, która pozwoliła inżynierom na przesunięcie przedniej osi o 40 milimetrów dalej w przód. Wynikiem tego zabiegu jest zwiększenie rozstawu osi i zrównoważenie rozkładu obciążenia osi – czynników, które w znaczący sposób wpływają na wygodę i sportowe prowadzenie.

Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technik konstrukcji i wykorzystaniu lekkich materiałów w fazie produkcji, w porównaniu z poprzednim Leonem całkowita waga spadła aż o 90kg.

Napęd – mocny i wydajny. SEAT wysyła nowego Leona na bitwę wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemnościach od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały one zaprojektowane z myślą o niskim tarciu wewnętrznym i szybkiemu rozgrzewaniu. W porównaniu do poprzedników, ich zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 22%.

Silnik 1,6 TDI generuje maksymalnie 77 kW (105 KM) i 250 Nm momentu obrotowego. W wersji Ecomotive z systemem Start/Stop auto zużywa tylko 3,8 litra oleju napędowego na 100 km w cyklu NEDC – Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (cyklu mieszanym) co przekłada się na wydalanie 99 gramów CO2 na kilometr.

Gruntownie przeprojektowana jednostka napędowa 2,0 TDI zużywa teraz średnio zaledwie 4,0 litra paliwa na 100 km w wersji Ecomotive, generując przy tym maksymalnie 110 kW (150KM) i 320 Nm momentu obrotowego, przez co jest silnym i zdecydowanym bodźcem dla nowego Leona.

SEAT będzie szybko rozwijać silniki line-up. Na początku 2013 roku ujrzymy nadejście nowych jednostek 1,2 TSI w dwóch wersjach z 63 kW (86 KM) i 77 kW (105 KM), 1,4 TSI o mocy 90 kW (122 KM) oraz dopełniającej szczytu gamy benzynowej 1,8 TSI o mocy 132 kW (180 KM) z kombinacjom bezpośredniego i wielopunktowego wtrysku paliwa. Gama jednostek wysokoprężnych line-up zostanie wzbogacona o 1,6 TDI – 66 kW (90 KM) oraz nową 2,0-litrowa jednostkę TDI produkującą 135 kW (184 KM) i zapewniającą maksymalny moment obrotowy na poziomie 380 Nm.

CZYTAJ DALEJ  Toyota 4Runner II — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

W zależności od silnika, do przeniesienia napędu dedykowane będą skrzynie manualne o 5-ciu i 6-ciu przełożeniach oraz 6-cio i 7-mio biegowe, automatyczne, dwusprzęgłowe przekładnie DSG.

Podwozie – dynamika i komfort. Płyta podłogowa nowego Leona nadaje mu zwinności i sportowego ducha. Przednie zawieszenie to kolumna MacPhersona z ramą pomocniczą. Z tyłu nowego SEAT-a zastosowano zawieszenie z belką skrętną dla silników do 110 kW (150 KM). Mocniejsze wersje wyposażone będą w zawieszenie typu milti-link, które lepiej oddziałuje na obciążenia wzdłużne i poprzeczne.

Nowe profile prowadzenia Leona FR pozwalają dostosować kierowcy charakterystykę wspomagania układu kierowniczego, kontroli przepustnicy i dźwięku silnika (tylko w wersji FR) dzięki trzem trybom – Eko, Comfort i Sport. Do dyspozycji SEAT oddaje także indywidualne ustawienia, aby nowy Leon FR jeszcze lepiej dostosował się do preferencji kierowcy.

Wraz z trybem pracy wspomagania, reakcji na pedał przyspieszenia i dźwiękiem zmieni się również LED-owe oświetlenie nowego Leona przechodząc z białego w trybach Eco i Comfort do emocjonująco czerwonego w trybie Sport.

Infotaiment – nowoczesny i elastyczny. W nowym Leonie, SEAT oferuje pełną gamę informacyjno-rozrywkowych rozwiązań. Podstawą jest utworzony przez Easy Connect, system operacyjny kontrolujący system multimedialny kontrolujący szeroką gamę funkcji pojazdu za pomocą dotykowego ekranu na kokpicie.

Podstawowy, dotykowy system multimedialny Leona – wyposażony w radio z 4 głośnikami, 5-calowym wyświetlaczem i możliwością obsługi kart pamięci dostępny jest już w wersji Reference. Wersje wyposażenia Style i FR (Formula Racing) dostępne będą z ekranem dotykowym o większej ilości kolorów i wyższej rozdzielczości oraz napędem CD i 6-cioma głośnikami w standardzie (8 głośników w wersji FR), Bluetooth’em, wyjściami USB i Aux-In, a jego 5-calowy ekran pozwoli kontrolować także wiele innych funkcji pojazdu.

Dostępny będzie również rozbudowany Media Plus System posiadający 5,8-calowy ekran dotykowy z trójwymiarową grafiką o wysokiej rozdzielczości, złączem iPod, opcjonalnym tunerem DAB i rozpoznaniem mowy. System wyposażony jest w 8 głośników. Topowy system ma wbudowaną nawigację, która wyświetla informacje nawigacyjne na kolorowym wyświetlaczu pomiędzy zegarami, prędkościomierzem, a obrotomierzem i może być kontrolowany przez system rozpoznawania głosu.

W ofercie Leona znajdzie się również SEAT Sound System, czyli system audio dysponujące jeszcze bardzie wyrazistym dźwiękiem płynącym z nagłośnienia składającego się 10- głośników i subwoofera.

CZYTAJ DALEJ  Alfa Romeo 2000 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Systemy wspomagające kierowcę – przełomowe rozwiązanie. Nowy Leon określa również standardy, jeśli chodzi o ilość i jakość dostępnych systemów wspomagania kierowcy. Funkcja wykrywania senności rozpoznaje, kiedy kierowca traci koncentrację i sugeruje przerwę. Dodatkowo zaawansowana kamera zamontowana za lusterkiem wstecznym zarządza asystentem świateł, który automatycznie przełącza się między światłami do jazdy dziennej, a światłami mijania. Nowy Leon wyposażony jest także w asystenta utrzymywania pasa ruchu, który dokonuje niewielkich poprawek toru jazdy dzięki elektromechanicznemu wspomaganiu kierownicy, aby zapobiec zjeżdżaniu z właściwego toru jazdy.

„Dzięki zupełnie nowemu Leonowi, zaprojektowaliśmy samochód, który doskonale oddaje sens Enjoyeering’u. To zniewalające połączenie designu, technologii, sportowych osiągów i wysokiej jakości, która zachwyci dotychczasowych klientów jak również przyniesie nowych nabywców Hiszpańskiej marce”, mówi James Muir, prezes SEAT SA.

 
źródło: Seat