Solidna i niezawodna furgonetka o wyjątkowo korzystnym stosunku ceny do zalet użytkowych.
Model, w którym w pełni wykorzystano bogatą wiedzę i doświadczenie grupy Renault w dziedzinie samochodów dostawczych.
3-letnia gwarancja (lub do 100 000 km). Stopniowo wprowadzany na rynki Europy Zachodniej od listopada 2008 r. (w Polsce i Krajach Bałtyckich dostępny od lutego 2009 r.).
Dostępny z silnikami benzynowymi 1.4 75 i 1.6 87 oraz silnikami wysokoprężnymi 1.5 dCi 68 (140g CO2/km) i 1.5 dCi 85 (137g CO2/km). Doskonałe parametry ładunkowe: ładowność 800 kg, pojemność przestrzeni ładunkowej 2.5 m3, długość załadunku 1936 mm, wysokość progu załadunku 582 mm.
Oryginalna koncepcja drzwi. Logan van posiada boczne tylne drzwi jak w samochodzie osobowym. Drzwi te zapewniają swobodny dostęp do przestrzeni ładunkowej, zarówno z lewej, jak i z prawej strony, co zapewnia większą uniwersalność w porównaniu do rozwiązania z drzwiami przesuwnymi umieszczonymi tylko z jednej strony.
Dostęp do tyłu samochodu zapewniają dwuskrzydłowe drzwi, dzielone asymetrycznie 1/3-2/3. Drzwi te otwierają się pod kątem:40, 90 i 180 stopni. Kąt 40 stopni ułatwia załadunek w miejscach o ograniczonej ilości wolnej przestrzeni, np. w garażu lub w przypadku innego pojazdu zaparkowanego tuż za Loganem van. W przypadku ładunkow o większych gabarytach najdogodniejszy jest kąt otwarcia 180 stopni.
Ponieważ jest to samochód dostawczy, boczne tylne drzwi i tylne drzwi dwuskrzydłowe Logana van nie są przeszklone. Dzięki temu przestrzeń ładunkowa jest zabezpieczona przed niedyskretnymi spojrzeniami z zewnątrz.
Łatwo dostępna przestrzeń ładunkowa. Przestrzeń ładunkowa Logana van jest łatwo dostępna dzięki 2 drzwiom bocznym oraz dwuskrzydłowym drzwiom tylnym, dzielonym asymetrycznie 1/3-2/3. Pełne drzwi boczne zapewniają swobodny dostęp zarówno z lewej, jak i z prawej strony.
Ścianka działowa na całej szerokości kabiny, wykonana ze zbrojonego włóknem szklanym laminatu SMC (Sweet Moulding Compound) zapewnia całkowitą izolację i bezpiecznie oddziela przestrzeń ładunkową od kabiny kierowcy.
Logan van dysponuje specjalną, dwuczęściową podłogą, zamontowaną na ramie przyspawanej do oryginalnej podłogi. Pozwoliło to uzyskać całkowicie płaską przestrzeń ładunkową, którą można zmywać strumieniem wody dzięki obecności systemu kanałów odpływowych umieszczonych w dolnej części nadwozia. Również w celu uzyskania całkowicie płaskiej podłogi, koło zapasowe zostało umieszczone w specjalnym koszu znajdującym się z tyłu samochodu, pod podłogą.
Do lepszego zabezpieczenia ładunku podczas jazdy służy 6 punktów mocowania ładunku znajdujących się na podłodze przestrzeni ładunkowej. Przestrzeń ładunkowa może być dodatkowo zabezpieczona praktyczną i wytrzymałą wykładziną podłogi dostępną w opcji.
źródło: Renault