Renault Clio – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

W Polsce Nowe Clio trafi do sprzedaży jesienią 2012 roku. Nowe Clio nie pozostawi nikogo obojętnym. Jego design zdecydowanie zrywa z poprzednimi modelami, auto proponuje również niespotykaną dawkę innowacyjnych rozwiązań.

Nowe Renault Clio – wyraz odnowy stylistycznej marki
Nowe Renault Clio jest pierwszym seryjnym samochodem w pełni wyrażającym odnowę stylistyczną Renault, zapoczątkowaną przez Laurensa van den Ackera. Ten nowy miejski samochód Renault stanowi spełnienie obietnicy przeniesienia stylu i ładunku emocjonalnego, jaki niosą w sobie samochody koncepcyjne, na samochody produkowane seryjnie.


Nowe Renault Clio zostało zaprojektowane w bardzo plastyczny sposób, kojarzący się ze zmysłowością i pożądaniem. Jego „umięśnione” kształty wyrażają dynamikę, która emanowała z concept caru DeZir. Żadnych ostrych, agresywnych kantów, same łagodne krzywizny, które budzą chęć dotknięcia – Laurens van den Acker, dyrektor ds. design.

Harmonijne i dynamiczne proporcje
Nowe Renault Clio wyróżnia się atrakcyjnym przodem z powiększonym, pionowym logo, dumnie prezentującym się na czarnym błyszczącym tle. Design ten został wprowadzony po raz pierwszy w modelu studyjnym DeZir. Podkreślone chromowanymi obramowaniami reflektory i światła dzienne z diodami LED wzmacniają wyrazistą stylistykę przodu. Model proponowany wyłącznie w wersji 5-drzwiowej wyróżnia się sportowym designem, który dodatkowo podkreślają niemal niewidoczne, wbudowane klamki drzwi tylnych, umieszczone obok tylnych szyb.


W stosunku do modelu poprzedniej generacji zmniejszono prześwit, poszerzono rozstaw kół, które zostały przesunięte maksymalnie na zewnątrz. Już w chwili wprowadzenia do sprzedaży Nowe Renault Clio będzie oferowane w 8 kolorach nadwozia, w tym w kolorze Czerwony Flamme (kolor prezentowany podczas rynkowego debiutu), również zainspirowanym kolorem DeZir.

Nowoczesne, przyjazne i ergonomiczne wnętrze
Wnętrze Nowego Clio – stymulujące i dające poczucie bezpieczeństwa – jest spójne stylistycznie z designem zewnętrznym auta. Ma budzić zaufanie i dawać wrażenie mocy. Design deski rozdzielczej o kształcie przypominającym skrzydło samolotu, centralna konsola multimedialna zdecydowanie lepiej umieszczona, oferowana paleta kolorów nadwozia, cyfrowy prędkościomierz, komfortowe siedzenia, chromowane przyciski i polakierowane na czarny, błyszczący kolor elementy pozwalają na połączenie nowoczesności i ergonomii z wygodą użytkowników.

Niespotykana oferta personalizacji
Już na etapie projektowania pomyślano o możliwościach personalizacji wnętrza i wyglądu zewnętrznego Nowego Renault Clio. Od momentu wprowadzenia na rynek będą dostępne takie elementy personalizacji, jak: obudowy lusterek bocznych, obramowanie osłony chłodnicy, dolna część tylnego zderzaka, osłony dolnej części drzwi, kolorowe felgi oraz naklejki na dach.


We wnętrzu możliwości personalizacji obejmują: deskę rozdzielczą, panele drzwi, kierownicę, uchwyty nad przednimi drzwiami, podstawę dźwigni zmiany biegów, obramowania nawiewów, tapicerkę i dostępne w ofercie akcesoriów dywaniki. Klient ma wybór pomiędzy różnymi stylami, proponowanymi w postaci pakietów po przystępnych cenach.

CZYTAJ DALEJ  Volvo V70 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Nowe Renault Clio – duża dawka praktycznych innowacji
Nowe Renault Clio jest wierne swoim tradycjom – proponuje nowe standardy w tym segmencie i winduje poziom wyposażenia małych samochodów.

Renault R-Link, zintegrowany tablet samochodowy zapewniający dostęp do Internetu
Renault było pierwszym producentem, który zaoferował umieszczony pod kierownicą, pilot sterujący radioodtwarzaczem (1982 r. – R11 Electronic) i system nawigacji (1994 r. – Safrane), upowszechnił również zastosowanie karty hands free (2001 r.), ekranu o wysokiej rozdzielczości i GPS (Carminat TomTom® za 490 EUR – 2009 – Clio), wprowadził nawigację z dostępem do Internetu (Carminat TomTom® LIVE) w Clio, a obecnie proponuje kolejne innowacyjne rozwiązanie – Renault R-Link.

