Nowe Ducato, zaprojektowane przez Centro Stile Fiat, wyróżnia się oryginalnością form i równowagą brył. Design nowego samochodu dostawczego, zainspirowany opływowymi i aerodynamicznymi liniami szybkich pociągów, daje wrażenie dynamiki, siły i oryginalnej osobowości. Ale to nie wszystko. Design Nowego Ducato jest również „inteligentny”, ponieważ stawia na funkcjonalność (co jest charakterystyczne dla samochodu dostawczego), ale nie rezygnuje też z estetyki. Na przykład, zderzaki są podzielone na trzy części, co gwarantuje mniejsze koszty naprawy/wymiany w razie zderzenia i, w efekcie, mniejsze koszty ubezpieczenia w niektórych krajach. Ponadto, kąt nachylenia przedniej szyby pozwala na uzyskanie jednego z najlepszych współczynników CX w tej kategorii (0,31), natomiast czyste i regularne kształty sprzyjają linearnym formom i optymalnej pojemności ładunkowej.
Wewnątrz samochód prezentuje regularny i elegancki styl, charakteryzujący się, w zależności od rodzaju wyposażenia, nowymi kolorami wnętrza, tapicerkami i designem foteli, deski rozdzielczej i paneli drzwi. Poza tym, kabina może się poszczycić dobrym oświetleniem wnętrza oraz doskonałą widocznością, uzyskaną dzięki dużej powierzchni szyb, która optymalizuje warunki pracy zapewniając większy komfort. Co więcej, nowa deska rozdzielcza została zaprojektowana tak, by zapewnić doskonałą funkcjonalność i elegancję form, wszystko znajduje się bowiem w zasięgu ręki i wzroku, co sprzyja jeździe i ogranicza dekoncentrację kierowcy. Podsumowując, Nowy Ducato oferuje modułową kabinę, spójną i zwartą, która wpływa korzystnie na funkcjonalność oraz dobre samopoczucie i daje wrażenie olbrzymiego bezpieczeństwa.
Większe możliwości załadowcze i redukcja kosztów eksploatacji. Od zawsze nabywcy samochodów dostawczych zwracali uwagę przede wszystkim na aspekty o charakterze funkcjonalnym i racjonalnym: takie jak możliwości załadowcze i koszty eksploatacji. Na te potrzeby Nowy Ducato odpowiada lepszymi parametrami zarówno w przypadku wymiarów (większa pojemność) jak i pod względem ładowności (DMC i ładowność użytkowa): obecnie dostępne są wersje z DMC do 4 ton i ładowności około 2 ton, a także furgony o pojemności użytkowej do 17 m3 i długości wewnętrznej przekraczającej 4 metry. Ale Nowy Ducato zdecydowanie ułatwia operacje załadunku i wyładunku towarów: jest to również zasługa obniżonej wysokości od ziemi progu załadowczego, którą zmniejszono z 56 cm do występujących obecnie 53 cm.
I wreszcie, nowy samochód dostawczy Fiata wyróżnia się ograniczeniem kosztów eksploatacji: można zauważyć bowiem nieznaczne zmniejszenie zużycia paliwa (aż do 16% mniej w stosunku do obecnego Ducato), zwiększenie odstępu między przeglądami okresowymi (aż do 45.000 km) i znaczące zmniejszenie kosztów napraw.
Elastyczne i mocne silniki. Osoba korzystająca z Nowego Ducato, jako narzędzia do pracy, to klient, który oczekuje niezawodności, niskiego zużycia paliwa i niskich kosztów eksploatacji, a także elastyczności prowadzenia i wysokiego momentu, dostępnego już przy niskich obrotach, by szybko reagować i przyjemnie podróżować, również w ruchu miejskim. Dlatego, nowy model, w porównaniu do swego poprzednika, oferuje trzy 16-zaworowe silniki turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim „Common Rail” najnowszej generacji (z wtryskiem wielokrotnym): 2.2 Multijet o mocy 100 KM, 2.3 Multijet o mocy 120 i 130 KM (ostatnia jednostka jest przeznaczona tylko dla wersji Camping Car) i 3.0 Multijet o mocy 157 KM.
