Nowe BMW serii 3 Limuzyna i nowe BMW serii 3 Touring umacniają swoją rolę lidera w zakresie dynamiki jazdy, jakości premium i innowacyjnych technologii. Łączą elegancję z niespotykanymi u konkurencji wyjątkowymi wrażeniami z jazdy.
Rozszerzona paleta silników i zastosowanie technologii BMW EfficientDynamics czynią z BMW serii 3 wzorzec radości z jazdy o doskonałych parametrach zużycia paliwa i emisji spalin.
Nowy przód, bok samochodu z jeszcze wyraźniej podkreśloną dynamicznie przedłużoną linią, tył pojazdu robiący szersze wrażenie dzięki bardziej precyzyjnym konturom. Nowe reflektory, lampy tylne o nowych, charakterystycznych dla marki konturach, innowacyjna technika świetlna i efekty 3D.
Udoskonalone wyposażenia wnętrza poprzez opracowanie na nowo niektórych elementów obsługi i harmonijne zestawienia kolorów i materiałów. Charakterystyczna kombinacja wypukłych i wklęsłych powierzchni karoserii widoczna jest również wewnątrz auta. Ergonomiczne umiejscowienie panelu obsługi szyb po stronie kierowcy, nowe, większe miejsca na przedmioty podręczne.
Nowa generacja systemu obsługi BMW iDrive w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacyjnym: jeszcze bardziej ergonomiczny kontroler iDrive do wyboru i obsługi funkcji poprzez obracanie, naciskanie i przechylanie, obsługiwane „na ślepo” przyciski bezpośredniego wyboru dające szybki, intuicyjny i bezpośredni dostęp do menu. Dowolnie programowanie przyciski ulubionych funkcji dla jeszcze łatwiejszej obsługi. System nawigacyjny Professional z rozszerzonym zakresem funkcji wpisywania punktów docelowych, planowania tras i wyświetlania map. Po raz pierwszy istnieje możliwość wczytywania zaplanowanych w Internecie za pomocą BMW ConnectedDrive tras do systemu nawigacyjnego. Premiera światowa BMW ConnectedDrive: nieograniczony dostęp w pojeździe do Internetu jako opcja.
Nowo opracowany sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny w BMW 330d: aluminiowa skrzynia korbowa, wtrysk bezpośredni Common Rail trzeciej generacji z piezowtryskiwaczami o maksymalnym ciśnieniu wtrysku 1800 bar, turbosprężarka o zmiennej geometrii, moc: 180 kW/245 KM, maksymalny moment obrotowy: 520 Nm, filtr cząsteczek stałych i katalizator utleniający w wyposażeniu standardowym, norma emisji spalin Euro 5, opcjonalnie BMW BluePerformance z katalizatorem akumulacyjnym NOX redukującym emisję tlenków azotu, co jest warunkiem przestrzegania wartości granicznych planowanej normy emisji spalin EU 6.
Niespotykanie bogata w tym segmencie pojazdów oferta silników: pięć benzynowych i pięć wysokoprężnych. Spektrum mocy od 105 kW/143 KM w BMW 318i i BMW 318d po 225 kW/306 KM w BMW 335i. Wszystkie warianty silnikowe z elementami strategii BMW EfficientDynamics: zależnie od modelu odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop, wskaźnik zmiany biegu, odpowiednie do potrzeb sterowanie agregatami pomocniczymi i aktywna aerodynamika poprzez sterowanie klapami wlotu powietrza. Wszystkie warianty silnikowe o bezkonkurencyjnie niskich w swoich klasach parametrach zużycia paliwa i emisji spalin. BMW 318d, BMW 320d, BMW 330d praz BMW 330xd poniżej wartości granicznych przyszłej normy emisji spalin EU 5.
Sześciobiegowa skrzynia automatyczna o ulepszonej dynamice przełączania i zminimalizowanym poślizgu przekładni hydrokinetycznej teraz również w BMW 318d.
Zoptymalizowany system napędu na cztery koła BMW xDrive poprawia stabilność i dynamikę jazdy oraz trakcję. Nowa funkcja dodatkowa układu DSC dozowania siły hamowania i wyrównywania momentu obrotowego zwiększa stabilność jazdy na zakrętach. BMW xDrive teraz opcjonalnie do pięciu wariantów silnikowych BMW serii 3 Limuzyna i BMW serii 3 Touring, dodatkowo BMW 320xd, a tym samym po raz pierwszy BMW xDrive w połączeniu z silnikiem czterocylindrowym w BMW serii 3.
Po raz pierwszy siedmiostopniowa sportowa skrzynia automatyczna z podwójnym sprzęgłem w modelach BMW 335i Coupé i BMW 335i Cabrio. Pierwsza na świecie przystosowana do silników wysokiej mocy siedmiostopniowa skrzynia dwusprzęgłowa; zmiana biegów bez przerywania przeniesienia napędu zapewniająca niesamowicie dynamiczne przyspieszanie, do wyboru w wersji zautomatyzowanej lub manualnej, unikalne połączenie komfortu skrzyni automatycznej z maksymalną dynamiką i jeszcze lepszym przyspieszeniem i parametrami zużycia paliwa.
