SEAT Alhambra – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Nowa, przeprojektowana od podstaw Alhambra łączy wysokie walory użytkowe ze sportowym charakterem w stylu typowym dla SEAT-a. Zaawansowany układ jezdny i bogate, nowoczesne wyposażenie oferowane są do wyboru z czterema mocnymi i niezwykle wydajnymi silnikami. Zużywający jedynie 5,5 l oleju napędowego na 100 km silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM (103 kW) jest absolutnym rekordzistą w swojej klasie. To dzięki niemu ta właśnie Alhambra zyskała nowe oznaczenie E-ECOMOTIVE, którym SEAT wyróżnia modele o szczególnie niskiej emisji spalin. Co więcej, oba silniki, 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz 2.0 TDI o mocy 170 KM, są wyposażone w technologię ECOMOTIVE i dzięki systemowi wyłączania silnika na biegu jałowym Start/Stop oraz hamulcom z układem odzyskiwania energii, które są częścią pakietu obniżającego zużycie paliwa, mogą się pochwalić niezwykle oszczędnym spalaniem; oba też noszą logo ECOMOTIVE.

Wymiary
Alhambra nowej generacji ma idealne wymiary funkcjonalnego vana. Jest teraz o 22 cm dłuższa od swojego poprzednika i mierzy 4,85 m. Szeroka na 1,90 m, tu również zyskała dodatkowe 9 cm. Dzięki tym wymiarom w samochodzie jest wyjątkowo przestronnie, a w trzecim rzędzie nawet dwie dorosłe osoby będą miały sporo miejsca. Duże przesuwane drzwi, które w wersji Style mogą być sterowane elektrycznie, zapewniają łatwy dostęp do wszystkich siedzeń. Bagażnik jest więcej niż spory. Jeśli w pięcioosobowej wersji złożymy drugi rząd siedzeń, jego pojemność wyniesie całe 2430 l, tj. prawie 2,5 m3.

Podłoga bagażnika pozostaje całkowicie płaska nawet przy złożonych fotelach. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń płaska powierzchnia załadunkowa, wyłożona wysokiej jakości wykładziną, ma 1,3 m długości. Przy rozłożonych pięciu fotelach pojemność bagażnika mierzona do dolnej linii okien wyniesie 809 l, a mierzona do sufitu, po zamontowaniu opcjonalnej siatki oddzielającej część pasażerską – 1339 l. Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń pojemność bagażowa zwiększy się do 2430 l.

Idealnym dopełnieniem olbrzymiego bagażnika w nowym SEAT-cie Alhambra jest zmieniona klapa, która w wersji Style może być elektrycznie sterowana, aby jeszcze bardziej ułatwić korzystanie z niego.

Koncepcja
Celem prac konstrukcyjnych było stworzenie inteligentnej i wielowariantowej koncepcji konfiguracji siedzeń. Nowa Alhambra może mieć pięć lub siedem miejsc. Dzięki systemowi „EasyFold” jednym ruchem można schować w podłodze drugi i trzeci rząd foteli. Siedzenia w drugim rzędzie można też przesuwać na boki, opcją są zintegrowane foteliki dla dzieci. Idealnie ergonomiczna pozycja kierowcy zapewnia znakomitą widoczność i sportowe doznania w czasie jazdy.

Wzornictwo
Już na pierwszy rzut oka dostrzec można dynamiczny charakter nowego SEAT-a Alhambry. Szerokie nadwozie, wyraziste kontury oraz mocno zarysowane nadkola – tak wyglądające auto emanuje siłą. Pokrywa silnika przypominająca kształtem grot strzały, przyciągająca wzrok osłona chłodnicy i mocno wyeksponowany przedni spojler, również wpisujący się w koncepcję strzały, decydują o podobieństwie tego dużego vana do innych modeli w rodzinie SEAT-a. Do najważniejszych elementów tylnej części nadwozia należą: potężny spojler dachowy, niska krawędź klapy bagażnika i duże tylne światła.

Nowe silniki
Atrakcyjnie wyglądająca Alhambra to pojazd całkowicie nowy, skonstruowany od podstaw i bogato wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne. Na dobry początek – silniki. Jednostki TSI i TDI mają bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, a każda jest dostępna w dwóch wersjach. Silniki TSI rozwijają moc 150 KM lub 200 KM, TDI z kolei 140 KM lub 170 KM. Każdy z czterech silników odznacza się wysoką mocą i kulturą pracy.

We wszystkich wersjach silnikowych nowej Alhambry, oprócz 200-konnej 2.0 TSI, w ramach wyposażenia standardowego oferowane są dwie funkcje, które znacznie podnoszą efektywność – są to: system wyłączania silnika na biegu jałowym Start/Stop oraz hamulce z układem odzyskiwania energii. Ze średnim spalaniem na poziomie 5,5 l/100 km i emisją CO2 na poziomie zaledwie 143 g/km, 140-konna Alhambra 2.0 TDI jest rekordzistką w swojej klasie. Ponadto, obie jednostki TDI są wyposażone w układ selektywnej redukcji katalitycznej (katalizator SCR), co sprawia, że są to jedne z najczystszych silników wysokoprężnych na świecie.

W nowej Alhambrze może być zamontowana 6-biegowa ręczna skrzynia biegów lub opcjonalnie automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG, która w wersji 2.0 TSI oferowana jest w ramach wyposażenia standardowego. Podobnie jak silniki, nowoczesna skrzynia DSG doskonale łączy sportowy charakter z komfortem i wydajnością.

Rozwiązania techniczne i wyposażenie
Nowa Alhambra oferuje szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych, dostępnych standardowo lub opcjonalnie. Są wśród nich przednie lampy biksenonowe i funkcja automatycznego wyłączania długich świateł. Nowy jest też asystent parkowania, dzięki któremu kierujący Alhambrą poradzi sobie nawet z małą ilością miejsca i zaparkuje auto równolegle i prostopadle do osi drogi. Do tego trzystrefowa automatyczna klimatyzacja Climatronic, która gwarantuje optymalną temperaturę wnętrza.

Alhambra dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia, Reference i Style, przy czym już wersja Reference jest bardzo bogata. Na długiej liście rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa znalazło się siedem poduszek powietrznych, w tym poduszka kolanowa kierowcy, blokada tylnych drzwi, uniemożliwiająca ich otwarcie przez dzieci, i system ESP z funkcją stabilizacji toru jazdy przyczepy oraz kontrolką ostrzegającą o spadku ciśnienia w ogumieniu.

Nowa Alhambra produkowana jest w fabryce w Palmeli (Portugalia) i jest już dostępna w sieci dealerskiej SEAT-a z gamą wydajnych i mocnych silników oraz bogatym wyposażeniem, obejmującym między innymi zaawansowane technicznie systemy. SEAT Alhambra – teraz jeszcze bardziej funkcjonalny, oferujący większą dowolność w kształtowaniu przestrzeni i komfort jazdy – ma stać się nowym punktem odniesienia w segmencie dużych vanów osobowych.

CZYTAJ DALEJ  Toyota Camry IV - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

 

źródło: Seat