Jeep Grand Cherokee IV – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Rynek pojazdów SUV klasy Premium powstał przed dwudziestu niemal laty – wraz z wprowadzeniem na rynek pierwszego Jeep’a Grand Cherokee. Dzisiaj, po czterech milionach sprzedanych samochodów Jeep wychodzi z nowym Grand Cherokee, który łączy legendarne możliwości użytkowe Jeep’a z doskonałą dynamiką jazdy na drodze.

W zakresie potencjału Grand Cherokee 2011 na uwagę zasługują: trzy systemy napędu 4×4 do wyboru, nowe układy zawieszenia pneumatycznego Jeep Quadra-Lift Air Suspension oraz Selec-Terrain, a także zdolność pociągowa przyczepy o masie do 3353 kg. Poprawie uległy własności dynamiczne na drodze dzięki nowej konstrukcji niezależnego zawieszenia przedniego i tylnego. Efektem zwiększenia sztywności skrętnej zmodernizowanej struktury nadwozia jest radykalne obniżenie poziomu hałasów, drgań i wibracji (NVH).

Design nowego Grand Cherokee wyróżnia się nową rzeźbą oraz atletyczną linią karoserii, emanującej elegancją wyglądu i finezją aerodynamiki. Nowe, dwuczęściowe okno dachowe Command View® rozciąga się od krawędzi szyby czołowej aż do tyłu pojazdu. Światowej jakości wnętrze wykonano z miękkich w dotyku materiałów klasy Premium we wszystkich odmianach modelowych. Tylna przestrzeń na nogi wzrosła o ponad 100 mm, a pojemność ładunkowa o 17 procent.
Jeep Grand Cherokee 2011 napędzany jest nową, 3,6-litrową jednostką benzynową Pentastar V-6 DOHC typu ‘flexible-fuel’ o mocy 290 KM i obniżonym o 11 procent zużyciu paliwa (rzędu 10,2 l/100 km), co zapewnia zasięg ponad 800 km na jednym zbiorniku paliwa. Silnik ten posiada odlewany ciśnieniowo kadłub aluminiowy o 60-stopniowym kącie rozchylenia cylindrów i wyposażony jest w zdwojony system zmiennych faz rozrządu (VVT).

Jeep Grand Cherokee
2011 posiada ponad 45 elementów i systemów bezpieczeństwa. W standardzie wyposażenia oferowane są m.in. standardowe aktywne zagłówki, pełnowymiarowe boczne poduszki powietrzne kurtynowe oraz fotelowe, elektroniczne systemy stabilizacji toru jazdy i zapobiegania wywróceniu się pojazdu, wspomaganie ruszania pod górę oraz kontroli stabilności holowanej przyczepy. Opcjonalnie dostępne są m.in.: system sygnalizacji martwych pól widzenia oraz wykrywający obiekty przecinające drogę cofania, system adaptacyjnej kontroli prędkości, a także system ostrzegający o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd.

źródło: Fiat