Wszystkie silniki są przyjazne dla środowiska (zgodnie z normą Euro4), trzy jednostki napędowe współpracują z nowymi skrzyniami biegów z 5 lub 6 przełożeniami i charakteryzują się wyższą mocą, większą elastycznością i, przede wszystkim, wyższym momentem (od 250 do 400 Nm) na niskich obrotach. Dla klienta oznacza to doskonałe osiągi przy ruszaniu i zwiększaniu prędkości, dużą przyjemność jazdy, optymalny komfort, a nade wszystko, małe zużycie paliwa.
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Bezpieczna jazda: to w dużym skrócie urzeczywistnienie idei, jaką kierowali się projektanci przez cały proces rozwoju Nowego Fiata Ducato. Jej celem było zagwarantowanie maksymalnej funkcjonalności oraz jakości w zakresie bezpieczeństwa prewencyjnego, aktywnego i pasywnego. W ten sposób, dzięki wprowadzonym udoskonaleniom, nowy model plasuje się na szczycie swojej kategorii.
Dowodem na to jest, na przykład, nadwozie o zróżnicowanej sztywności, nowe układy hamulcowe z 4 hamulcami tarczowymi, zastosowanie w standardzie w całej gamie systemu ABS wyposażonego w EBD oraz poduszka powietrzna po stronie kierowcy. Ponadto, w zależności od rynku i wersji, w standardowym wyposażeniu lub na zamówienie dostępne są ASR i ESP, kurtyny powietrzne, poduszki boczne oraz poduszka po stronie pasażera, a także urządzenia przeznaczone do ochrony przed kradzieżą pojazdu i jego ładunku.
Komfort jazdy i dobre samopoczucie we wnętrzu. Nowy model potwierdza skupienie maksymalnej uwagi na czynnikach związanych z ergonomią, komfortem akustycznym, klimatycznym i wibracyjnym. Dobre samopoczucie we wnętrzu stanowi bowiem aspekt najwyższej wagi dla użytkownika samochodu dostawczego, który spędza długie godziny za kierownicą, często w trudnych warunkach. Z tego powodu kabina została pomyślana jako przytulne, przenośne biuro, dobrze oświetlone, wygodne, wyciszone, gdzie pozycja kierowcy jest taka jak w samochodzie osobowym, idealna, tj. zapewniająca poruszanie się po drogach w optymalnych warunkach psychofizycznych. Kierowca ma do dyspozycji dużo przestrzeni (szuflady, schowki i półki) i dostęp do wszystkich niezbędnych przedmiotów (PC, mapy drogowe, telefony komórkowe).
Komfort w kabinie zapewniają również samopoziomujące zawieszenia oraz urządzenia infotelematyczne, wśród których wymienić należy wyrafinowany Blue&Me, innowacyjny system oparty na Windows Mobile, będący owocem współpracy między Fiatem Auto i Microsoftem, który umożliwia słuchanie muzyki podczas jazdy i wykonywanie/odbieranie rozmów telefonicznych w prosty i bezpieczny sposób. Dzięki technologii Bluetooth®, system pozwala na komunikowanie się z pojazdu z otaczającym nas światem za pomocą osobistych urządzeń, takich jak telefony komórkowe, itp. Warto dodać, że w Nowym Ducato dostępna jest również kamera widoku wstecznego oraz czujniki parkowania, które pomagają przy wykonywaniu manewrów na ograniczonej przestrzeni, a także Cruise Control, który redukuje zmęczenie podczas długiej podróży autostradą.
Najbardziej wszechstronna gama w kategorii. Potwierdzając sprawdzoną mechanikę swojego poprzednika (przedni napęd i silniki ustawione poprzecznie), Nowy Ducato prezentuje bardzo rozbudowaną gamę, która składa się z:
- wersji do transportu towarów, przewozu osób oraz pojazdów do adaptacji i zabudowy;
- 2 rodzajów kół i opon 15″ i 16″;
- Dopuszczalnej Masy Całkowitej od 3 do 4 ton;
- Ładowności użytkowej od 1000 do 2000 kg;
- 3 rozstawów osi, 4 długości i 3 wysokości wersji Ducato Furgon;
- 7 pojemności ładunkowych od 8 do 17 m3;
- 4 rozstawów osi i 5 długości wersji Ducato Kabina;
- 3 jednostek napędowych;
- 12 kolorów nadwozia i 120 odcieni specjalnych;
źródło: Fiat