Dostępny w opcji w Nowym Renault Clio, Renault R-Link łączący świat samochodów z dostępem do Internetu – obejmuje:

  • duży ekran dotykowy o przekątnej 7” (18 cm), intuicyjne sterowanie głosowe i po raz pierwszy na rynku – ekran powitalny z możliwością personalizacji, pozwalający na bezpieczną i prostą obsługę;
  • nawigację z dostępem do Internetu TOMTOM® z Usługami LIVE, zapewniającą najlepsze na rynku informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, co pozwala na optymalizację czasu przejazdu i zużycia paliwa;
  • połączenie z układem elektronicznym samochodu, zapewniające między innymi dostęp do zaawansowanej aplikacji „eko-jazdy”, Driving Eco2, która analizuje styl jazdy kierowcy i podaje zalecenia umożliwiające zmniejszenie zużycia paliwa;
  • Renault R-Link Store, pierwszy sklep z aplikacjami samochodowymi, zapewniający użytkownikom prosty dostęp do bogatej oferty zróżnicowanych aplikacji z systemu pokładowego samochodu lub z komputera domowego przez serwis MyRenault.

Oferta usług on-line Renault R-Link będzie nieustannie wzbogacana dzięki współpracy z inkubatorami przedsiębiorczości Paris Incubateurs i ze start-up’ami podczas targów LeWeb’11.

Poza usługami LIVE TomTom® i aplikacją COYOTE ostrzegającą przed niebezpiecznymi strefami (w krajach, w których te usługi są dostępne) użytkownik będzie na przykład mógł sprawdzić swoją pocztę elektroniczną, informacje, kalendarz, znaleźć miejsce do parkowania, najbliższą stację benzynową lub napisać tweeta.


Jedną z aplikacji Renault R-Link jest Renault R-Sound Effect, umożliwiający personalizację dźwiękową i stworzenie oryginalnego klimatu dźwiękowego we wnętrzu twojego Renault Clio. Renault R-Sound Effect pozwala na symulację 6 różnych, charakterystycznych i atrakcyjnych odgłosów pracy silnika, doskonale zsynchronizowanych z parametrami jazdy (prędkością, przyspieszeniem). Renault proponuje również w Nowym Clio system multimedialny Media Nav, w wyposażeniu seryjnym od drugiego poziomu wyposażenia.


Media Nav, wbudowany w centralną część deski rozdzielczej, z intuicyjnym w obsłudze ekranem dotykowym 7” (18 cm), jest wyposażony w radio i technologię Bluetooth®, umożliwiającą słuchanie muzyki ze swojego odtwarzacza w audiostreamingu lub korzystanie z telefonicznego zestawu głośnomówiącego. System umożliwia również podłączanie przenośnych urządzeń audio za pomocą gniazd USB i Jack, umieszczonych w panelu czołowym. Media Nav oferuje nawigację Nav N Go z trybem wyświetlania 2D (Birdview). Dzięki portowi USB i dedykowanemu interfejsowi internetowemu, klienci mogą aktualizować mapy NAVTEQ.

CZYTAJ DALEJ  Alfa Romeo GT — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Światowa premiera radioodtwarzacza Bluetooth® z układem Renault Bass Reflex
Wszystkie wersje Nowego Renault Clio oferują pomysłowy system dźwiękowy z wbudowanymi w przednie drzwi głośnikami. System Renault Bass Reflex może odtworzyć głośność i komfort odsłuchu typowe dla profesjonalnych głośników. Zapewnia on lepsze przenoszenie basów, ma też wyższy próg nasycenia i dystorsji dźwięku. Cała gama Nowego Renault Clio posiada w wyposażeniu seryjnym lub opcjonalnym radioodtwarzacze wyposażone w technologię Bluetooth®, zapewniającą bezprzewodowe nawiązywanie połączeń telefonicznych i odsłuchiwanie muzyki z przenośnych odtwarzaczy w audiostreamingu przy zapewnieniu doskonałej jakości dźwięku. Wszystkie radioodtwarzacze posiadają gniazda USB i Jack.

Nowe Clio: przyjemność jazdy i ambicja zdobycia pozycji lidera na rynku pod względem niskiego zużycia paliwa i emisji CO2
Nowe Renault Clio oferuje odnowioną gamę silników benzynowych i wysokoprężnych, co pozwala uzyskać niskie zużycie paliwa, a jednocześnie zapewnić komfort prowadzenia samochodu. Dwa nowe silniki benzynowe Energy TCe 90 i TCe 120 wykazują się bardzo niskim zużyciem paliwa i ograniczoną emisją CO2, a jednocześnie dobrym przyspieszeniem.

W gamie silników wysokoprężnych, jednostka Energy dCi nowej generacji przeszła gruntowną modernizację i umożliwia Nowemu Renault Clio bicie rekordów oszczędności w spalaniu przy utrzymaniu wysokiego komfortu prowadzenia.

Dwa nowe silniki Energy: to, co najlepsze w nowych technologiach w codziennym użytkowaniu.


