Na targach IAA w 1979 roku zaprezentowano prototypowy model car 2000 posiadający sześciocylindrowy silnik o mocy 180KM. Planowano nazwać go Audi 300, jednak mając na uwadze Mercedesa pozostano przy dotychczasowej nazwie.
Nowe Audi 100 pojawiło się w 1983 i było większe oraz bardziej aerodynamiczne od swojego poprzednika. Model C3 cechował się dużym bagażnikiem i płaską szybą przednią (kąt nachylenia wynosił 54 stopnie). Dzięki swej aerodynamicznej sylwetce (niespotykany w tamtych latach w samochodach seryjnych współczynnik oporu powietrza Cx=0,3), model ten został ochrzczony mianem „cygara”.
Do „cygara” oferowano silniki:
Czterocylindrowe o pojemności 1,8 litra i mocy 75 lub 90 KM
Pięciocylindrowe: o pojemności: 1,9L (100KM Gaźnikowy), 2.0L (113KM/115KM), 2,14 (136KM/141KM/182KM), 2,23L (115KM/138KM/165KM/190KM/200KM/220KM), 2,3L (136KM). Doładowane jednostki to silniki o pojemnościach 2,14L oraz 2,23L.
Z jednostek Diesla dostępne były 2,0L (69KM) 2,4L (82KM) oraz Turbo doładowane 2,0L (87KM/100KM), 2,5L TDI o mocy 120KM. Samochód występował w wersji z napędem przednim oraz z napędem na cztery koła.
Trzecia generacja Audi 100 była sprzedawana jako Audi 5000 w USA i zdobyła dużą popularność.
Wymiary nadwozia i masa własna |
|
Długość | 4800 mm |
Szerokość | 1810 mm |
Wysokość | 1420 mm |
Pojemność bagażnika | 570 l |
Masa własna | 1080-1500 kg |