Szeroko zakrojona koncepcja bezpieczeństwa z ekstremalnie wytrzymałą strukturą karoserii, zdefiniowanymi ścieżkami przeniesienia obciążeń, odpowiednim zastosowaniem wysokowytrzymałych stali i specjalnymi elementami deformacyjnymi. W wyposażeniu seryjnym sześć poduszek powietrznych, trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa i zagłówki na wszystkich siedzeniach oraz aktywne zagłówki na fotelach przednich obniżające ryzyko obrażeń przy najechaniu na tył pojazdu.
Warianty silnikowe:
BMW 335i:
sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection), pojemność: 2.979 cm3, moc: 225 kW / 306 KM przy 5.800 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1.300-5.000 obr/min,
przyspieszenie [0–100 km/h]: 5,6 s (Touring: 5,7 s), prędkość maksymalna: 250 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 9,1 l / 100 km (9,3 l), emisja CO2 wg UE: 218 g/km (222 g/km).
BMW 330i:
sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, pojemność: 2.996 cm3, moc: 200 kW / 272 KM przy 6.700 obr/min, maks. moment obrotowy: 320 Nm przy 2.750–3.000 obr/min,
przyspieszenie [0–100 km/h]: 6,1 s (Touring: 6,2 s), prędkość maksymalna: 250 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 7,2 l / 100 km (7,3 l), emisja CO2 wg UE: 173 g/km (175 g/km).
BMW 325i:
sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, pojemność: 2.996 cm3, moc: 160 kW / 218 KM przy 6.100 obr/min, maks. moment obrotowy: 270 Nm przy 2.400–4.200 obr/min,
przyspieszenie [0–100 km/h]: 6,7 s (Touring: 6,9 s), prędkość maksymalna: 250 km/h (248 km/h),
średnie zużycie paliwa wg UE: 7,1 l / 100 km (7,2 l), emisja CO2 wg UE: 170 g/km (173 g/km).
BMW 320i:
czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, pojemność: 1.995 cm3, moc: 125 kW / 170 KM przy 6.700 obr/min, maks. moment obrotowy: 210 Nm przy 4.250 obr/min,
przyspieszenie [0–100 km/h]: 8,2 s (Touring: 8,4 s), prędkość maksymalna: 228 km/h (226 km/h),
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,1 l / 100 km (6,2 l), emisja CO2 wg UE: 146 g/km (148 g/km).
BMW 318i:
czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, pojemność: 1.995 cm3,
moc: 105 kW / 143 KM przy 6.000 obr/min, maks. moment obrotowy: 190 Nm przy 4.250 obr/min,
przyspieszenie [0–100 km/h]: 9,1 s (Touring: 9,5 s), prędkość maksymalna: 210 km/h (210 km/h),
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,9 l / 100 km (6,0 l), emisja CO2 wg UE: 142 g/km (144 g/km).
BMW 335d:
czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, wtrysk bezpośredni Common Rail trzeciej generacji i Variable Twin Turbo, pojemność: 2.993 cm3, moc: 210 kW / 286 KM przy 4.400 obr/min, maks. moment obrotowy: 580 Nm przy 1.750–2.250 obr/min,
przyspieszenie [0–100 km/h]: 6,0 s (Touring: 6,1 s), prędkość maksymalna: 250 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,7 l / 100 km (6,8 l), emisja CO2 wg UE: 177 g/km (178 g/km).
BMW 330d:
czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, wtrysk bezpośredni Common Rail trzeciej generacji i turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, pojemność: 2.993 cm3, moc: 180 kW / 245 KM przy 4.000 obr/min, maks. moment obrotowy: 520 Nm przy 1.750–3.000 obr/min,
przyspieszenie [0–100 km/h]: 6,1 s (Touring: 6,2 s), prędkość maksymalna: 250 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,7 l / 100 km (5,9 l), emisja CO2 wg UE: 152 g/km (155 g/km).
BMW 325d:
czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, wtrysk bezpośredni Common Rail trzeciej generacji i turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, pojemność: 2.993 cm3, moc: 145 kW / 197 KM przy 4.000 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1.300–3.250 obr/min,
przyspieszenie [0–100 km/h]: 7,4 s (Touring: 7,6 s), prędkość maksymalna: 235 km/h (233 km/h),
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,7 / 100 km (5,9 ), emisja CO2 wg UE: 153 g/km (155 g/km).
BMW 320d:
czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, wtrysk bezpośredni Common Rail trzeciej generacji i turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, pojemność: 1.995 cm3, moc: 130 kW / 177 KM przy 4.000 obr/min, maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1.750–3.000 obr/min,
przyspieszenie [0–100 km/h]: 7,9 s (Touring: 8,1 s), prędkość maksymalna: 230 km/h (228 km/h),
średnie zużycie paliwa wg UE: 4,8 l / 100 km (4,9 l), emisja CO2 wg UE: 128 g/km (130 g/km).
BMW 318d:
czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, wtrysk bezpośredni Common Rail trzeciej generacji i turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, pojemność: 1.995 cm3, moc: 105 kW / 143 KM przy 4.000 obr/min, maks. moment obrotowy: 300 Nm przy 1.750–2.500 obr/min,
przyspieszenie [0–100 km/h]: 9,3 s (Touring: 9,6 s), prędkość maksymalna: 210 km/h (210 km/h),
średnie zużycie paliwa wg UE: 4,7 l / 100 km (4,8 l), emisja CO2 wg UE: 123 g/km (125 g/km).
źródło: BMW