Lancia Thema I – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Zanurz się w świecie włoskiego designu i inżynierskiej precyzji z klasycznym modelem Lancia Thema I. Ten artykuł zabierze Cię w podróż po technicznych detalach i tajnikach, które uczyniły to auto legendą na europejskich drogach. Odkryj, jakie silniki pulsowały w jej metalowym sercu, jakie wymiary czyniły ją tak wyjątkową i jakie opinie zebrała na przestrzeni lat. Przygotuj się na fascynującą lekturę o samochodzie, który nawet dzisiaj, przyciąga spojrzenia swoją niezwykłą kombinacją stylu i wydajności.

Dane techniczne i wymiary Lancia Thema I

Model Lancia Thema I wyróżniał się imponującymi, jak na tamte czasy, danymi technicznymi. Jego długość wynosiła 4,64 metra, co czyniło go jednym z najdłuższych sedanów na rynku. Szerokość samochodu wynosiła 1,76 metra, a wysokość – 1,42 metra. Te wymiary gwarantowały komfort jazdy zarówno kierowcy, jak i pasażerom.

Silnik Lancia Thema I to kolejny element, który zasługuje na uwagę. W zależności od wersji, klient miał możliwość wyboru między jednostką o pojemności 2,0 litra, 2,5 litra, a nawet 3,0 litra. Moc silnika wynosiła od 85 do 215 KM, co przekładało się na dynamiczną, ale jednocześnie płynną jazdę.

Wymiary bagażnika w modelu Lancia Thema I również były imponujące. Jego pojemność wynosiła od 500 do 520 litrów, co czyniło go jednym z najbardziej pojemnych w segmencie luksusowych sedanów. Dzięki możliwości złożenia tylnych siedzeń, przestrzeń bagażowa mogła zwiększyć się do nawet 1 200 litrów.

Dostępne silniki i ich specyfikacje

Lancia Thema I była dostępna z różnymi silnikami, co umożliwiało dopasowanie jej specyfikacji do indywidualnych potrzeb kierowców. Najpopularniejszym wyborem był silnik o pojemności 2,0 l, który oferował zrównoważone połączenie wydajności i oszczędności paliwa. Dla tych, którzy szukali większej mocy, dostępne były wersje z silnikami o pojemności 2,5 l i 3,0 l.

CZYTAJ DALEJ  Audi A3 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Silnik o pojemności 2,0 l był dostępny z turbodoładowaniem, co zwiększało jego moc do 165 KM. Wersje bez turbodoładowania oferowały moc od 85 do 120 KM. Natomiast 2,5-litrowy silnik to jednostka diesla, która generowała moc 75 KM i była znana ze swojej niezawodności i długiego okresu eksploatacji.

3,0-litrowy silnik dostępny w Lancia Thema I to prawdziwa gratka dla miłośników mocnych i dynamicznych jazd. Wyposażony w sześć cylindrów, generował moc do 215 KM, co zapewniało imponujące osiągi i szybkie przyspieszenie.

Dla tych, którzy szukali kompromisu między mocą a oszczędnością paliwa, Lancia Thema I oferowała również wersję z silnikiem o pojemności 2,8 l. Ten silnik V6, dostępny w wersji z automatyczną skrzynią biegów, oferował moc 152 KM i był doceniany za płynność jazdy i dobrą reakcję na gaz.

Spalanie i pojemność bagażnika

Spalanie Lancia Thema I znacznie różniło się w zależności od wybranej jednostki napędowej. Średnie spalanie dla modelu z silnikiem o pojemności 2.0 litra wynosiło około 8-9 litrów na 100 km w cyklu mieszanym. Wersje z silnikami o pojemności 2.5 l oraz 3.0 l charakteryzowały się natomiast nieco wyższym spalaniem, oscylującym w granicach 10-12 litrów na 100 km.

Pod względem praktyczności, Lancia Thema I oferowała imponującą pojemność bagażnika. Standardowo wynosiła ona od 500 do 520 litrów, ale po złożeniu tylnych siedzeń, przestrzeń bagażowa zwiększała się do nawet 1200 litrów. To rozwiązanie okazywało się niezwykle praktyczne, zwłaszcza podczas długich podróży lub przewożenia większych przedmiotów.

Ceny nowych i używanych modeli Lancia Thema I

Ceny nowych modeli Lancia Thema I w momencie ich debiutu na rynku w latach 80. XX wieku były porównywalne z cenami innych luksusowych sedanów europejskiej klasy premium. Obecnie, używane samochody tej marki można znaleźć w bardzo różnych przedziałach cenowych, które zależą od stanu technicznego pojazdu, jego wyposażenia oraz przebiegu.

CZYTAJ DALEJ  Dacia Lodgy — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Rynkowe ceny używanych egzemplarzy Lancia Thema I mogą wahać się od kilku tysięcy złotych za modele, które wymagają większych inwestycji, do kwot znacznie wyższych za dobrze zachowane i bogato wyposażone wersje. Miłośnicy marki Lancia i klasycznych włoskich samochodów są gotowi zapłacić premię za modele z niskim przebiegiem i w oryginalnym stanie.

Opinie użytkowników i ekspertów o Lancia Thema I.

Opinie użytkowników Lancia Thema I często podkreślają jej elegancki design oraz komfort jazdy. Właściciele szczególnie cenią sobie jakość materiałów wykończeniowych i przemyślane rozwiązania wnętrza, które nawet dzisiaj sprawiają wrażenie luksusowych. Nie brakuje również pochwał dla doskonałego wygłuszenia kabiny i płynności pracy silników, zwłaszcza wariantu 3.0 V6.

Mimo że Lancia Thema I cieszyła się uznaniem za swój komfort i prestiż, niektóre opinie ekspertów i długoterminowych użytkowników zwracają uwagę na konieczność regularnej konserwacji, aby uniknąć drogich napraw. Zwracają oni również uwagę, że niektóre elementy elektryczne i mechaniczne mogą wymagać uwagi z czasem, co jest typowe dla samochodów z tamtego okresu.

Podsumowanie

Lancia Thema I to ikona włoskiego designu i inżynierii, która nawet dzisiaj budzi podziw swoimi osiągami i elegancją. Jeśli pasjonujesz się klasycznymi samochodami lub interesujesz się historią motoryzacji, Lancia Thema I z pewnością dostarczy Ci wielu tematów do eksploracji. Zachęcamy do dalszego zgłębiania fascynującej historii tej marki i modelu, odkrywania opinii innych miłośników oraz poszukiwania własnego egzemplarza, który może stać się nie tylko środkiem transportu, ale i prawdziwym skarbem kolekcjonerskim. Niech przygoda z Lancią Thema I stanie się dla Ciebie źródłem inspiracji i motoryzacyjnej pasji.

źródło: Fiat