Nowy silnik benzynowy Energy TCe 90. Nowe Renault Clio jest pierwszym samochodem marki Renault, w którym oferowany jest nowy 3-cylindrowy silnik turbo Energy TCe 90. Jest to pierwsza 3-cylindrowa jednostka produkcji Renault. Zapewnia ona doskonałe połączenie komfortu jazdy z oszczędnym zużyciem paliwa:

  • silnik 3-cylindrowy turbodoładowany o pojemności skokowej 899 cm3, wyposażony w system Stop & Start, prezentujący osiągi silnika wolnossącego o pojemności 1,4 litra;
  • turbosprężarka o bardzo małej bezwładności, pozwalająca wykorzystać moment obrotowy silnika już w niskim zakresie obrotów; 90 KM i 135 Nm przy 2 000 obr./min (90% momentu dostępne od 1 650 obr./min, aż do 5 000 obr./min);
  • optymalna wersja jednostki napędowej ze skrzynią o wydłużonych przełożeniach zapewnia spalanie na poziomie 4,3 litra/100 km i emisję 99 g CO2/km;
  • zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 c o 21% w porównaniu do zastępowanego silnika TCe 100.

Nowy silnik wysokoprężny Energy dCi 90
Rodzina Energy powiększa się o nową wersję silnika 1.5 dCi o mocy 90 KM wyposażoną
w system Stop & Start:

  • 4-cylindrowa jednostka o pojemności skokowej 1,5 litra posiadająca moment obrotowy 220 Nm dostępny od 1 750 obr./min, czyli o 20 Nm więcej od obecnie oferowanej wersji dCi 90;
  • optymalna wersja jednostki napędowej ze skrzynią o wydłużonych przełożeniach, sygnowana znakiem Renault Eco2, zapewnia spalanie na poziomie 3,2 litra/100 km i niską emisję 83 g CO2 / kmc.
CZYTAJ DALEJ  Renault 9 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Nowy silnik TCe 120 oferowany z automatyczną 6-biegową skrzynią EDC
Jest to premiera Renault w segmencie B: Nowe Renault Clio będzie wyposażone w nowy, bardzo dynamiczny silnik TCe 120, współpracujący z 6-biegową skrzynią EDC (Efficient Dual Clutch):

  • silnik 4-cylindrowy o pojemności skokowej 1,2 litra, prezentujący osiągi silnika wolnossącego o pojemności 1,6 litra;
  • jednostka z układem bezpośredniego wtrysku benzyny i turbosprężarką o mocy 120 KM, rozwijająca moment 190 Nm od 1 750 obr./min.

Obecnie silnik ten jest w trakcie homologacji i będzie dostępny w sprzedaży w pierwszym półroczu 2013 roku. Będzie to jedna z najoszczędniejszych, a jednocześnie najmocniejszych jednostek w swej kategorii.


Rozszerzenie oferty w pierwszym półroczu 2013 roku o skrzynię z podwójnym sprzęgłem montowaną do silnika dCi 90 pozwoli Nowemu Renault Clio na udostępnienie szerszym grupom klientów komfortu i przyjemności prowadzenia samochodu z oszczędną, a zarazem szybko reagującą skrzynią automatyczną.

Dodatkowe usługi promujące ekojazdę
Oprócz zaawansowania technologicznego, Nowe Renault Clio oferuje szereg spójnych i skutecznych rozwiązań wspomagających kierowcę w dążeniu do ograniczenia zużycia paliwa
i emisji CO2:

  • funkcję „Eco”, włączaną naciśnięciem przycisku, umożliwiającą ograniczenie zużycia paliwa o 10% przy jednoczesnej zmianie osiągów samochodu;
  • wskaźniki stylu prowadzenia samochodu (zielony, żółty, pomarańczowy) i zmiany biegów (GCI – Gear Changes Indicator) na desce rozdzielczej d, pomagające kierowcy tak zmienić swój styl jazdy, by zmniejszyć zużycia paliwa;
  • aplikację Driving Eco2, dostępną w Renault R-Link, dostarczającą wyczerpujące informacje, pomocne kierowcy w analizowaniu jazdy i w zmianie sposobu prowadzenia auta w celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2.

Nowe Renault Clio – wysoka jakość i bezpieczeństwo
Produkowane we Flins (Francja) oraz w Bursie (Turcja), Nowe Renault Clio spełnia standardy jakościowe Renault: jest to samochód w przystępnej cenie o wzorcowym poziomie jakości, w niczym niedostający od tych większych i „bogatszych”. Nowe Renault Clio optymalnie wykorzystuje płytę podłogową B Renault-Nissan, zapewniając komfort jazdy, zwrotność i doskonałe właściwości akustyczne.


W dziedzinie bezpieczeństwa Nowe Renault Clio ma kogo naśladować, ponieważ Clio III było pierwszym samochodem segmentu B, który otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP w 2005 roku. Ambicją bogato wyposażonego Nowego Renault Clio jest także osiągnięcie najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

 

źródło: Renault