X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volvo XC90 - dane techniczne, wyposażenie, wymiary

Strona główna -> Volvo -> XC90

 



SUV o wyjątkowym poziomie bezpieczeństwa. Volvo XC90 jest nowoczesnym samochodem terenowym, zbudowanym jak zwykły samochód osobowy z samonośnym nadwoziem, efektywnymi strefami kontrolowanego zgniotu, nisko położonym środkiem ciężkości i nowoczesnymi rozwiązaniami minimalizującymi ryzyko odniesienia obrażeń ciała bez względu na okoliczności i rodzaj zderzenia. Ponadto XC90 wyposażone jest w szereg nowoczesnych układów pomagających uniknąć wypadku. Debiut nowego Volvo XC90 wiązał się z dalszym podniesieniem poziomu bezpieczeństwa biernego.

Aktywne podwójne reflektory ksenonowe – śledzące krzywiznę drogi. W celu zapewnienie możliwie najlepszej widoczności podczas jazdy w ciemności po krętej drodze, Volvo Cars wprowadziło aktywne podwójne reflektory ksenonowe, które odpowiednio wychylając się, podążają za krzywizną zakrętu. Zastosowany w układzie mikroprocesor zbiera oraz analizuje szereg parametrów i na tej podstawie dostosowuje kierunek świecenia do aktualnych warunków. Reflektory wychylane są o kąt 15 stopni w obu kierunkach, co w sumie daje 30 stopni zakresu ustawienia, pozwalając na oświetlenie dłuższego odcinka łuku drogi. W dzień funkcja ta jest automatycznie wyłączana w celu ograniczenia niepotrzebnego zużycia energii.

Układ eliminujący martwe pola widoczności umożliwia pełniejszą kontrolę sytuacji na drodze. Volvo XC90 wyposażone jest również w układ eliminujący martwe pola widoczności BLIS (Blind Spot Information System). Zamontowane w zewnętrznych lusterkach wstecznych kamery rejestrują obecność innego pojazdu poruszającego się równolegle, znajdującego się w martwym polu widzenia kierowcy. W takiej sytuacji zapala się lampka ostrzegawcza w odpowiednim lusterku wstecznym, pozwalając uniknąć sytuacji kolizyjnej. Dzięki temu kierowca ma lepszą kontrolę sytuacji drogowej.

Układ wspomagający parkowanie tyłem z kamerą – dodatkowe oko z tyłu samochodu. Z myślą o bezpieczeństwie ewentualnych przechodniów oraz w celu ułatwienia kierowcy manewrowania na biegu wstecznym, Volvo Cars wprowadza układ wspomagający parkowanie z kamerą monitorującą sytuację z tyłu samochodu. Jest to zaawansowany technicznie układ, który stanowi nie tylko dodatkowo oko z tyłu samochodu, ale również pokazuje zamierzony tor jazdy przy cofaniu. Obraz sytuacji z tyłu samochodu przekazywany przez szerokokątną kamerę wyświetlany jest na ekranie systemu nawigacyjnego nad zespołem wskaźników. Kąt widzenia dobrany jest tak, aby obejmować maksymalny obszar, jednak bez nadmiernych zniekształceń. Na ekranie dodatkowo pokazywane są pomocnicze linie, które wskazują miejsce zakończenia aktualnie wykonywanego manewru. Układ tych linii zmienia się w zależności od kąta skrętu kierownicy, pomagając kierowcy dobrać właściwe ustawienie kół. Wspomaganie parkowania z kamerą monitorującą sytuację z tyłu samochodu jest układem całkowicie zintegrowanym z samochodem. Jego debiut rynkowy przewidywany jest na jesieni 2006 roku.


źródło: Volvo

« < 1 2 3 4 > »