SEAT Altea – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Początek nowej ery dla firmy SEAT oparty jest na trzech fundamentach – dobrze znanych modelach Ibiza i Leon oraz nowym modelu Altea. Samochód ten jest prekursorem nowej koncepcji aut, tzw. MSV (Multi Sports Vehicle – wielozadaniowych pojazdów sportowych), w której zalety jednobryłowego auta kompaktowego uzupełniono innowacyjną i sugestywną stylistyką, a także typowymi cechami wszystkich modeli marki SEAT – sportową charakterystyką i właściwościami jezdnymi.

SEAT Altea jest atrakcyjny od pierwszego spojrzenia. Z przodu samochodu zaprojektowanego przez Waltera de’Silva i jego zespół z Centrum Technicznego firmy SEAT, dominuje duża atrapa chłodnicy i wyraziste reflektory. „Dynamiczna Linia” wyraźnie widoczna jest z boku auta – rozpoczyna się od przedniego nadkola i elegancko opada wzdłuż drzwi, aż do tylnego koła. Ta linia, zaprojektowana przez samego Waltera de’Silva, podkreśla profil Altei i będzie wyróżnikiem wszystkich przyszłych produkcyjnych modeli SEAT-a.

Atrakcyjnej stylistyce samochodu towarzyszy wysoka jakość i zaawansowane technologie zastosowane w procesach konstruowania i produkcji, takie jak laserowe zgrzewanie w całości galwanizowanego podwozia i nadwozia, na które obowiązuje 12-letnia gwarancja w zakresie korozji perforacyjnej.

W produkcji modelu Altea, która w całości odbywa się w Martorell, wykorzystano wysokowytrzymałą stal, a każdy element powstaje pod kompleksowym nadzorem i jest rygorystycznie kontrolowany pod kątem jakości.

Siła i sportowy charakter modelu wyrażają się w kompaktowych wymiarach. 428 cm długości, 177 cm szerokości i 157 cm wysokości zapewnia wyjątkowo dużo przestrzeni na wszystkich pięciu miejscach. Pojemność dwukomorowego bagażnika to ponad 400 litrów.

Z uwagi na swoje rozmiary, cechy i wszechstronność, Altea zaprojektowana została przede wszystkim jako samochód rodzinny, oferujący więcej przestrzeni i funkcjonalności. Altea z powodzeniem spełnia te oczekiwania.

Pojawia się zatem zupełnie nowa koncepcja samochodu kompaktowego, tzw. MSV (Multi Sports Vehicle – wielozadaniowy pojazd sportowy), który zapewnia przyjemność z jazdy i emocje typowe dla auta sportowego, posiadając jednocześnie cechy poszukiwane obecnie przez klientów, czyli wielofunkcyjności i przestronność.

W modelu Altea zastosowano kilka nowych rozwiązań, w tym technologię FSI, skrzynię biegów DSG z podwójnym sprzęgłem, najnowszej generacji silniki – każdy o mocy ponad 100 KM – od nowa zaprojektowane przednie zawieszenie, wielowahaczową oś tylną, nowe elektro-mechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, dwustrefową klimatyzację dla kierowcy i pasażera oraz coś, co spotkać można wyłącznie w modelu Altea – pióra wycieraczek chowające się w przednich słupkach po obydwu stronach szyby czołowej.

Imponująca jest także oferta dostępnych silników. Jednostki benzynowe to 150-konny (110 kW) 2.0 FSI oraz 1.6 o mocy 102 KM (75 kW), zaś silniki Diesla to 140-konny (103 kW) 2.0 TDI oraz 1.9 TDI 105 KM (77 kW).

Dwulitrowy silnik FSI oraz Diesel TDI to najmocniejsze jednostki napędowe, którym towarzyszy sześciobiegowa przekładnia manualna. FSI oferowany jest także z sześciobiegową skrzynią automatyczną oraz skrzynią sekwencyjną Tiptronic, natomiast nowa sześciobiegowa skrzynia DSG przeznaczona jest do modeli z silnikiem 2.0 TDI.

SEAT Altea jest kompleksowo wyposażony pod względem bezpieczeństwa czynnego – posiada ABS, TCS i ESP z układem wspomagania hamowania awaryjnego. Stabilne prowadzenie i wyjątkowo dobre właściwości jezdne gwarantuje także nowe elektryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego oraz zaprojektowane od nowa zawieszenie, wykorzystujące dobrze znaną technologię „zwinnego podwozia” opracowaną przez Centrum Techniczne firmy SEAT w Martorell.

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo bierne, Altea jest pierwszym modelem marki SEAT sprzedawanym w UE z sześcioma poduszkami powietrznymi w standardzie: dwiema poduszkami czołowymi, poduszkami bocznymi oraz poduszkami kurtynowymi; samochód wyposażony jest także w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich foteli, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu oraz tylne siedzenia z systemem Isofix do mocowania fotelików dziecięcych.

CZYTAJ DALEJ  Porsche 911 Targa 4 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

 

SEAT Altea - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

 

żródło: SEAT