W lipcu 1994 r. dobiegła końca błyskotliwa kariera pierwszego BMW serii 7 z silnikiem dwunastocylindrowym – pojawił się następca BMW 750i. Ponad 50 tys. pojazdów, a tym samym niemal co szóste BMW serii 7, kryło pod maską jednostkę V12. Tak więc ambicja uplasowania tak wyjątkowego auta na szczycie oferty modelowej okazała się pełnym sukcesem. Oczywiste było więc, że trzecia generacja BMW serii 7 powinna również mieć w topowej wersji silnik dwunastocylindrowy. Jesienią 1994 r. pierwsi klienci mogli już odebrać nowe BMW 750i, w którym „podjęto wszelkie możliwe wysiłki, aby przebić jeszcze poprzedni model”, jak podczas prezentacji prasowej wyraził się szef działu projektowego. Nowa limuzyna wyróżniała się doskonałymi właściwościami: przestronnym i komfortowym wnętrzem, doskonałym zawieszeniem i wytłumieniem, wyśmienitym układem jezdnym oraz ergonomicznym i luksusowym wnętrzem. M70 zastąpione zostało M73 o pojemności 5,4 l i mocy 326 KM. Ale to nie przyrost mocy był najważniejszym celem konstruktorów. Nowa jednostka dwunastocylindrowa wyróżniała się niższym o 13 procent zużyciem paliwa, niższą emisją spalin i jeszcze większą wytwornością. W tym celu konstruktorzy zmniejszyli tarcie w silniku na przykład przez zastosowanie rolkowych dźwigienek zaworowych i zwiększyli sprężanie z 8,8:1 do 10,0:1, co umożliwiło efektywne wykorzystanie bezołowiowej benzyny wysokooktanowej. Napęd przenoszony był przez pięciobiegową skrzynię automatyczną ze sterowaniem adaptacyjnym, stabilizację toru jazdy zapewniał zmodernizowany układ DSC, a na życzenie oferowany był po raz pierwszy monitor pokładowy zawierający nie tylko funkcje obsługi, ale i nawigację.
Trzecia limuzyna BMW z silnikiem V12: 760i z wtryskiem bezpośrednim i aktywnym układem jezdnym. BMW 750i nadal cieszyło się wzięciem. Pierwsze dwie generacje BMW 750i/Li z silnikiem dwunastocylindrowym wyprodukowane zostały dokładnie w 73 776 egzemplarzach, a jesienią 2001 r. zaprezentowane zostało kolejne BMW serii 7. Dzięki typowym zaletom BMW szybko zyskało pozycję trendsettera w klasie samochodów luksusowych. Nowatorska, intuicyjna koncepcja obsługi iDrive oraz charyzmatyczna stylistyka umocniły pozycję BMW jako lidera w zakresie nowych technologii i innowacji. Pod koniec 2002 r. funkcję flagowego modelu przejęła znów jednostka dwunastocylindrowa: 760i/Li. Silnik V12 miał moc 445 KM i pojemność 6,0 l. Bogactwo najbardziej zaawansowanych rozwiązań w układzie napędowym oraz szlachetne wyposażenie plasowały te topowe modele w ścisłej czołówce motoryzacji. Najbardziej prominentnym przykładem tego była jednostka dwunastocylindrowa – pierwszy na świecie silnik V12 z wtryskiem bezpośrednim. Jednostka ta wykonana była w układzie czterozaworowym i wyposażona była w płynną regulację zaworów VALVETRONIC. Żadna inna limuzyna w tej klasie samochodów nie dawała klientom takich możliwości indywidualizacji auta. Pełne wyposażenie oferowało silnik dwunastocylindrowy, sześciobiegową skrzynię automatyczną, aktywny układ jezdny Dynamic Drive, elektroniczną kontrolę amortyzatorów EDC-K i pneumatyczne zawieszenie osi tylnej.
źródło: BMW Group